چهارشنبه، ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left دولت مردمی در کنار مردم خوزستان بازگشت

گزارش ایران از هشتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان:

دولت مردمی در کنار مردم خوزستان

با پایان یافتن انتخابات، سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی از سر گرفته شد. رئیس جمهور در نخستین مقصد از جدیدترین سفر استانی خود، روز گذشته راهی استان خوزستان شد تا چندین طرح و پروژه کلان عمرانی و توسعه‌ای در این استان را افتتاح کند.
دانلود

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، با پایان یافتن انتخابات، سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی از سر گرفته شد. رئیس جمهور در نخستین مقصد از جدیدترین سفر استانی خود، روز گذشته راهی استان خوزستان شد تا چندین طرح و پروژه کلان عمرانی و توسعه‌ای در این استان را افتتاح کند. عمده این پروژه‌ها در دولت سیزدهم آغاز شد و به همت متخصصان ایرانی در کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسید. از آنجا که در این دوره انتخابات مجلس خبرگان هم برگزار شد و آیت‌الله رئیسی نامزد این انتخابات در استان خراسان جنوبی بود، شخص رئیس جمهور و دولت همه ملاحظه‌های لازم را در این زمینه به کار بردند. اما با پایان انتخابات این ملاحظه دیگر وجود ندارد، برنامه سفرها، بازدیدها و افتتاح‌ها و در یک کلام، حضور میدانی رئیس جمهور در نقاط مختلف کشور و گفت‌و‌گوی بی‌واسطه با مردم بار دیگر با قوت گذشته از سر گرفته شد. در نخستین برنامه، آیت‌الله رئیسی چهارشنبه گذشته و پس از پایان جلسه دولت و اجلاس خبرگان، راهی سیستان و بلوچستان شد. به فاصله دو روز پس از حضور در سیستان و بلوچستان، رئیس جمهور روز گذشته راهی خوزستان شد. البته این سفر، برخلاف سیستان و بلوچستان که درگیر بلای طبیعی سیل بود، نه صرفاً شامل بازدید از مشکلات، بلکه افتتاح طرح‌های عمرانی بود. تنوع طرح‌های افتتاح شده از سوی آیت‌الله رئیسی در این سفر، نشان‌دهنده این واقعیت است که خوزستان در دولت سیزدهم گام‌های بلندی برای رفع مشکلات و حرکت به سمت توسعه برداشته است. در یک نگاه کوتاه به این طرح‌ها، در این سفر، بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر آغاز شد، طرح غدیر به منظور آبرسانی به 26 شهر و هزار روستای استان خوزستان افتتاح شد، تصفیه‌خانه شهر‌های شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین به بهره‌برداری رسید و نیز طرح آبرسانی به شهر‌های دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک افتتاح شد. افتتاح چندین طرح فولادی از جمله کارخانه فولاد زمزم 3 دیگر طرح بهره‌برداری شده در این سفر است. سفر روز گذشته آیت‌الله رئیسی به خوزستان، هشتمین سفر وی در دولت سیزدهم به این استان سربلند است. این سفرها در مجموع بیانگر این واقعیت است که دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته است. زیرا خوزستان به رغم برخورداری از موهبت‌های بی‌شمار طبیعی، همچنان با وضعیت مطلوب توسعه‌ای فاصله دارد و دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است تا این فاصله را پرکند. طرح‌هایی که روز گذشته در سفر آیت‌الله رئیسی به این استان افتتاح شد، آن هم در هشتمین حضور رئیس جمهور در خوزستان، گواهی برعزم دولت است.

افتتاح بزرگترین واحد تولید ورق فشرده چوبی غرب آسیا در شوش
همانند سایر سفرها، برنامه سفر روز گذشته آیت‌الله رئیسی با افتتاح و بازدید پروژه‌ها آغاز شد. در نخستین برنامه این سفر در شهرستان شوش، فاز نخست مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، به‌عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا، با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. فاز اول این مجتمع در مدت 2 سال و با 200 میلیون یورو سرمایه اجرا شد و می‌تواند سالانه 400 هزار مترمکعب محصول تولید کند. با بهره‌برداری از این مجتمع حداقل هزار فرصت شغلی مستقیم و 8 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود. گروه صنعتی پاک چوب یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های انواع ورق‌های MDF و نئوپان ملامینه، پانل‌های هایگلاس، صفحات لب گرد و کاغذ آغشته ملامینه است. مراحل اجرایی پروژه کشت و صنعت پاک چوب پس از تحویل زمینی به مساحت 584.6 هکتار از اراضی بایر در سال 94 آغاز شد که در بهار سال 96 پس از تکمیل ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری مجموعه، کل اراضی شرکت با 900 هزار اصله نهال کشت شد و تاکنون بالغ بر یک میلیون و 200 هزار اصله درخت در این مجموعه کشت شده است.
افتتاح اولین آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر
در ادامه این سفر، رئیس جمهور با حضور در شهرستان شوشتر از پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند» شرکت کشت و صنعت کارون که برای نخستین بار در کشور اجرا شده، بازدید و دستور آغاز بهره‌برداری از آن را صادر کرد. این پروژه با مشارکت شرکت کشت و صنعت کارون و نهاد پیشران مرکز راهبردی سپاه برای اولین بار در صنعت نیشکر، در زمینی به وسعت 118 هکتار با استفاده از جدیدترین روش آبیاری در دنیا انجام و آماده بهره‌برداری شده که علاوه بر کاهش مصرف آب، باعث افزایش بهره‌وری در نهاده‌های کشاورزی و افزایش تولید محصول نیز خواهد شد.
استقبال معنادار مردم ایذه
پس از شوش و شوشتر، آیت‌الله رئیسی ظهر دیروز وارد شهرستان ایذه شد. در این شهرستان، استقبال پرشور مردم از کاروان همراه رئیس جمهور صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کرد. به گزارش ایرنا، مردم ایذه که از صبح در خیابان‌های منتهی به مصلای امام خمینی(ره) برای استقبال از رئیس جمهور حاضر شده بودند با برگزاری آیین سنتی چوب بازی و دستمال بازی ورود این میهمان ارجمند را گرامی داشتند. استقبال مردم به گونه‌ای بود که خودرو حامل رئیس جمهور پس از ورود به شهر ایذه، به دلیل ازدحام جمعیت با تأخیر ۲ ساعته وارد مصلای این شهر شد. «صل علی محمد یاور رهبر آمد»، «سید مهمون ای همونی سید تو از خومونی (سید تو میهمان ما و از خود ما هستی)»، «سید آل احمدی به مال امیر خوش آمدی» و «صل علی محمد به شهر ما خوش آمد» شعارهای مردم در این مراسم استقبال بود.
مردم ایذه دشمنان را ناکام گذاشتند
رئیس جمهور در اجتماع پر شور مردم شهرستان ایذه در مصلای نماز جمعه این شهر، با اشاره به مقاومت مردم استان خوزستان بویژه ایل بختیاری در دوران دفاع مقدس، گفت: لرها و بختیاری‌های عزیز حقیقتاً در دفاع مقدس، سلحشوری، غیرتمندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند. وی با بیان اینکه لرها و بختیاری‌ها در عرصه‌های مختلف، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناکام گذاشتند، تأکید کرد: در ایذه شاهد بودیم که در مقاطع مختلفی دشمن قصد توطئه، فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی داشت اما مردم هوشیار، با بصیرت، ولایی و دوستدار انقلاب اسلامی، حقیقتاً دشمنان را ناکام گذاشتند.
تسریع در انتقال آب کارون3 به ایذه
رئیس جمهور در ادامه رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی شهرستان ایذه را از اولویت‌های استان برشمرد و تصریح کرد: انتقال آب از سد کارون 3 به ایذه، باغملک و رامهرمز، برنامه با اولویت بالای دولت سیزدهم است و حتماً انتقال آب از این سد تسریع و موانع این طرح، با حضور وزیر نیرو و سایر وزرا، در این سفر برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طرح فولاد ورقه‌ای، فولاد اهواز و چند شرکت بزرگ در منطقه ایذه راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: یک سالن مناسب کشتی برای جوانان و همچنین یک سالن چند منظوره برای بانوان که بتوانند در یک فضای مناسب ورزش کنند، احداث خواهد شد.

حضور در منطقه به همراه کار و تلاش
رئیس جمهور با بیان اینکه آمدن من به این منطقه شعاری و نمادین نیست و همراه با کار و تلاش و رفع مشکلات از منطقه است، تأکید کرد: حتماً احداث مرکز درمانی مناسب برای منطقه ایذه ضرورت دارد و آنچه که شما خواستید در دستور کار دولت سیزدهم قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه ادارات دولتی باید نماد و نمود گره‌گشایی از مردم باشند تصریح کرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداری، جلوی خدمت‌رسانی به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم که رشوه، فساد و رابطه ناسالم در یک اداره رخنه کرده است و مردم باید احساس کنند که ادارات و سازمان‌ها در تمام کشور و منطقه، گره‌گشای آنها هستند.

افتتاح بزرگترین کارخانه تولیدکننده آهن اسفنجی کشور
روز گذشته کارخانه زمزم 3 به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی در کشور و یکی از بزرگترین واحدها در غرب آسیا که در زیر مجموعه شرکت فولاد خوزستان احداث و راه‌اندازی شده، هم با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد. آیت‌الله رئیسی از بخش‌های مختلف این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران و مدیران مجموعه از جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات آن مطلع شد.
آهن اسفنجی یکی از محصولات میانی در زنجیره ارزش فولاد است که کارخانه زمزم 3 به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی، جمهوری اسلامی ایران را از این حیث بی‌‌نیاز خواهد کرد. در احداث این کارخانه تا بیش از 60 درصد از توانمندی‌های تأمین و تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بهره گرفته شده است. ظرفیت تولید سالیانه کارخانه زمزم 3، یک میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی است که می‌تواند به 2 میلیون تن افزایش یابد. با بهره‌برداری رسمی از این واحد 200 فرصت شغلی مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد.
همچنین علاوه بر افتتاح کارخانه زمزم 3، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه نیز از طریق ویدیوکنفرانس افتتاح شد. طرح فولاد آتیه خاورمیانه اهواز، با ظرفیت تولید 600 هزار تن اجرا شده و محصول تولیدی آن، ورق‌های فولادی گرم است. ارزش سرمایه‌گذاری در این طرح 50 هزار میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از آن حداقل هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود.در فاز دوم این واحد که با ساخت کوره دوم تکمیل خواهد شد، ظرفیت تولید به 600 هزار تن در سال خواهد رسید.

بهره‌برداری از دو میدان نفتی
یکی از طرح‌های مهم افتتاح شده در این سفر، نیز بهره‌برداری از فاز اول میادین نفتی سپهر و جفیر با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه نفت خام است که روز گذشته از طریق ویدیوکنفرانس و با دستور رئیس جمهور صورت گرفت. این میادین اولین پروژه‌های نفتی هستند که به شکل کامل با سرمایه‌گذار و پیمانکار ایرانی اجرا می‌شوند. برای این منظور قراردادی 20 ساله منعقد شده که بر اساس آن قرار است در مدت 20 سال (از سال 1398 تا 1418) در مجموع 2.8 میلیارد دلار برای این میادین سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا تولید آنها به 110 هزار بشکه در روز برسد.

نشانه پیروزی ایران در جنگ اراده‌ها
رئیس جمهور روز گذشته در مراسم افتتاح همزمان 2 پروژه عظیم فولادی زمزم 3 و آدینه و نیز آغاز بهره‌برداری از فاز نخست 2 میدان نفتی سپهر و جفیر، این دو رویداد را نشانه نشانه در جنگ اراده‌ها با دشمن توصیف کرد.
آیت‌الله رئیسی این روز را روزی خوب برای خود در سرزمین شهادت، رشادت، شجاعت و ایثار توصیف و تصریح کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مهمی در عرصه اقتصاد و تولید به دست با برکت و با کفایت مهندسان، مشاوران و کارگران شریف بودیم که جا دارد از همه آنها صمیمانه قدردانی کنم.
رئیس جمهور خطاب به دست اندرکاران این طرح‌ها افزود: شما در شرایط اقلیمی دشوار خوزستان و نیز با وجود تحریم‌های بی‌سابقه علیه کشور توانستید اراده خود را به دشمن تحمیل کنید؛ دشمن اراده کرد تولید و اشتغال در کشور ما رونق نداشته باشد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا نشود، اما شما در میدان تقابل و جنگ اراده‌ها، اراده خود را بر او تحمیل کردید.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه رسیدن تولید کارخانه فولاد زمزم 3 به ظرفیت نهایی 2 میلیون تن در سال، ایران را به رتبه‌های برتر منطقه و دنیا در تولید آهن اسفنجی ارتقا می‌دهد، اظهار داشت: در جریان بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه شعارهایی را مشاهده کردم که گواه تحقق اراده شما بود؛ اینکه نوشته شده بود این پروژه بدون دخالت کارشناسان خارجی انجام شده یا اینکه نوشته بودید «ما توانستیم» و فعل توانستن را صرف کرده بودید، مایه خرسندی، خوشحالی و قدردانی است.
رئیس جمهور همکاری با 115 شرکت دانش‌بنیان و نیز بهره‌گیری از توان 50 شرکت تخصصی در اجرای پروژه کارخانه فولاد زمزم 3 را نیز باعث افتخار و شایسته قدردانی عنوان کرد و گفت: آنچه اینجا انجام شده از یک سو مایه خرسندی است و از سوی دیگر نشان می‌دهد که شما می‌توانید گام‌های بلندتری برداشته و کارهای بسیار بزرگ‌تری انجام دهید.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده در فروش نفت و گاز کشور، ضرورت بهره‌گیری از شرکت‌های فولاد و نفت و گاز در خوزستان در جهت ایجاد اشتغال و رفع مشکلات زیرساختی مردم این استان را مورد تأکید قرار داد.
وی استفاده از ظرفیت جوانان بومی نخبه استان خوزستان در پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ عمرانی را از جمله اقدامات قابل تجلیل دانست و تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره استفاده از دانایی‌ها و توانایی‌ها در جهت رشد اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم بوده است که باید نصب‌العین همه مسئولان باشد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور: دولت اجازه تعطیلی هفت‌تپه را نمی‌دهد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور که آیت‌الله رئیسی را در سفر به خوزستان همراهی می‌کرد، روز گذشته در جمع تعدادی از کارگران شرکت هفت‌تپه حضور یافت. غلامحسین اسماعیلی در این گفت‌و‌گوی صمیمی با کارگران، با اشاره به اینکه حضور وی در جمع کارگران این شرکت، پس از مشاهده تجمع آنان از سوی رئیس‌جمهور و به دستور آیت‌الله رئیسی بوده است، اظهارکرد: کارگران هفت‌تپه بدانند که دولت سیزدهم اجازه نمی‌دهد این شرکت تعطیل شود، هفت‌تپه پابرجا می‌ماند و توسعه می‌یابد؛ همچنین واگذاری مالکیت آن به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز به طور قطع عملی می‌شود. وی افزود: اگر توجه ویژه رئیس‌جمهور نبود وضعیت کنونی هفت‌تپه بسیار متفاوت بود، پیگیری‌های فراوانی برای حل مسائل هفت‌تپه انجام شده و این مسأله در دولت فراموش نمی‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور: عزم دولت بر حل مشکلات است

معاون اجرایی رئیس جمهور روز گذشته در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به خوزستان، در میان کارگران شرکت هفت‌تپه حضور یافت. محسن منصوری با بیان اینکه دولت شبانه‌روز برای گره‌گشایی از مسائل در تلاش است، گفت: دولت سیزدهم ثابت کرده است که اهل کار است و عزم حل مسائل را دارد. وی با قول به کارگران هفت‌تپه برای پیگیری جدی‌تر مسائل این شرکت در سطح ملی گفت: پیگیری برای حل مسائل هفت‌تپه را پس از بازگشت به تهران به طور جدی‌تر دنبال می‌کنیم. معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تأخیر ایجاد شده برای واگذاری قطعی مالکیت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: واگذاری قطعی مالکیت هفت‌تپه به دلیل پیچیدگی‌های فنی، مالی و حقوقی با تأخیر روبه‌رو شده است که تلاش می‌شود موانع باقیمانده با سرعت بیشتری رفع شود.

بهره‌برداری از یک مجموعه کشاورزی در دزفول

روز گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی، هلدینگ کشاورزی «رحمت تجارت دزفول» به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر را فراهم می‌کند. همچنین در این مراسم، اجرای طرح توسعه ۲ فاز تولید خوراک دام و تولید برنج این هلدینگ آغاز شد. واحد تولید خوراک دام هلدینگ رحمت تجارت دزفول که درحال حاضر ظرفیت تولید و بسته‌بندی ۹۰ هزار تن خوراک دام را دارد، با اجرای این طرح به ۱۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد. همچنین واحد تولید برنج این هلدینگ که درحال حاضر هشت هزار تن ظرفیت دارد، قرار است به ۱۵ هزار تن در سال افزایش یابد. طرح توسعه هلدینگ رحمت تجارت شهرستان دزفول در پنج فاز، ظرفیت اشتغالزایی مستقیم چندصد نفر را به دنبال خواهد داشت.

وزیر صمت: شرکت‌های تولیدی صادرات‌محور حمایت می‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه بازدید از ۲ شرکت فولاد آتیه و بهسازان در اهواز، گفت: سال آینده از شرکت‌هایی در کشور حمایت خواهد شد که فعالیت آنها صادرات‌محور باشد و در کیفیت تولید با دیگر کشورها رقابت کنند. عباس علی‌آبادی، با اشاره به اینکه تولید در خوزستان به یک نقطه امیدوارکننده رسیده که همان توسعه پایدار است، توجه به معیارهای کمی و کیفی از سوی واحدهای تولیدی را بسیار مهم دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی تنها نباید به فکر تأمین کالای مورد نیاز کشور باشند و باید امکان تأمین محصولات مورد نیاز بازار منطقه را نیز داشته باشند. علی‌آبادی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی در امر صادرات ادامه داد: برای تسهیل در امر صادرات واحدهای تولیدی که معیارهای مدنظر وزارت صمت را رعایت کنند مشوق‌هایی همچون تأمین ارز در نظر گرفته شده است.

mdi-tag رئیس جمهور mdi-tag سفر استانی mdi-tag خوزستان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۱۶

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۰۰

توسط قالیباف؛

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۵۲

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۸:۲۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48588
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۴:۳۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو