چهارشنبه، ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left درباره ادعای خود استدلال بیاورید بازگشت

در واکنش به اظهارات یک نماینده؛

درباره ادعای خود استدلال بیاورید

روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: دولت سیزدهم برای خرید برنج مازاد از طریق زنجیره‌ها و شرکت بازرگانی دولتی وارد خرید توافقی شده و خط اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته است. اجرای این طرح به نحو چشمگیری در رونق بازار برنج داخلی تاثیرگذار است.
دانلود

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا اظهار داشت: «انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که آزمونی برای وفاداری مردم با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بود با وجود تلاش‌های معاندین و دسیسه‌های ضدانقلاب نمایشی از دلبستگی و حضور حماسی مردم بود. البته همچنان که در ذات هر انتخاباتی است افرادی نظر و رای مردم را جلب و جذب کرده و عده‌ای از خدمتگزاری در این سنگر معاف می‌شوند، طبیعی است که در این فرایند بازنده‌ای وجود ندارد و اگر کسی اعتماد مردم را کسب نکرده است نباید دنبال فرافکنی و ایجاد شائبه باشد.

اخیرا کاظم دلخوش اباتری نماینده محترم مردم صومعه سرا که علی‌رغم تغییر حوزه انتخابیه در آزمون خدمت با اقبال مردم مواجه نشد با طرح ادعاهایی ناصواب راجع به برخی تخلفات احتمالی انتخاباتی اظهار داشته‌اند که ما برای وزیر کشور کت درآوردیم وزیر شود! و لابد براساس این ادعای قابل بحث توقع داشته‌اند که وزیر کشور هم با اقدامات فراقانونی و بدون توجه به رای مردم برای رای آوری جناب ایشان تقلای ناموجه می کرد! جل الخالق!

در مورد کت در آوردن ایشان یادآوری می‌شود که سردار احمد وحیدی در زمان رای اعتماد به دلیل چند دهه سابقه درخشان در حوزه مدیریت و امنیت کشور با اقبال بی‌سابقه عموم نمایندگان قرار گرفت و با ۲۶۶رای بالاترین رأی اعتماد مجلس در قیاس با ۱۰ وزیر کشور دولت‌های مختلف پس از انقلاب را به خود اختصاص داد و نشانه آن‌که تنها یک نماینده ( صباغیان، نماینده مردم محترم مهریز و بافق) به نام مخالف چند پیشنهاد را در جلسه رای اعتماد ارائه کرد ضمن آن‌که وحیدی قبل از صحن نیز در کمیسیون های مختلف پذیرای نظرات ۱۶۷ نماینده بود که ۵۰۸ نقطه نظر از ایشان اخذ شد که عموم قریب به اتفاق این اظهارات استقبال از انتخاب ایشان و حمایت از برنامه‌های پیشنهادی بود و حالا باید بررسی کرد که جناب نماینده کجا و چرا برای این منظور کت درآورده و اساسا وقتی که مجلس جای بحث و استدلال و منطق است چه نیازی به این کار است و چرا باید روش ایشان درآوردن کت برای امری روشن بوده باشد! اما حالا که ایشان روغن ریخته را نذر امام‌زاده کرده‌اند، باید پاسخ دهند که با فرض حمایت طبیعی ایشان از وزیر پیشنهادی که بر اساس شناخت و توانمندی و حجت شرعی بوده چرا توقع مابه‌ازا داشته‌اند؟ و یا به عکس آیا اساساً وزیر کشور که مجری مرّ قانون است اجازه دخالت له یا علیه نامزدان را دارد که ایشان چنین ادعایی را در تریبونی رسمی بیان می کند؟ مزید بر آن قانون تکلیف را روشن کرده و اگر ایشان ادعایی یا اعتراضی به مواردی از تخلف دارند، می توانند از طریق شورای نگهبان اقدام و مستندات خود را تقدیم نمایند که قطعا رسیدگی خواهد شد.

نماینده محترم در ادامه‌ موقع را مناسب دیده و سیاست را با فلاحت پیوند زده تا میوه ادعاهایش به بار بنشیند از این رو بیان می‌دارد «به برنجکارانی که برنج را با رنج کشت می‌کنند ظلم شده است ...‌. رئیس‌جمهور شما کشاورزی را نابود کردید (!)» باید به ایشان یادآوری کرد که فصل انتخابات تمام شده و بهتر است ایشان ادبیات پر شور انتخاباتی را کنار نهند! اظهارات نماینده نباید از دایره انصاف خارج شود و ایشان به این موضوع هم باید اشاره می کرد که اقدام دولت سیزدهم در خرید برنج کشاورزان به صورت مستقیم و حذف واسطه ها اقدام مهمی برای حمایت از زارعان بوده است ضمن این‌که همزمان با نطق نماینده محترم خرید توافقی برنج شمال از پایه ۷۵۰ هزار ریال آغاز شده که رونق نسبی بازار برنج را در پی داشته است.

اختصاص رقم ۶۵ هزار میلیارد ریال برای خرید توافقی برنج در قالب دو خط اعتباری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت بازرگانی دولتی ایران و ۴ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی برای خرید برنج بدون لحاظ قیمت تعیین شده بود.

افزایش جهشی و ۳۰۰ درصدی قیمت برنج داخلی در سال ۱۴۰۱ و انبار آن به طمع افزایش بیشتر در سال ۱۴۰۱ و ابتدای ۱۴۰۲ ضمن برهم زدن تعادل بازار، باعث کوچ بخشی از مصرف‌کننده برنج داخل به سمت مصرف برنج خارجی شد.

در سال ۱۴۰۲ هم تولید نزدیک به ۲ و نیم میلیون تنی برنج داخلی بنا بر آمار معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی و بازگشت قیمت به روند عادی بازار این محصول شاید در نگاه اول تداعی کننده کاهش قیمت نسبت به افزایش سرسام آور سال ۱۴۰۱ باشد؛ اما از نگاه اقتصادی، قیمت فعلی برنج داخلی بهای واقعی این محصول است.

البته دولت سیزدهم برای خرید برنج مازاد از طریق زنجیره‌ها و شرکت بازرگانی دولتی وارد خرید توافقی شده و خط اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته است. اجرای این طرح به نحو چشمگیری در رونق بازار برنج داخلی تاثیرگذار است.

آنچه که از یک نماینده توقع می رود اظهارات دقیق و منصفانه در چارچوب امکانات کشور است و ان شاءالله دلخوش اباتری هم به همین موضوع صحه خواهند گذاشت.»

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag سیدکاظم دلخوش mdi-tag نماینده صومعه‌سرا mdi-tag خرید برنج مازاد mdi-tag معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۱۶

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۰۰

توسط قالیباف؛

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۵۲

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۸:۲۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
49212
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۵۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۰:۵۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو