چهارشنبه، ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left سربازان بازوان توانمند نظام برای برقراری امنیت هستند بازگشت

نماینده ولی فقیه در قزوین:

سربازان بازوان توانمند نظام برای برقراری امنیت هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: سربازان بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای برقراری مهم‌ترین مساله زندگی انسان‌ها یعنی امنیت هستند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی امروز در آئین تقدیر از سربازان انتظامی که به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا برگزار شد،افزود:این روزها در این شرایط خاص شما در میدان بودید و از امنیت مردم پاسداری کردید و مردم به معنای واقعی کلمه به شما افتخار کردند.

وی ادامه داد: این موقعیتی که بنام سربازی و مجاهدت در راه خدا روزی شما شده آنقدر مهم است که خدای متعال در قرآن می‌فرماید تصور نکنید مجاهدان در راه خدا مورد عنایت خدا هستند و فضل خدا شامل حال آن‌هاست، یعنی خدا به شما در دنیا درجه جوانمردی و بزرگ‌منشی داده و در قیامت و بهشت نیز به شما درجات ویژه می‌دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) که خودش سرباز بزرگ جوانمردی و فداکاری است در خطبه 27 نهج‌البلاغه در رابطه با کسانی که سربازی کرده و در راه خدا جهاد می‌کنند می‌فرماید اینکه کسی لیاقت پیدا کرده و در عرصه جهاد وارد شود یعنی از یکی از درهای بهشت وارد شده، خدا این در را به روی هر کسی باز نمی‌کند و آن را به روی بندگان خاص خود باز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: البته در این خطبه امیرالمؤمنین (ع) راجع به نا مجاهدان نیز صحبت می‌کند، ایشان می‌فرمایند برخی هستند که وقتی تابستان به آن‌ها می‌گویند به جهاد و مبارزه با اشرار و منافقین برویم، می‌گویند اکنون هوا گرم است و وقتی هم زمستان به آن‌ها می‌گویند برای مبارزه با اشرار بیایید، می‌گویند هوا سرد است، حضرت در مورد این‌ها می‌فرماید کسانی که شباهت به مردها دارند؛ اما مردانگی در وجودشان نیست.

وی در عظمت جایگاه و شان سربازی خاطرنشان کرد: اگر ما سراغ پیغمبران و امامان برویم و بخواهیم میان آن‌ها وجه مشترکی تعریف کنیم همین سربازی است، پیغمبران و امامان جندالله و سرباز خدا بودند.

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: اولویت امنیت از نان و آب و همه‌چیز بیشتر است، حضرت ابراهیم (ع) زمانی که خانه خدا را می‌ساخت، در آن زمان هنوز مکه شهر نشده بود، ابراهیم (ع) به خدا گفت خدایا اینجا را شهر قرار بده و آن را امن کن، حضرت ابراهیم (ع) این امنیت را قبل از هر ضرورت زندگی از خدا درخواست کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اکنون حلب، حمص و شهرهای ویران شده توسط داعشی‌ها را که می‌بینیم، خوب می‌فهمیم که حضرت ابراهیم (ع) چه چیز بااهمیتی را از خدا درخواست کرده است،مجموعه شما بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی برای برقراری نظم و امنیت هستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ممکن است یک نفر دوره سربازی را فقط ساعت‌شماری و روزشماری کند تا به اتمام برساند؛ اما یک نفر از فرصت‌های محیط سربازی نهایت بهره را ببرد، یکی از چیزهایی که ما می‌توانیم از دوران سربازی با خود ببریم توانمندسازی بدنی است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای دیگر دوران سربازی، روح جوانمردی است، جوان بودن و در سنین جوانی زندگی کردن افتخار خاصی ندارد، برای اینکه جوانی دست ما نیست، با گذر زمان می‌آید و می‌رود، اما یک چیزی است که آدم‌ها در زندگی آن را کسب می‌کنند، و آن روحیه جوانمردی است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نظم نیز یکی از دستاوردهای دوران سربازی است،اظهار داشت: بهترین جایی که نظم و انضباط حقیقی به مرور زمان تمرین شده و یاد گرفته می‌شود، دوران سربازی است، این در تمام عمر ما به کار می‌آید و برای ما ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای دوران سربازی این است که با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شویم، یک سرباز از جنوب آمده، یکی از شمال آمده، یکی از غرب و دیگری از شرق آمده است، همه این‌ها با هم زندگی و رفاقت می‌کنند، با هم برادر می‌شوند و زیبایی فرهنگی هر کس روی دیگری تأثیر می‌گذارد که نتیجه آن اعتلای فرهنگی است.

وی یادآور شد: وحدت و انسجام از دیگر دستاوردهای دوران سربازی است، این ارتباطات سربازان از نقاط مختلف کشور باعث وحدت و انسجام ملی می‌شود و همه این‌ها سرمایه اجتماعی و زیرساخت‌های امنیتی کشور به حساب می‌آیند.

در این دیدار سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی برای سربازان ارائه کرد.

انتهای پیام/

mdi-tag سرباز mdi-tag عبدالکریم عابدینی mdi-tag ماموران فراجا
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
3952
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۳:۴۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو