جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left چمران خطاب به مسئولان فرهنگی کشور: جوانان را رها نکنید… بازگشت

چمران خطاب به مسئولان فرهنگی کشور: جوانان را رها نکنید که در دامن دشمنان بیفتند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر با تاکید بر اینکه دشمنان به جایی نرسیده و نخواهند رسید، گفت: جوانان را رها نکنید که در دامن دشمنان بیفتند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، مهدی چمران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور میلیونی مردم در مقابله با اغتشاشات، افزود: بیش از چهل سال است که دشمنان بر طبل شوم خود می‌کوبند و تا کنون به جایی نرسیده و به جایی نخواهند رسید.

چمران خاطرنشان کرد: ملت متدین ما اجازه نمی‌دهند که انقلاب بی‌نظیر تاریخی ایران را عده‌ای با برنامه‌ریزی خشن و داعش وارانه از بین ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث زاهدان به مردم این استان تسلیت گفت و افزود: آنچه اتفاق افتاد، تحرکاتی بود که از آن سوی مرزها شروع شد و عده‌ای فریب خوردند و عملیاتی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه زحماتی را برای مردم ما به وجود می‌آورند اما از این حرکت‌ها به جایی نمی‌رسند، تاکید کرد: به مسئولان فرهنگی هشدار می‌دهیم که از کنار این جوانان به سادگی نباید گذشت و جوانان نباید رها شوند که در دامن فریب دشمنان بیفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد خسارات وارده به اتوبوس‌ها در پی اغتشاشات اخیر گفت: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس‌ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد. تامین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

چمران درباره شناورسازی ساعت کاری ادارات اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد در روزهای ابتدایی سال، شلوغی و ترافیک زیادی را شاهد بودیم.

وی افزود: شناورسازی ساعت کاری در کاهش حجم ترافیک اثرگذار است اما به اندازه‌ای در تهران مسئله ترافیک مهم است که تاثیر آنچنان که باید احساس شود، نیست اما در مجموع کار خوب و منطقی است که سال‌های قبل مطرح و امسال عملیاتی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وعده‌هایی که برای اتوبوس داده شد آنگونه که باید عملیاتی نشد و هنوز وارد چرخه نشده‌اند. ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از بخش دیگر تحویل داده شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی درباره اتوبوس‌ و دعوت از شهرداری، شورا و خودروسازان و وزارت کشور یادآور شد: در این زمینه ۲ ساعت بحث شد و در جلسه مطرح کردیم که بگویید چه تعداد دستگاه اضافه می‌شود و اگرها کنار گذاشته شود.

چمران با بیان اینکه متاسفانه ۱۰ سال است که از شرکت‌های خودروسازی اتوبوس خریداری نشده است، گفت: با توجه به این موضوع، شرکت‌ها اقدامات را در بخش دیگری انجام دادند و تا دوباره شروع کنند زمان می برد اما ساخت را آغاز کردند و آمادگی لازم را در این زمینه دارند. قرار شد همه شرکت‌های تولیدکننده دعوت شوند و تعهد دهند که چه تعداد اتوبوس خواهند ساخت. بخش عمده‌ای از منابع یعنی حدود ۸۰ درصد را وزارت کشور و ۲۰ درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند و شهرداری تهران هر کجا قراردادی منعقد شده، سهم خود را پرداخت کرده است.

چمران در مورد کاهش زمان صدور پروانه ساختمان اظهار داشت: ما دوباره این گلایه را مطرح کردیم که آنچه پیش‌بینی می ‌کردیم اتفاق نیفتاده و باید تحرک خوبی در معاونت شهرسازی و سایر معاونت‌ها رخ دهد. باید حرکت جهادی انجام شود و زمان صدور پروانه به یک ماه کاهش یابد که به اعتقاد من این ظرفیت وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز جلسه امروز شورای شهر با اشاره به حوادث اخیر گفت: شاهد پیوستن ایران به مجمع شانگهای و پیشرفت اقتصادی بودیم.

وی با بیان اینکه در کشور به رشدی هرچند اندک، رسیدیم، گفت: دولت بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده است و موفقیت‌های داشته که در رسانه‌ها به آنها پرداخته شد.

وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین نیز افزود: در تهران این راهپیمایی برگزار شد؛ در مشهد مقدس نیز چند میلیون نفر به زیارت رفتند.

چمران تاکید کرد که این حرکت‌ها و سفر رییس جمهور به سازمان ملل و سخنانی شجاعانه وی و نشان دادن عکس سردار سلیمانی، موفقیت‌هایی بود که دشمنان نتوانستند این موفقیت‌ها را ببینند و برنامه‌ریزی‌هایی در مقابل آن کردند که به اغتشاشات خیابانی انجامید.

انتهای پیام/

mdi-tag چمران mdi-tag اغتشاشات
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
2694
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۵۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو