اصلاح راه های روستایی و رسیدگی به وضعیت آب شرب بیشترین مطالبات مردم الموت قزوین است که برای ساخت و ترمیم آنها به اعتبار بسیار بالایی بیش از حد توان استان نیاز است.

۵۰ درصد راه روستایی خاکی است

Результат пошуку зображень за запитом "‫قزوین راه روستایی الموت‬‎"

«اکرم نجفی»، مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ضمن بیان این مطلب به وجود 5 هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: از این میان تنها ۲۵ درصد راه های روستایی آسفالت سالم دارند و مابقی معادل ۲۵ درصد آسفالت تخریب شده و ۵۰ درصد راه خاکی هستند.

نجفی با بیان اینکه عمر راه های روستایی ۲۰ تا ۲۵ سال است، اظهار داشت: متاسفانه تردد خودروهای سنگین بهره برداران معادن در مسیر راه های روستایی الموت موجب کاهش عمر آسفالت و خاک این مناطق شده ، این در حالی است که ترمیم هر کیلومتر راه روستایی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برآورد می شود . اگر بخواهیم ۲ هزار متر از راه های روستایی استان (یک سوم کل راه های روستایی) را ترمیم کنیم، به اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال نیاز داریم که این امکان از عهده استان خارج است.

وی در مورد مشکلات مربوط به آب شرب در روستاها نیز گفت: طی تحقیقاتی که صورت گرفته، عمدتاً شرکت آب و فاضلاب تمایل به ترمیم شبکه آبرسانی در روستاها دارد اما به نظر می رسد که خود روستاییان به دلیل مصرف آزادانه آب چندان مایل نیستند تحت نظارت این شرکت قرار گیرند.

بیشتر بخوانید

عملیات ساخت جاده «قزوین - الموت- کلاچای» متوقف می شود - ایران آنلاین

نقش جاده الموت، تنکابن در توسعه الموت - ایران آنلاین

Пов’язане зображення

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.