پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left فرهنگ mdi-chevron-left ۱۳ فیلم جدید ایرانی از تلویزیون پخش خواهد شد بازگشت

در ایام نوروز،

۱۳ فیلم جدید ایرانی از تلویزیون پخش خواهد شد

معاون سیمای رسانه ملی گفت: امسال ۹ برنامه زنده برای سحر و ۱۰ برنامه افطار، ۱۵ برنامه ترتیل‌خوانی و ۱۵ برنامه مناجات خوانی داریم. سریال‌های «زیرخاکی»، «نون خ»، «رستگاری» و «هفت سر اژدها» نیز سریال‌های مناسبتی امسال است.
دانلود

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، نشست خبری ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی اظهار داشت: امسال با آنچه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز به جای این که طبق روال مرسوم برای سیزده روز عید نوروز برنامه‌ریزی کنیم توفیق داریم که برای سی روز این روال طی شود.

وی افزود: امسال برنامه‌های متنوعی داریم. ۹ برنامه زنده سحر و ۱۰ برنامه افطار و ۱۵ برنامه ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات خوانی داریم. پنجاه برنامه معارفی و بیست برنامه ویژه سخنرانی ایام ماه مبارک رمضان را داریم.

از برنامه‌های ویژه امسال می‌توانیم به برنامه محفل اشاره کنیم که سال گذشته استقبال خوبی از این برنامه شد و طیف رنگارنگ و متنوعی داشت. امسال هم با همان ترکیب دو ناظر خارجی و سه ناظر ایرانی را داریم و بخش جدید زندگی پس از زندگی را در شبکه چهار خواهیم داشت که برنامه افطارگاهی شبکه چهار است. پویش «زندگی با آیه‌ها» را با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی داریم.

وی ادامه داد: در شبکه یک ابتدا سریال «زیرخاکی» را داریم تا لیالی قدر و بعد سریال «نون خ» را تا عید فطر داریم. شبکه دو سیما مجموعه «رستگاری» را به‌کارگردانی مسعود ده‌نمکی خواهیم داشت. در شبکه سه سریال «هفت سر اژدها» به عنوان سریال امنیتی و سیاسی به کارگردانی آقای ابوالقاسم طالبی داریم.

برمهانی عنوان کرد: در ویژه برنامه‌های سال تحویل، شبکه یک برنامه ایران دوست داشتنی شبکه دو شب عیدی و سایر شبکه‌ها هم برنامه‌های ویژه‌ای دارند و مخاطبان قدرت انتخاب بالایی دارند. ۱۹۰ فیلم سینمایی جدید داریم که سیزده فیلم آن ایرانی است. فیلم‌هایی مثل هناس، ضد، مصلحت، کارو و… از تلویزیون پخش خواهد شد.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: ما ۹ سریال خارجی هم داریم در شبکه‌های مختلف؛ جومونگ ۳ در سال جدید روی آنتن می‌رود و همچنین «دهن لق» عنوان یک سریال کره‌ای است که شبکه تهران پخش می‌کند.

معاون سیما در ادامه گفت: پدرام کریمی، امیرحسین مدرس و محمد معتمدی و فلورا سام مجریان برنامه سال تحویل شبکه یک «ایران دوست داشتنی» هستند. مجری برنامه تحویل سال شبکه دو المیرا شریفی مقدم و وحید رونقی و مجید یحیایی و برای شبکه سه حامد سلطانی و شبکه نسیم فرزاد حسنی هستند. برنامه سحر شبکه دو با محوریت نقش مادر خواهد بود. برنامه سحر شبکه سه «ماه من» هست و برنامه افطار آن هم «محفل» است.

وی افزود: هم رکاب عنوان یک مجموعه مستند با موضوع گردشگری دوچرخه سواری است که در شبکه مستند پخش خواهد شد.

در ادامه سید سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما عنوان کرد: تدارک و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های نوروزی سال۱۴۰۳ بلافاصله پس از پایان تعطیلات نوروز سال جاری آغاز شد. در تنظیم جدول پخش برنامه‌های سیما تلاش کردیم تا در حد امکان جلوی هم‌پوشانی را بگیریم و به اصطلاح فقط ریل افقی زمان‌بندی را ندیدیم و ریل عمودی برنامه‌های شبکه را هم در نظر گرفتیم.

محمدعلی غلامرضایی مدیر کل تأمین و رسانه بین‌الملل سازمان صداو سیما نیز گفت: فیلم‌های سینمایی ایرانی کارو، هناس، ضد، تخت‌الرضا، مصلحت، پری دریایی، لوپتو، پسر دلفینی، و سوئیپر پیش از این در تلویزیون به نمایش درنیامده بودند که در ایام نوروز روی آنتن می‌روند. علاوه‌براین‌، شماره ده، هایپاور و هوک هم آثار سینمایی داخلی هستند که سال گذشته هم در ایام نوروز از قاب تلویزیون پخش شدند و امسال هم پخش می‌شوند.

سید محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم نیز درباره ویژه برنامه‌های سال تحویل سیماگفت: امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز تلاش شده برنامه‌های سرگرم‌کننده یک نگرش محتوایی و ترویج معارف دینی و قرآنی را هم داشته باشیم. در برنامه‌های سال تحویل از افطار تا سحر برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. برخی شبکه‌ها از دو شب قبل این تدارک را دیده‌اند.

ایران دوست داشتنی در شبکه یک سیما از بعد از افطار شب قبل از سال تحویل آغاز می‌شود و در طول ایام نوروز هم ادامه پیدا می‌کند. ویژه برنامه تحویل سال را حامد سلطانی اجرا خواهد کرد. «آی نسیم سحری عید شد» عنوان ویژه برنامه سال تحویل شبکه نسیم است که با اجرای فرزاد حسنی روی آنتن می‌رود. مجری ویژه برنامه سال تحویل شبکه تهران هم کامران تفتی است.

معاون سیما همچنین گفت: ما در مجموعه تامین برنامه سازمان هر سال فیلم‌ها را رصد می‌کنیم و ارزیابی داریم آن گونه نیست که امسال بابک مجموعه کار کنیم و در سال بعد با یک فرد یا مجموعه دیگر؛ طبیعی است که در هر سال حجم تولیدات یک نهاد بیشتر باشد.

برمهانی در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره رویکرد روشن معاونت سیما نسبت به حضور چهره‌های شاخص (سلبریتی) پرسیده بود عنوان کرد: مگر می‌توان که چهره را از تلویزیون و تلویزیون را از چهره جدا کرد. اگر کسی چنین چیزی بگوید معلوم است که رسانه را نمی‌شناسد. طبیعی است که تلویزیون چهره می‌خواهد و تمایل دارد در کنار چهره‌های موفق و قدیمی چهره‌های جدید را نیز مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود: سریال حضرت موسی در مرحله فیلمبرداری پیش تولید است و حاتمی‌کیا به شدت پیگیر تولید این فیلم هستند که با فناوری جدید و بسیار پیشرفته ساخته می‌شود و مثل کارهای تاریخی قبلی نیست که حجم دکور بالا باشد. روزانه حدود ۲۰۰ نفر درگیر فرایند پیش تولید این مجموعه عظیم هستند.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ mdi-tag ماه مبارک رمضان mdi-tag معاون سیمای رسانه ملی mdi-tag محسن برمهانی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

انتسار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)»

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۲۷

انتشار فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۵۱

«مهمونی» به آنتن نوروزی می‌رسد؟

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۴۰

«ایران آنلاین» بررسی می‌کند؛

دست باز مخاطب برای اکران نوروزی ۱۴۰۳

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۳۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48288
mdi-shape سرویس
فرهنگ
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های فرهنگ آرشیو

انتسار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)»

دست باز مخاطب برای اکران نوروزی ۱۴۰۳

انتشار فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»

«مهمونی» به آنتن نوروزی می‌رسد؟

فصل سوم «پدرخوانده» ساخته شد

«سطرهای ناخوانده» به کیوسک‌های مطبوعاتی رسید

لزوم تصویب قانون کپی‌رایت بازی‌های رایانه‌ای در برنامه هفتم توسعه

کتابت دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان

بارگذاری اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال

پیشرفت ۵۹ درصدی شبکه ملی اطلاعات

چند پیشنهاد نوروزی برای کتاب‌دوستان

جواد مانی درگذشت + سوابق

استفاده از «جلوه‌های فرهنگی» نقطه قوت صنعت انیمیشن در ایران

پخش ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» از شبکه کتاب

فرش «تخت جمشید» در معرض نمایش برای عموم قرار گرفت

انتخاب هیئت رئیسه و مدیرعامل جدید انجمن سواد رسانه‌ای ایران

رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

بازدید میلیونی زائران راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس

آیین‌های رمضان در سفرنامه‌های سیاحان جهان

نگاهی به برترین فیلم‌های سال سینمای جهان در گزارش امروز ایران

رهاورد همایش تالش در آیینه تاریخ و فرهنگ ایران

آخرین وضعیت رضا داودنژاد از زبان پدرش

علی رغم تفاوت سلیقه، اصحاب رسانه در انتخابات دست به دست هم دادند

پخش ۶۳ فیلم سینمایی و تلویزیونی در روزهای پایانی سال

اخطار جدی به سایت‌های فروش خدمات سفر

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو