جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left مجازات انتخاباتی جو بایدن از سوی حامیان فلسطین بازگشت

مجازات انتخاباتی جو بایدن از سوی حامیان فلسطین

«سه‌شنبه بزرگ» انتخابات امریکا خیلی هم بزرگ نبود؛ زیرا نتیجه انتخابات درون‌حزبی امریکا یعنی پیروزی تعیین‌کننده دونالد ترامپ ۷۷ساله در حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن ۸۱ساله در حزب دموکرات از قبل قابل پیش‌بینی بود و حالا ایالات متحده به سوی نخستین رقابت تکراری گام برمی‌دارد، اما شرایط شبیه ۴ سال پیش نیست.
دانلود

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، «سه‌شنبه بزرگ» یا «سوپر تیوزدی» نخستین سه‌شنبه از ماه مارس و ازجمله رخدادهای انتخاباتی آمریکاست که تکلیف نامزد هر حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری را تا میزان زیادی مشخص می‌کند. آمریکایی‌ها در این روز در ۱۵ ایالت پای صندوق رأی می‌روند تا در انتخابات مقدماتی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه شرکت کنند. اگرچه بایدن و ترامپ توانستند گام اطمینان‌بخشی برای شرکت در انتخابات نهایی آمریکا بردارند، اما تعداد و آرایش آراء برای هر دو رقیب نشانه‌های هشداردهنده‌ای داشت.

کار سخت ترامپ

سه‌شنبه بزرگ انتخابات آمریکا در حالی برگزار شد که شرایط عمومی دو کاندیدای اصلی انتخابات یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن به دلایل مختلف نزد افکار عمومی آمریکا مناسب نیست. در اخرین‌نظر سنجی انجام شده ۴۰۹ درصد رای‌دهندگان در ویرجینیا و ۳۲ درصد در کارولینای شمالی گفتند که ترامپ در صورت محکوم‌شدن در پرونده‌های کیفری خود شایستگی حضور در کاخ سفید را نخواهد داشت. او قرار است چند هفته دیگر در اولین محاکمه کیفری خود حضور یابد؛ جایی که به جعل سوابق تجاری برای مخفی‌کردن پرداخت پول‌های پنهان به یک بازیگر فیلم‌های پورن در طول دوران ریاست‌جمهوری خود متهم شده است. ترامپ همچنین با اتهامات مجزای فدرال و ایالت جورجیا به دلیل دخالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ مواجه است. با این حال کمپین انتخاباتی او با استناد به اینکه برگزاری دادگاه‌ها به تلاش‌های او برای پیروزی در انتخابات لطمه می‌زند خواهان اعطای مصونیت سیاسی به او شده و از دیوان عالی ایالات متحده خواسته‌اند دادگاه‌های مربوط به اتهامات دونالد ترامپ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود. به هر حال پرونده‌های ترامپ مانند شمشیر داموکلس روی سر او سایه انداخته است.

کار سخت‌تر بایدن

حدود ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در «میشیگان»، جایی که بزرگترین بلوک آمریکایی‌های عرب این کشور زندگی می‌کنند، در اعتراض به حمایت جو بایدن از رژیم اسرائیل در جنگ غزه، رأی سفید یا «غیرمتعهد» به صندوق انداختند.

این پدیده بار دیگر در «سه‌شنبه بزرگ» تکرار شد. در مینه‌سوتا، آرای سفید حدود ۲۰ درصد رای آورد و در مناطق اطراف مینیاپولیس، بزرگترین شهر این ایالت، از آن هم فراتر رفت.

در کارولینای شمالی، یکی از ایالت‌های سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست‌جمهوری، ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان هم به گزینه «هیچکدام» رای دادند.

گروه‌های حامی فلسطین و معترضان به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی از همین حالا انتخابات مقدماتی هفته آینده ایالت واشنگتن را هدف گرفته‌اند و این روند امید ستاد انتخاباتی جو بایدن مبنی بر اینکه اعتراض‌ها به حمایت او از تل‌آویو به میشیگان محدود شود را نقش بر آب کرد. آمریکایی‌های عرب، ۵ درصد آرای میشیگان و حدود ۲ درصد آرای پنسیلوانیا و اوهایو را در اختیار دارند. بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با جذب ۵۰٫۶ درصد آرای میشیگان در مقابل ۴۷٫۸ درصد آرای ترامپ پیروز شد. او در پنسیلوانیا هم با کسب ۵۰٫۰۱ درصد آرا و تنها با اختلاف ۸۱ هزار رای بر ترامپ غلبه کرد و بر این اساس آرای اعتراضی در این سه ایالت، زنگ‌های هشدار جدی‌ای برای بایدن و تداوم حمایت‌های او از کشتار غزه به صدا درآورده است.

نه ترامپ و نه بایدن!

این نتایج در حالی رقم خورد که بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی کالج سینا (SCRI) که به سفارش «نیویورک‌تایمز» انجام شده است، تنها ۴۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی بایدن را گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری این کشور می‌دانند؛ در حالی که این رقم برای دونالد ترامپ ۴۸ درصد است.

طبق این نظرسنجی از هر چهار رای دهنده فقط یک نفر فکر می‌کند که کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند.

همچنین طبق جدیدترین نظرسنجی موسسه ایپسوس معلوم شده است که ۸۶ درصد از شرکت‌کنندگان آمریکایی این نظرسنجی فکر می‌کنند بایدن ۸۱ ساله پیرتر از آن است که بتواند برای یک دوره دیگر در پست ریاست جمهوری فعالیت کند و در مقابل ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی فکر می‌کنند ترامپ که ۷۷ سال سن دارد، برای ریاست‌جمهوری خیلی مسن است.

مخالفت مردم آمریکا با کاندیداتوری بایدن و ترامپ صرفا شامل ماه‌های اخیر نمی‌شود؛ چنانکه در تابستان ۱۴۰۱نیز از نتایج یک نظرسنجی عمومی که توسط سرویس تحقیقاتی دانشگاه آمریکایی «کوینیپیاک» Quinnipiac University انجام شد، مشخص است که نزدیک به ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی با نامزدی مجدد جو بایدن برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ مخالف هستند. این در حالی است که ۶۴ درصد سوال شوندگان با نامزدی دوباره دونالد ترامپ، در انتخابات پیش رو مخالفت کردند.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag رخدادهای انتخاباتی آمریکا mdi-tag ترامپ mdi-tag بایدن mdi-tag حامیان فلسطین
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48657
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۶:۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو