پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left سال آینده بودجه فدراسیون‌ها هدفمند خواهد بود بازگشت

مناف هاشمی:

سال آینده بودجه فدراسیون‌ها هدفمند خواهد بود

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: تفاهم‌نامه‌های پرداخت به فدراسیون‌ها از سال ۱۴۰۳ از ابتدا با وزارت ورزش هماهنگ و پس از نهایی شدن در هیات اجرایی، در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون به صورت هدفمند پرداخت خواهد شد.
دانلود

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین سی و سومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس، سید مناف هاشمی دبیر کل و نواب رئیس و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص مصوبات سی و سومین نشست هیات اجرایی اظهار داشت: در ایام مبارک شعبان و در سی و سومین جلسه هیات اجرایی در خدمت وزیر ورزش و جوانان بودیم و طبق قول ایشان برای تعاملات هرچه بیشتر بین کمیته و وزارت، مقام عالی وزارت ورزش بصورت فصلی و یا هر زمان که امکانش بود در نشست‌های هیات اجرایی شرکت خواهند کرد که هم به لحاظ مشورتی و هم در تصمیمات وزارت نیز دخیل باشد.

وی ادامه داد: در نشست امروز محمد تابع رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گزارش مفصلی در خصوص المپیک پاریس از جمله بحث‌های فنی، کسب سهمیه، اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، سهمیه‌هایی که کسب شده و شانس کسب سهمیه‌هایی که وجود دارد، بسته‌های حمایتی ورزشکاران المپیکی و حقوقی که به آنان پرداخت می‌شود، نحوه آنالیز ورزشکاران در مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک و چگونگی حمایت کمیته ملی المپیک از اردوهای ورزشکاران ارائه داد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در سال آینده ۲ رویداد مهم بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ و داخل سالن تایلند را پیش رو داریم، گزارش مفصلی نیز در خصوص این دو رویداد ارائه شد و اعضای هیات اجرایی نیز نظراتشان را مطرح کردند. پیش‌بینی می‌شود تا در بازی‌های داخل سالن تایلند تعداد زیادی از ورزشکاران در حد بازی‌های آسیایی به این مسابقات اعزام شوند. البته بازی‌های زمستانی هم در سال آینده پیش رو داریم اما با توجه به اینکه تعداد ورزشکاران کمتر است از اهمیت کمتری نیز برخوردار است.

در ادامه هاشمی افزود: از آنجایی که از همین حالا خودمان را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا آماده می‌کنیم، تابع در خصوص این بازی‌ها نیز مباحثی را مطرح کرد تا برنامه‌ریزی لازم، صحیح، دقیق و همچنین تلاش بیشتر برای حفظ جایگاه کشورمان صورت گیرد و همچنین اگر کم و کسری در دوره قبل بوده جبران شود؛ در این باره حتی بسته‌های حمایتی مشابه المپیک پاریس با عدد و رقم کوچکتر و متوسط پیش‌بینی شده که به جزئیات آن نیز پرداخته شد.

وی تاکید کرد: یک سوم حمایت‌ها و کمک‌های مالی توسط کمیته ملی المپیک انجام می‌شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر گفته وزیر اظهار کرد: با مشارکت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و همچنین منابعی که خود فدراسیون‌ها باید بیاورند، بسته حمایتی و تفاهم نامه را برای سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ نهایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین امروز گزارشات دقیق و مفصلی توسط خزانه‌دار و مدیر امور مالی کمیته ارائه شد از جمله تعهداتی که ما به فدراسیون‌ها در بحث هانگژو و تعهداتی که به ورزشکاران داشتیم و همچنین هزینه‌هایی که در بحث تجهیزات و مربیان برای فدراسیون‌ها انجام دادیم. البته ما یک ماده‌ای در حقیقت در بحث متمم پرداخت‌ها به فدراسیون‌ها بدهکاریم که مبلغ ناچیزی حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان است و تصور می‌کنم قبل از ۱۵ اسفند آن را پرداخت کنیم و عملا همه تعهداتی که به فدراسیون‌ها، ورزشکاران و در حوزه بسته حمایتی داشتیم تا این تاریخ تسویه می‌کنیم که گزارش مربوط به آن مورد تایید اعضای هیات اجرایی قرار گرفت.

هاشمی افزود: موضوع آخر نشست امروز گزارش در خصوص بورسیه‌های المپیک سولیداریتی و دوره‌هایی که ورزشکاران، کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک، فدراسیون‌ها از حوزه‌های مختلف بورسیه می‌شوند، بود که توسط مهرانی مدیر واحد همبستگی المپیک مطرح شد و مورد تایید اعضای هیات اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع جلسه امروزبا حضور وزیر ورزش، نشستی بسیار خوب با محتوای هم‌اندیشی و همدلی بود و مباحث و نکات خوبی از سوی ایشان مطرح شد، همچنین وزیر ورزش درباره حق پخش تلویزیونی بازی‌های المپیک پاریس که مقرر شد امور مربوط به آن انجام شود، تاکید کرد و ۲ موضوع مهم دیگر در بحث المپیک سولیداریتی و ساختار مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک به لحاظ تجربیاتی وزیر ورزش داشتند نیز پرداخته شد.

همچنین در خصوص اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا مسائلی مطرح شد که با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری کاروان کیفی را اعزام خواهیم کرد؛ هرچند که نتوانستیم در هانگژو کاروانی صد درصد کیفی اعزام کنیم اما تلاش می‌کنیم در ناگویا این مهم محقق شود.

هاشمی افزود: در ادامه مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌های پرداخت به فدراسیون‌ها از سال ۱۴۰۳ از ابتدا با وزارت ورزش هماهنگ باشد و به محض اینکه در نشست‌های هیات اجرایی آتی جداول و شاخص‌ها نهایی شد با هماهنگی دوستان در وزارت ورزش در یک قالب قرار دهیم و این تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون باشد که در واقع تمام منابعی که به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود، کاملا هدفمند باشد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: با توجه به اینکه مدال برنز کمیل قاسمی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل دوپینگ رقیبانش به طلا تبدیل شد، پاداش طلای وی بر اساس همان سال پرداخت خواهد شد.

mdi-tag بودجه فدراسیون‌ها mdi-tag دبیر کل کمیته ملی المپیک
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47210
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو