اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نوبخت از تلاش برای تقویت ارزش پول ملی خبر داد

نوبخت: برای تقویت پول ملی گام‌های مهمی برداشته‌ایم/ توزیع کمک‌های جبرانی نقدی و غیرنقدی میان مردم

نوبخت: برای تقویت پول ملی گام‌های مهمی برداشته‌ایم/ توزیع کمک‌های جبرانی نقدی و غیرنقدی میان مردم

تیم اقتصادی دولت درصدد تقویت پول ملی بوده و در این راه نیز گام های اساسی و مهمی نیز برداشته شده است/ ماه های آینده در قالب کمک های جبرانی خدمات خود را به صورت نقدی و غیرنقدی بین مردم توزیع می‌کنیم/ اتصال همه مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور اولویت مهم دولت است/ برای کارکنان دولت نیز در بودجه سال آینده رقم قابل توجهی در حوزه افزایش حقوق در نظر گرفته ایم

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری گفت: تیم اقتصادی دولت درصدد تقویت پول ملی بوده و در این راه نیز گام های اساسی و مهمی نیز برداشته شده است.
محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری آزمایشی از قطار قزوین - رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پول ملی برای اقتصاد ما بسیار حایز اهمیت بوده و از این رو همه بخش های اقتصادی دولت با اجرای برنامه های از پیش تعیین شده تلاش دارند تا قدرت پول ملی را حفظ کرده و آنرا تقویت کنند.

وی با اشاره به تلاش حوزه های اقتصادی کشور در جهت ثبات اقتصادی و حفظ قدرت پول ملی، اضافه کرد: طی ماه های آینده در قالب کمک های جبرانی تلاش داریم تا خدمات خود را به صورت نقدی و غیرنقدی بین مردم توزیع کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای کارکنان دولت نیز در بودجه سال آینده رقم قابل توجهی در حوزه افزایش حقوق در نظر گرفته ایم که پیش نویس لایحه آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شده که در حال بررسی قرار دارد و به زودی نیز عدد نهایی آن اعلام می شود.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید خود از طرح های عمرانی در دست احداث استان قزوین طی ماه های گذشته، خاطرنشان کرد: در بخش مترو هشتگرد - قزوین آن چه که از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه باید به شهرداری کمک شود، پرداخت خواهیم کرد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر امروز خود به قزوین، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازی آزمایشی خط آهن قزوین - رشت، با قطار عازم گیلان شد.

پروژه اجرایی خط آهن قزوین - رشت از سال ۸۵ به طول ۱۶۴ کیلومتر آغاز و تاکنون نیز بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. 

 

 معاون رئیس جمهوری گفت: در برنامه ششم توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی اتصال همه مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور از اولویت های مهم دولت دوازدهم است.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسیر ریلی قزوین - رشت و هنگام افتتاح آزمایشی این مسیر، افزود: توسعه شبکه ریلی کشور به لحاظ ارزان بودن حمل و نقل بار و مسافر یکی از مهمترین اولویت‌های دولت است و در این زمینه تاکنون استان همدان، کرمانشاه و ارومیه به شبکه ریلی کشور متصل شده و امروز نیز شاهد سیر آزمایشی قطار مسافری در مسیر قزوین به رشت هستیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: با تکمیل خط آهن قزوین به رشت، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ به پایان رسیده و به زودی شاهد افتتاح رسمی این پروژه توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
وی ادامه داد: در پروژه دیگری که هم اکنون در دست تکمیل قرار گرفته اتصال شبکه ریلی کشور از طریق میانه - بستان آباد به شهر تبریز است که بتواند این مسیر ریلی را در منطقه آذربایجان شرقی کوتاه کند.
نوبخت تاکید کرد: نوسازی شبکه و چند خطه کردن خطوط ریلی یکی از اولویت‌های مهم ما در شرکت راه آهن است و هم اکنون مسیر ریلی تهران - کرج چهار خطه شده و دوخطه شدن مسیر ریلی کرج به قزوین و ادامه آن از اولویت های شرکت راه آهن است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه هر چقدر شبکه ریلی کشور توسعه پیدا می کند، هزینه حمل بار و مسافر در خطوط ریلی کشور کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: راه آهن قزوین - رشت تکمیل کننده یکی از کریدورهای مهم ما در مسیر شمال به جنوب است که می‌تواند ایران را به کشورهای شمالی متصل کند تا برای حمل بار و ترانزیت از بنادر جنوبی کشور به طرف کشورهای شمالی امتداد یابد.
نوبخت خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب حد فاصل قزوین تا رشت امروز به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم در ادامه با توسعه این مسیر، خط آهن رشت از طریق بنادر انزلی به آستارا متصل شود.
سیر نخستین قطار مسافری به صورت آزمایشی در مسیر راه آهن قزوین - رشت صبح پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد.
به گزارش ایرنا، خط آهن 165 کیلومتری قزوین - رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد.
50 درصد این خط در دشت، 10 درصد آن در تپه ماهور و 40 درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و 80 پل به طول 13 هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول 22 هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.
عملیات ریل گذاری این محور از سال 91 آغاز شد و با تکمیل آن هم اکنون این مسیر ریلی که مرکز استان گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می کند، آماده بهره برداری است.
احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین - رشت به طول 600 متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل 140 میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزویت - رشت احداث شده است.
در بازدید نوبخت از این خط ریلی و سیر آزمایشی اولین قطار مسافری در این مسیر مدیر عامل راه آهن، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل، معاونین وزیران راه شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند.

کپی