اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
پیمان سنندجی مطرح کرد:

نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در انتظار مصوبات جدید/از سال ۹۰ تاکنون هیچ اتوبوسی به شرکت واحد واگذار نشده است

نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در انتظار مصوبات جدید/از سال ۹۰ تاکنون هیچ اتوبوسی به شرکت واحد واگذار نشده است

پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی از عدم تحویل هیچ اتوبوسی از سوی دولت از سال 90 به شهرداری تهران خبر داد.

ایران آنلاین / پیمان سنندجی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به ۴ میلیون مسافر در سطح شهر تهران خدمت رسانی می‌شود. وی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع حمل و نقل باید در سال جاری ۹ هزار دستگاه اتوبوس با عمری کمتر از ۸ سال داشته باشیم، گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس موجود است که در واقع حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس کمتر از میزان نیاز وجود دارد و همچنین از ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴ هزار اتوبوس عمری بیش از ۸ سال دارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دولت اتوبوس‌های شرکت واحد را اهدا می‌کرد و این در حالی است که از سال ۹۰ تاکنون هیچ اتوبوسی به شرکت واحد واگذار نشده است، افزود: بنابر مصوبه امسال هیأت دولت از این پس ۲۰ درصد از هزینه تجهیز ناوگان اتوبوسرانی توسط بهره‌بردار، ۳۰ درصد از آن از محل صرفه جویی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مصوبه قید شده است که باید برای خرید اتوبوس‌های جدید از تولیدات داخلی خریداری شود و ما ملزم به اجرای این مصوبات هستیم.

سنندجی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار اتوبوس از کل ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس موجود، عمری بیش از ۸ سال دارند و از رده خارج شده اند و موضوع دودزایی اتوبوس‌ها بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: تعداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس از ۶ هزار و ۳۰۰ اتوبوس موجود گاز سوز هستند و هیچ آلودگی ندارند.

سنندجی عنوان کرد: تعداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس موجود دیزلی هستند و ۲۰۰ اتوبوس از این تعداد نیز استاندارد یورو ۴ دارند و مابقی دارای استاندارد‌های یورو ۳ و یورو ۲ هستند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که دارای استاندارد یورو ۲ هستند، تولید دود می‌کنند، گفت: برای رفع این مشکل طی جلساتی دریافت معاینه فنی برای اتوبوس‌ها الزامی شد.

80 درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی دارای کولر هستند/ نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در انتظار مصوبات جدید

سنندجی با بیان اینکه روزانه به ۴ میلیون نفر خدمت رسانی می‌شود و هر چه فاصله اتوبوس‌ها از شهر بیشتر باشد، به تعداد اتوبوس‌های بیشتری نیاز است، ادامه داد: برای حل مشکل ساکنان اطراف پارکینگ‌ها، ممنوعیت تردد پس از ساعت یک بامداد در این پارکینگ‌ها، گازسوز کردن اتوبوس‌ها برای کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا انجام شده است، همچنین در صدد طراحی و پیگیری نصب دیوار صوتی برای این پارکینگ‌ها هستیم.

وی گفت: ما در شرکت اتوبوسرانی سوخت را بر اساس میزان پیمایش تحویل می‌گیریم و به رانندگانی تحویل می‌دهیم و به طور میانگین هر اتوبوس روزانه ۱۰۰ لیتر سوخت در شهر تهران مصرف می‌کند.

مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کرد: ۵۰ درصد جا به جایی‌ها از طریق اتوبوس‌های بی آر تی و ۵۰ درصد از جا به جایی‌ها از طریق فیدر در بخش خصوصی صورت می‌گیرد و همچنین بخش خصوصی در سال گذشته ثابت کرد که می‌تواند در حل مشکلات ترافیک بسیار تاثیرگذار باشدو باید از ظرفیت غیر قابل انکار بخش خصوصی بهره گیریم.

مدیر عامل شرکت واحد و اتوبوسرانی شهر تهران در پایان تصریح کرد: در تبصره دو قانون ۵ شهرداری برای جلوگیری از ورود دستفروشان و متکدیان مرد به قسمت زنان تدابیری اندیشیده شده که قابل کنترل است و در اسرع وقت پیگیری می‌شود، همچنین تا پایان سال جاری تمام اتوبوس‌های بی آر تی به سیستم اعلام نام ایستگاه مجهز می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان

کپی