اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:

اعلام شروع تحریم‌ها در فضای مجازی جنگ روانی ایجاد کرده است

اعلام شروع تحریم‌ها در فضای مجازی جنگ روانی ایجاد کرده است

اصغری‌، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه اعلام شروع تحریم‌ها در فضای مجازی جنگ روانی‌ را با ایجاد شایعه‌های مختلف ایجاد کرده است و رسانه‌های دشمن با فضاسازی‌های غلط سعی دارند فضا را متشنج کنند.

ایران آنلاین / اصغری‌ صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: امروزه‌ به دلیل وضعیت اجتماعی و روانی جامعه، مردم و بیماران نسبت به مقوله‌ دارو حساس هستند و تمام مدیران سازمان غذا و دارو تلاش خود را می‌کنند تا نیازهای مردم در حوزه دارو و تجهیزات با توجه به شرایط فعلی جامعه برطرف شود و کشور مشکلات کمتری در این خصوص داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه اعلام شروع تحریم‌ها در فضای مجازی جنگ روانی‌ را با ایجاد شایعه‌های مختلف ایجاد کرده است و رسانه‌های دشمن با فضاسازی‌های غلط سعی دارند فضا را متشنج کنند.

اصغری با اشاره به اینکه رسانه‌های داخلی نقش مهمی در ایجاد آرامش در کشور دارند، افزود: رسانه‌های داخلی باید اطلاعات خوبی به مردم داده تا باعث آرامش در بین آنها شود و از هرگونه تنش‌های اجتماعی و روانی در جامعه جلوگیری کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما این است که تحت شرایط واقعی جامعه اقدامات علمی و سازمان خوبی را انجام دهیم، افزود: تحریم‌ها تنها 20 درصد مشکلات بوده و به نظرم 80 درصد دیگر مربوط به سوء مدیریت‌ در حوزه دارو و تجهیزات است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی اطلاعات را به وزارت اقتصاد و گمرک‌ داده است و ما منتظر دریافت این اطلاعات هستیم تا برایمان مشخص شود که چه شرکت هایی ارز دولتی دریافت کرده و کدام یک از آنها به همین میزان کالا، دارو و تجهیزات وارد کشور کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات اعلام زمان شروع تحریم‌ها خود باعث ایجاد مشکلات روانی در جامعه می‌شود، افزود: اعلام شروع تحریم‌ها زودتر از موعد مقرر آن باعث ایجاد جنگ روانی می‌شود و بیشتر مشکلات ما در حوزه دارو و تجهیزات به دلیل تأثیر همین جنگ روانی است زیرا برخی مردم و بیماران تصور می‌کنند که داروی خاصی دچار کمبود می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

کپی