جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left اقتصاد mdi-chevron-left ۱۸۰۰ بازمانده از تحصیل را به چرخه آموزش برگرداندیم بازگشت

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران:

۱۸۰۰ بازمانده از تحصیل را به چرخه آموزش برگرداندیم

مسعود بهرامی گفت: امسال توانستیم حدود ۱۸۰۰ کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل را در قالب «طرح شهید محمودوند» به تحصیل برگردانیم.
دانلود

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین درباره تلاش برای بازگرداندن دانش‌آموزان جامانده از تحصیل و دور کردنشان از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است آنها را درگیر کند، گفت: امسال توانستیم حدود ۱۸۰۰ کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل را در قالب «طرح شهید محمودوند» به تحصیل برگردانیم.

بهرامی افزود: این کار بسیار دشوار است یعنی همکاران ما به سختی به منازل دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند می‌روند و حتی از والدین برخی از دانش‌آموزان هم برخوردهای نامناسبی می‌بینند اما تلاش می‌کنند دانش‌آموزان را با رضایت والدین‌شان به مدرسه برگردانند. حتی برخی از پدر و مادران به همکاران ما می‌گویند، شما دخالت نکنید و مانع تلاش آنها می‌شوند. به نظرم رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند تا دانش‌آموزان بیشتری به چرخه تحصیل برگردند.

وی درباره دانش‌آموزانی که شاغل هستند، گفت: از طرق مختلف سعی در حمایت از آنان داریم. برای مثال از طریق مجمع خیرین کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین از طریق طرح شهید محمودوند، کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و به تحصیل بازگردانده شده‌اند.

فعالیت ۱۸ مرکز مشاوره دانش‌آموزی مستقل در شهرستان‌های تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره آمار دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: طبق آماری که از استانداری به عنوان مرجع معتبر داریم، این نگرانی زیاد نیست؛ سال گذشته حدوداً ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل به ما معرفی شد ولی وقتی رصد کردیم متوجه شدیم بخش اعظمی از آنها اصلاً بازمانده از تحصیل نبودند و در واقع صرفاً دانش‌آموز از مدرسه، منطقه یا استان جابه‌جا شده است. اما میزان بازماندگان از تحصیل و آسیب اجتماعی از هر نوعش، حتی اگر یک عدد هم باشد باز هم برای آموزش و پرورش زیاد است. لذا تمرکز خود را بر کمیته فوریت گذاشته‌ایم؛ به واسطه این کمیته، اکنون ۱۸ مرکز مشاوره دانش‌آموزی مستقل در شهرستان‌های استان تهران با ۱۵۴ مشاور متخصص فعال داریم. در این مراکز انواع و اقسام مشاوره‌ها؛ اعم از مذهبی، روانپزشکی، تحصیلی و… به مراجعین ارائه می‌شود.

جذب 476 نفر برای آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره

بهرامی افزود: نکته دیگر، موضوع پیگیری فوریت‌های روانی_اجتماعی است که توسط سامانه «نماد» انجام می‌شود. هر شنبه صبح و به صورت مستمر، در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آمارهای جدید در کمیته فوریت و نماد بررسی می‌شود. ما برای سال تحصیلی جدید تلاش کردیم سهمیه جذب ۶۶۹ فرهنگی را بگیریم که تعداد ۴۷۶ سهمیه برای نیروی مورد نیاز در زمینه سبک زندگی، امور تربیتی و مشاوره در نظر گرفته شده است. اقدامات لازم برای جذب و اشتغال آنها انجام شده و از مهرماه سال تحصیلی جدید به چرخه آموزش و پرورش اضافه خواهند شد. در موضوع جذب نیروها، کیفیت بخشی از اقدامات ماست تا در سال آینده، کیفیت مشاوره‌ها را چه در مراکز تخصصی و چه در مدارس، تقویت کنیم.

میانگین نمرات و شیطنت برخی مؤسسات کنکوری

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره امتحانات نهایی و اینکه چرا میانگین نمرات دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران از شهر تهران بیشتر بوده است، گفت: میانگین نمرات امتحان نهایی در کشور واقعی شده است. سال‌های گذشته شیوه تصحیح اوراق به این شکل بود که سربرگ برگه امتحانی بریده می‌شد و در اختیار دو نفر مصحح قرار می‌گرفت. آن دو نفر یکی با خودکار سبز و یکی با قرمز برگه‌ها را تصحیح می‌کردند. اگر نمرات اختلاف نداشت که هیچ، اگر اختلاف داشت به تصحیح سوم می‌رفت و مجدد تصحیح می‌شد.

امسال همین سربرگ‌ها اسکن شد و در بستر مجازی به صورت رندوم و اتفاقی برای یک نقطه‌ای در کشور ارسال شد. یعنی ممکن است برگه یک دانش‌آموز برای تصحیح اول، زیر دست مصححی در کرمان رفته باشد و برای تصحیح دوم به هرمزگان برود. به این دلیل است که می‌گوییم نمرات امتحان نهایی واقعی شده است. در گذشته این گونه بود که مصحح اول و دوم، نظرات همکارشان را می‌دیدند و تصحیح را انجام می‌دادند، اما الان مصححان از تصحیح اول بی‌خبر هستند و مستقل از هم کار می‌کنند. سامانه امتحان نهایی، به نوعی هوشمند است که اختلاف بین دو صفحه را در می‌آورد و اختلافات فاحش را به مصحح می‌گوید و به خاطر همان سؤالی که روی آن خطا وجود داشته است، تصحیح سوم صورت می‌گیرد.

وی گفت: نکته دوم این است که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کنکور، اصالت آموزش به مدرسه بازگشته است و سؤالات امتحان نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود. درحال حاضر هیچ کسی نمی‌تواند بگوید از کتاب‌های کمک آموزشی و دیگر کتاب‌ها، برای امتحانات نهایی سؤال طرح شده است. لذا نسبت به سال‌های گذشته، شاید نمرات امتحان نهایی به ظاهر کاهش پیدا کرده است اما در حقیقت واقعی شده است. اینها را خطاب به برخی افراد در برخی مؤسسات کنکوری می‌گویم که شیطنت می‌کنند و می‌خواهند نظام تعلیم و تربیت را به مسیر کلاس‌های کنکور و کتاب‌های فوق آموزشی برگردانند.

تحلیل نفر به نفر برای برطرف کردن ضعف‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ریزی‌ای برای افزایش نمرات امتحان نهایی دارید، گفت: طبق سامانه امتحان نهایی، درحال حاضر سؤال به سؤال، مدرسه به مدرسه و معلم به معلم تحلیل انجام شده است.

ما برای اینکه نمرات دانش‌آموزان بالا برود تحلیل نفر به نفر انجام دادیم. یعنی وقتی همه دانش‌آموزان یک معلم در درس فیزیک در مبحثی مانند اصطکاک ایستایی نمرات پایین کسب کردند و نتوانستند از سؤال مربوط به اصطکاک ایستایی نمره کسب کنند، به خود آن معلم اعلام شده تا در آن مبحث، نوع تدریس خود را تقویت کند. یا مدیر مدرسه‌ای بوده که درصد قبولی دانش‌آموزانش خوب بوده اما همه دانش‌آموزان در زبان انگلیسی ضعف داشته‌اند.

بر همین اساس مدیر موظف شده، معلم درس زبان انگلیسی را تقویت کند. سعی شده با این دقت ضعف دانش‌آموزان و یا تدریس معلمان بررسی شود.

انتهای پیام/

غزل رضایی ثانی
mdi-tag آموزش و پرورش mdi-tag مدارس
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

قیمت سکه وارد کانال ۳۸ میلیون تومان شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۲۹

متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۱۷

کاهش ۱٫۱ درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۰۳

برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۳۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47265
mdi-shape سرویس
اقتصاد
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۰۹:۳۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های اقتصاد آرشیو

قیمت سکه وارد کانال ۳۸ میلیون تومان شد

متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی شد

کاهش ۱٫۱ درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته

برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی

تشکیل ستاد مدیریت سیلاب در وزارت نیرو

توسعه میادین نفتی و ثروت‌آفرینی سالانه ۱۵ میلیارد دلار

قیمت گوشت در بهار ۱۴۰۳ بهبور می‌یابد

هجوم سیلاب به غرب ایران پیش‌بینی می‌شود

شاخص بورس ۱۲۰۰۰ واحد رشد کرد

نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

کاهش درآمد نفتی روسیه

بازرس کل از شرکت توزیع برق تهران بزرگ سرزده بازدید کرد

قاچاق پوشاک زیرپوست شهر به حیات خود ادامه می‌دهد

مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا حل می‌شود

ثبات قیمت دلار در معاملات مرکز مبادله

قیمت بیت‌کوین سقوط کرد

جزئیات حراج امروز سکه طلا در مرکز مبادله اعلام شد

بارش گسترده باران و برف در ۱۴ استان کشور

رشد شاخص توسعه انسانی پس از ۴ سال

راه‌اندازی دو خط جدید دریایی به عراق و کویت در نوروز

حرکت رو به رشد اقتصاد نفتی و غیرنفتی در ۹ ماه

نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد

۴۷۷٫۳ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما عرضه شد

معامله ۱۵۰ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله ایران

۱۳ میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا می‌شود

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو