پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left فرهنگ mdi-chevron-left افتتاح روزهای قرآنی ایران در بنگلادش بازگشت

افتتاح روزهای قرآنی ایران در بنگلادش

روزهای قرآنی ایران در بنگلادش، رور شنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور بشیر العالم، معاون وزیر امور دینی و رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش، اساتید و فعالان قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ایران در داکا افتتاح شد.
دانلود

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا، مراسم افتتاحیه «روزهای قرآنی ایران در بنگلادش»، روز پنج‌شنبه 5 اسفند ماه با حضور بشیر العالم، معاون وزیر امور دینی و رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش، اساتید، فعالان قرآنی و جمعی از علاقه‌مندان موضوعات و مباحث قرآنی در محل موزه ملی این کشور در داکا برگزار شد.

این مراسم با تلاوت زیبا و دلنشین مهدی شایق، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد و سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش در سخنانی، نکاتی را در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد قرآنی و زمینه‌های گسترش فرهنگ قرآنی در این کشور بیان کرد.

وی با بیان اینکه هر چه زمان به جلوتر می‌رود، چالش‌ها و بحران‌های فکری و اعتقادی بشر به دلیل سلطه رسانه‌ای قدرت‌های مادی دنیا به ویژه قدرت‌های سلطه‌گر غربی و ترویج خطوط فکری انحرافی از سوی آنها بیشتر شده و تقابل جبهه حق و باطل شدیدتر و گسترده‌تر می‌شود، افزود: جهان اسلام و مسلمانان در حال حاضر بیش از پیش به آموزه‌های قرآنی نیاز دارند و تنها در پرتو عمل بدان‌ها است که می‌توانند در جبهه مقابله با دشمنان اسلام و قرآن، پیروز و سربلند از میدان خارج شوند.

میرمحمدی با اشاره به تحولات غزه و فلسطین افزود، آنچه امروزه در این سرزمین اسلامی اتفاق می‌افتد، عرصه و میدان تقابل اسلام و کفر است گفت: در این رخداد بزرگ و سرنوشت ساز تاریخی، قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر غربی به عنوان نماینده جبهه کفر و ستم در مقابل جهان اسلام و همه مسلمانان قرار گرفته‌اند و این اتفاق، تنها تقابل غزه و حماس با رژیم اشغالگر قدس نیست.

وی ابراز کرد: از این جهت همه مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی با تمسک به آیه 112 سوره مبارکه هود وظیفه دارند با عمل به این آموزه‌های قرآنی، بسان یک امت و پیکره واحد در مقابل توطئه قدرت‌های سلطه‌گر غربی ایستادگی کرده و به وظیفه قرآنی خود در مقطع تاریخی کنونی عمل کنند.

احمد بن یوسف، رئیس مؤسسه بین‌المللی قرآنی اقراء بنگلادش گفت: قرآن کلام خدا و لوح محفوظ است که پس از نزول آیات آن به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) توسط کاتبان وحی ثبت و ضبط شده و برای همیشه به عنوان کتاب راهنما در اختیار انسان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: تلاوت قرآن و تأمل در آن فضیلت‌های زیادی دارد و رفاه و آسایش دنیوی و آخروی را برای کسانی که در معانی آیات قرآن تدبر و بدان‌ها عمل می‌کنند، در پی دارد. انس با قرآن و تلاوت روزانه آن از عادت‌های پیامبر(ص) بود و آن حضرت توصیه می‌کرد مؤمنین و مسلمانان به تلاوت و تدبر در قرآن بپردازند.

در ادامه برنامه، خسروی، مسئول کنسولی و اقتصادی سفارت کشورمان در داکا، پیام «چاوشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران» را قرائت کرد.

روابط ایران و بنگلادش گسترش یابد

سخنران بعدی مراسم افتتاحیه برنامه، بشیرالعالم، معاون وزیر امور دینی و رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش بود که از ایران به عنوان یک کشور بزرگ تاریخی و فرهنگی یاد کرد و از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی در جمهوری اسلامی ایران که همه ساله قاریان و حافظان بنگلادشی هم در آن شرکت می‌کنند، تجلیل به عمل آورد.

وی با اظهار خوشحالی از کسب 2 عنوان و مقام اولی و سومی توسط قاریان و حافظان دانش آموز بنگلادشی که چند روز گذشته همزمان با برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در تهران بدست آوردند، این فعالیت‌ها را در گسترش فرهنگ قرآنی، مهم و مفید ارزیابی کرد.

بشیر العالم اظهار امیدواری کرد روابط ایران و بنگلادش در همه ابعاد آن گسترش یابد و دو کشور به برداشتن گام‌های جدیدی در توسعه و ارتقاء سطح روابط و مناسبات همه جانبه خود توفیق پیدا کنند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه آثار هنری قرآنی در سالن نمایشگاهی موزه ملی بنگلادش برپا شده است که به مدت پنج روز متوالی مورد بازدید علاقه‌مندان و دوستداران قرآن و عترت قرار دارد. فرهنگ‌فر، نصوحیان، شاهمندی و آقامیری در رشته‌های تذهیب، خاتم کاری، معرق و خطاطی از سوی اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به این کشور اعزام شده‌اند.

شایان ذکر است، مهدی شایق، قاری کشورمان در ترکیب این گروه هنری با هماهنگی و برنامه‌ریزی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران mdi-tag روابط ایران و بنگلادش
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

انتسار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)»

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۲۷

انتشار فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۵۱

«مهمونی» به آنتن نوروزی می‌رسد؟

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۴۰

«ایران آنلاین» بررسی می‌کند؛

دست باز مخاطب برای اکران نوروزی ۱۴۰۳

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۳۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47006
mdi-shape سرویس
فرهنگ
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های فرهنگ آرشیو

انتسار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)»

دست باز مخاطب برای اکران نوروزی ۱۴۰۳

انتشار فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»

«مهمونی» به آنتن نوروزی می‌رسد؟

فصل سوم «پدرخوانده» ساخته شد

«سطرهای ناخوانده» به کیوسک‌های مطبوعاتی رسید

لزوم تصویب قانون کپی‌رایت بازی‌های رایانه‌ای در برنامه هفتم توسعه

کتابت دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان

بارگذاری اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال

پیشرفت ۵۹ درصدی شبکه ملی اطلاعات

چند پیشنهاد نوروزی برای کتاب‌دوستان

جواد مانی درگذشت + سوابق

استفاده از «جلوه‌های فرهنگی» نقطه قوت صنعت انیمیشن در ایران

پخش ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» از شبکه کتاب

فرش «تخت جمشید» در معرض نمایش برای عموم قرار گرفت

انتخاب هیئت رئیسه و مدیرعامل جدید انجمن سواد رسانه‌ای ایران

رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

بازدید میلیونی زائران راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس

آیین‌های رمضان در سفرنامه‌های سیاحان جهان

نگاهی به برترین فیلم‌های سال سینمای جهان در گزارش امروز ایران

رهاورد همایش تالش در آیینه تاریخ و فرهنگ ایران

آخرین وضعیت رضا داودنژاد از زبان پدرش

علی رغم تفاوت سلیقه، اصحاب رسانه در انتخابات دست به دست هم دادند

پخش ۶۳ فیلم سینمایی و تلویزیونی در روزهای پایانی سال

اخطار جدی به سایت‌های فروش خدمات سفر

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو