شنبه، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left تصمیم‌گیری در خصوص مشکلات ایجاد شده درپی سیل بازگشت

در ادامه سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان؛

تصمیم‌گیری در خصوص مشکلات ایجاد شده درپی سیل

رئیس‌جمهور هدف از سفر به سیستان و بلوچستان را پیش بینی و پیشگیری از وقوع احتمالات سیل آتی در جنوب این استان بیان کرد.
دانلود

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 1402 در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعد از جلسه‌ای که در هیات دولت و خبرگان داشتم بلافاصله به سمت چابهار حرکت کردم با این هدف که برای بارش‌های بعدی با توجه به هشدارهای هواشناسی و وقوع احتمالات از هم اکنون اقدامات و تدابیر لازم پیرامون پیشگیری، پیش‌بینی و برخورد متناسب در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه خواهیم داد تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کارهایی که باید انجام شود به ویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر درست به این مسئله توجه نشود سیلی آتی نگران‌کننده خواهد بود، بنابراین از نزدیک در منطقه حاضر شدم تا در کنار سایر مسئولان برای اجرای کار بهتر اقدام کنیم.

باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پنج‌شنبه دهم اسفند ماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات‌رسانی و امدادرسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌ هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد آب‌گیری و سرریز شد همچنین تعداد ۲۵۲ روستا به دلیل آسیب‌های وارد شده در خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و تأسیسات تأمین و پمپاژ آب با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

اکنون روند امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان با قوت در حال پیگیری است ضعف و سستی در مسیر امدادرسانی مشاهده نمی شود و با مدیریت درست تاکنون اقدام‌های شایسته ای برای حادثه دیدگان ارائه شده است، از ابتدای شروع بارندگی های سیل آسا در جنوب استان وزرای کشور، نیرو، جهادکشاورزی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی این منطقه شده‌اند.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48312
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۶:۲۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۶:۲۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو