جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left برگزاری همایش ۷۵ سال جنایات جنگی فرانسه بازگشت

برگزاری همایش ۷۵ سال جنایات جنگی فرانسه

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به جنایت هولناک دولت فرانسه و رژیم بعث صدام مبنی بر بمباران روستای ماربُره در ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ از برگزاری همایش ۷۵ سال تلاش در تغییر سبک زندگی بانوان ایرانی و غارت میراث فرهنگی تا جنایت جنگی علیه اقوام ایرانی در این استان خبر داد.
دانلود

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین سردار "جمال شاکرمی" روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی کارگروه دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ و بمباران روستای ماربُره با مشارکت فرانسه و عراق اظهار داشت: در تامین منویات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در تقویت وحدت ملی و امنیت ملی ایران اسلامی در روند هم‌گرایی میان اقوام ایرانی، همایشی با حضـور نمایندگان اقـوام ایرانـی در تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال جاری با عنوان «از ۷۵ سال تلاش در تغییر سبک زندگی بانوان ایرانی و غارت میراث فرهنگی تا جنایت جنگی علیه اقوام ایرانی در ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ توسط دولت فرانسه» به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از بانیان اصلی تحریم انتخابات با هدف ایجاد ناامنی سراسری در ایران دولت متخاصم فرانسه است که در طول سالیان دور تاکنون وحدت و سبک زندگی اقوام مختلف ایرانی را هــدف دشمنی و عداوت خود قرار داده و اوج رذالـت این دولت شرور در غائله و آشوب ۱۴۰۱ و تحریم انتخابات اخیر به خوبی نمایان و آشکار بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: در همایش ۲۰ اسفندماه روند ۷۵ ساله جنایت کشور فرانسه و یکی از بانیان اصلی جنایات علیه مردم ایران و تحریم انتخابات ۱۱ اسفند بازگو و بررسی خواهد شد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه دولت شرور صهیونیستی فرانسه باید پاسخگوی جنایت های بیشرمانه‌اش علیه ملت ایران باشد، ادامه داد: در این همایش موضوعات مختلفی همچون کودک کُشی، دانش آموز کُشی، غارت و انهدام آثار باستانی و میراث فرهنگی ایرانیان و نیز ارتکاب جنایت جنگی علیه پنج قومیت ایرانی در دوران دفاع مقدس به ویژه روز ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ مطرح می‌شود.

وی با اشاره به محوریت استان ایلام در پیگیری جنایت جنگی ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ توسط دولت فرانسه و نیز با توجه به تصریح و تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در ۲۹ شهریورماه سال جاری مبنی بر مشارکت دولت جنایتکار فرانسه در جنگ تحمیلی علیه ملت مظلوم ایران با پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی، جنگنده میراژ، هواپیماهای سوپراتاندارد و موشک اگزوست، یادآور شد: طبق اسناد متقن در روز ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ خون اقوام مختلف ایرانی اعم از کُرد، تُرک، لُر، عرب و فارس در جنایتی هولناک با مشارکت دول عراق و فرانسه در نقاط مختلف کشور به زمین ریخته شد.

وی همچنین به مواردی دیگر از این نوع رفتار خصمانه اشاره کرد که در قالب عکس العمل نامتعارف در قبال آزمایش های موشکی و امنیت‌سازِ نیروهای مسلح خودش را نشان داد بود که با پاسخ کوبنده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و با اعلام رسمی نقش دولت فرانسه در ارتکاب جنایت جنگی علیه ملت ایران مواجه شد.

ظهر روز ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ هواپیماهای جنگی عراق و فرانسه در جنایتی هولناک با حمله به روستای ماربره حد فاصل ایلام - مهران باعث شهادت تعداد ۸۶ نفر از ساکنان روستا و چادرنشینان آواره نزدیک روستا شدند که در این جنایت جنگی تعداد زیادی از افراد به صورت خانوادگی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag سردار جمال شاکرمی mdi-tag فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) mdi-tag جنایات جنگی فرانسه
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47778
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۵۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو