جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left ضروروت توسعه سدها و بندسارها در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشت

ضروروت توسعه سدها و بندسارها در جنوب سیستان و بلوچستان

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه سدها و بندسارها در جنوب سیستان و بلوچستان برای هدایت و نگهداشت آب ضروری است و باید به سرعت توسعه یابند، گفت: خسارت‌هایی که در حوزه کشاورزی، مرغداری، مزارع میگو، راه‌ها، آب و برق وجود دارد باید به سرعت رفع شوند تا مردم دغدغه‌ای در این حوزه‌ها نداشته باشند.
دانلود

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین احمد وحیدی در جلسه ستاد مدیریت بحران در چابهار اظهار داشت: سیستم کمک‌رسانی در کشور بسیار عالی است و به شکل سیستماتیک خودجوش فعالیت خود را آغاز می‌کند، به طور نمونه در کنار حوزه مدیریت بحران، تیم استانداری و فرمانداری‌ها شاهد حضور میدانی و جهادی جمعیت هلال احمر، دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای سپاه، ارتش و مرزبانی بلافاصله وارد میدان شدند.

وی افزود: اگرچه برخی تلاش کردند بگویند حواس مسئولان به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان نیست که این یک ذهنیت اشتباه بود، چرا که از همان ابتدا تمام هم و غم مسئولان و متولیان امر کمک‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان بود.

وزیر کشور ادامه داد: این منطقه بسیار حاصل‌خیز بوده و بارش‌های تندی را در مقاطع مختلف سال دارد که رحمت الهی بوده، باید برنامه‌ریزی برای مهار و حفظ آب داشته باشیم.

احمدی تاکید کرد: البته استاندار سیستان و بلوچستان برنامه‌های خوبی مبنی بر بندسارها و سدها پیش‌بینی کردند که بسیار خوب بوده باید توسعه یابند، چرا که بندها، بندسارها و سدها مهم بوده و به آبخیزداری کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: همزمان با توسعه سدها و بندها باید برای هدایت آب‌ها کار کرد که کمترین آسیب را واریز کنند، این کار باید با سرعت بیشتر و بهتر دنبال شود. برخی از امکانات که در حوزه راه‌ها پیش‌بینی شده مانند آبنماها پاسخگو نیست و باید اصلاح شوند که در این راستا تیم‌هایی را برای کمک اعزام خواهیم کرد، همچنین باید پل‌های سریع‌النصب هم پیش‌بینی شود تا با طغیان رودخانه‌ها مردم گرفتار نشوند.

رفع خسارت‌های وارده در حوزه‌های زیرساختی، کشاورزی و مزارع میگو

وزیر کشور ادامه داد: همسطح بودن جاده و دشت یک معضل است باید در حوزه ساخت و سازهای منطقه به این نکته توجه کرد تا مشکل ساز نشوند، علاوه بر آن جاده‌هایی که تخریب شده باید به سرعت ترمیم شوند تا حوزه راه برای مردم برقرار باشد.

وی افزود: در حوزه روستایی نیز آن دسته از روستاهایی که نیاز به بازسازی دارند در قالب طرح نهضت ملی مسکن دیده شوند، همچنین در خصوص تخلیه آب از خانه‌ها باید با سرعت کار کرد هیچ روستایی نباشد که آب در خانه مردم باشد، آب‌ها را هدایت کنید و منتظر فروکش کردن آن نباشید.

احمدی بیان کرد: در حوزه برق نیز برخی ستون‌ها تخریب شده بودند که با سرعت بالای متولیان مشکل رفع شد؛ اما باز هم اگر نیاز به کمک از سایر استان‌های هم‌جوار است استاندار سیستان و بلوچستان با سرعت پیگیر شود تا مشکلی رخ ندهد.

وی ادامه داد: در حوزه آب نیز اگر مشکل کمبود نیرو وجود دارد از سایر استان‌ها کمک بگیرید تا کار مردم سریع‌تر حل شود.

وزیر کشور گفت: کمک‌رسانی‌ها توسط ستاد اجرایی، هلال احمر، مرزبانی، نیروی دریایی، سپاه، شیلات و سایر حوزه‌ها در حال انجام است که جای قدردانی دارد؛ مردم سیستان و بلوچستان قانع و خوب هستند، وظیفه ما ارائه خدمات به آن‌ها است.

وی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی آن دسته از کشاورزان، مرغداران و مزارع میگویی که دچار خسارت شده‌اند علاوه بر کمک‌های مالی، صندوق بیمه کشاورزی هم ورود کند و کمک حال آسیب‌دیدگان باشند، اگرچه مردم درخواستی ندادند؛ اما وظیفه داریم به آن‌ها خدمت کنیم.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag احمد وحیدی mdi-tag وزیر کشور mdi-tag امدادرسانی به سیل‌زدگان mdi-tag سیستان و بلوچستان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47775
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۴۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۰۹:۴۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو