جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left حکیم خواهان تصویب قوانین ضامن حقوق خانواده در پارلمان‌های اسلامی… بازگشت

حکیم خواهان تصویب قوانین ضامن حقوق خانواده در پارلمان‌های اسلامی شد + فیلم

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق از مجلس نمایندگان این کشور و پارلمان‌های عربی و اسلامی خواست که با همکاری نیروها، نخبگان و شخصیت‌های دینی و دانشگاهی و جامعه شناسان در جهان اسلام برای تصویب قوانین ضامن حقوق خانواده، زنان، کودکان و سالخوردگان تلاش کنند.

سید عمار حکیم امروز شنبه در پانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» همچنین از پارلمان‌های عربی و اسلامی خواست اقدامات لازم را برای ایجاد چارچوب مناسب برای اصطلاحات و مفاهیم لازم در این عرصه به نحوی که متناسب با عقیده و هویت مسلمانان باشد، انجام دهند و همچنین در عرصه دیپلماتیک برای تثبیت دیدگاه جهان اسلام در قبال این مسائل در سطح بین‌المللی فعالیت کنند.

حکیم همچنین از نهادهای قانون‌گذار و اجرایی و قضائی نیز خواست که با جدیت برای مبارزه با انحرافات و نقشه‌هایی که سرشت و فطرت بشری و نهاد خانواده مبتنی بر ازدواج مشروع میان مرد و زن را هدف قرار می‌دهد و در پی ترویج مفاهیم وارداتی در کشور هستند، تلاش کنند و به نهادهای بین‌المللی بفهمانند که این روندهایی که آنان به رسمیت شناخته‌اند با قوانین و آداب و رسوم کشورهای اسلامی سازگار نیست و در این باره تحت هیچ فشاری قرار نگیرند.

وی تاکید کرد که وقتی موضع متحد و قاطع در این باره بگیریم، دیگران حد و مرزهای درهم‌آمیختگی و تبادل فرهنگی میان ملت‌ها و کشورها را درمی‌یابند و بسیاری کشورهای غیر اسلامی هم با موضع و مطالبه انسانی و فطری مشروع ما هم‌سخن می‌شوند، به خصوص که بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز با مفاهیم مربوط به انحراف جنسیتی و اخلاقی مخالف‌اند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بار دیگر بر ضرورت اجرای قانون زنان عراقی آسیب‌خورده و تصویب قوانین ضامن حقوق زن و حمایت از زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی برای تضمین هم‌بستگی خانواده و جامعه در کنار حمایت از حقوق کودکان و سالخوردگان و معلولان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» در اول صفر، روز ورود زنان و مجروحان و اسیران اهل بیت پیامبر(ص) به شام و یادآور یک لحظه دردناک در تاریخ حادثه عاشوراست، ادامه داد: مسیر اسرای اهل بیت (ع) به رهبری قهرمان کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها و نقش محوری آن حضرت در ادامه دادن مسیر عاشورا بیش از هر چیز بر جایگاه زن در اسلام و در مکتب اهل بیت علیهم السلام تأکید می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که دین اسلام به وضوح بر تحقق برابری در ارزش انسانی و ایمانی زن در کنار مرد تأکید کرده است. وقتی از مبارزه با خشونت علیه زنان سخن می‌گوییم و بر حمایت از آنان و تأمین حقوقشان و تحقق عدالت میان زن و مرد در نقش مهم آنان در خانواده و در بافت اجتماعی سخن می‌گوییم، همواره بر ارزش‌ها و هویت و فرهنگ دینی اسلامی پربار خود تأکید می‌کنیم که سرشار از این مفاهیم و حقوق و مسئولیت‌هاست.

حکیم اظهار داشت که ما با همه توان و با افتخار و پافشاری از حقوق و جایگاه و نقش زنان در چارچوب عقیده و هویت و اصول ثابت اسلامی و اجتماعی خود دفاع می‌کنیم و با همه نقشه‌ها و مفاهیم وارداتی و انحرافی که زن را به یک کالای مصرفی تبدیل می‌کنند به شدت مخالفیم و در برابر آن می‌ایستیم و آن را محکوم می‌کنیم.

وی تاکید کرد که مفاهیم و اصطلاحات تازه‌ای که در سطح بین‌المللی رواج پیدا می‌کنند به آن اندازه قابل قبول و مشروع خواهند بود که با هویت و عقیده و مبانی اصیل ما سازگار باشند و هر چیزی که از این حدود فراتر رود از جانب هر طرفی مطرح شده باشد از نظر ما غیر قابل قبول و مردود است.

دولت با کسانی قصد برهم زدن انتخابات عراق را دارند، برخورد کند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه سخنان خود به وضعیت سیاسی عراق اشاره کرد و گفت: در ماه‌های آینده در آستانه اجرای انتخابات شوراهای استانی هستیم و در این باره لازم می‌دانم بر نکاتی تأکید کنم.

حکیم ادامه داد: صندوق رأی راه حل مسالمت‌آمیز و گزینه امن و روش مؤثر برای تحقق هر تغییری در کشور است. شهروندان حق انتخاب دارند و بدون این راه حل مسالمت‌آمیز مسیری جز سرگشتگی و تفرقه و بلاتکلیفی در پیش نیست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از مردم عراق خواست که به ندای تحریم انتخابات یا به سخن کسانی که تأثیرگذاری انتخابات و نقش سرنوشت‌ساز آن را کوچک می شمرند گوش ندهند و برای تحقق توازن مطلوب و انتخاب نماینده خود در دولت های محلی استانی در انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد که حضور شمار بالای احزاب و ائتلاف‌های انتخاباتی و رقابت آنان نشان‌دهنده سلامت روند سیاسی کشور است اما این بدون اراده شهروندان و مشارکت آگاهانه و مسئولانه‌شان در انتخاب صحیح کافی نخواهد بود.

حکیم از نخست‌وزیر و دولت عراق خواست که به روند حمایت از انتخابات و تلاش برای موفقیت آن در برابر هر کسی که در پی تعطیل کردن انتخابات یا تبدیل رقابت به نزاع برای تهدید امنیت و یکپارچگی عراق است بایستند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که از یاد نبریم که صندوق رأی راه ثبات کشور و پیش‌برنده هر روند تغییر درست و شایسته به نفع ملت است. لازم است که برای برخورد با کسانی که در پی بر هم زدن ثبات کشور و سوءاستفاده از جوانان از راه نشر اکاذیب و فریبکاری و دغل‌بازی و سرخورده ساختن و نادیده گرفتن واقعیت‌ها هستند اقدام شود. امنیت جوانان و کشور خط قرمزی است که احدی حق عبور از آن را ندارد.

انتهای پیام/

mdi-tag سید عمار حکیم mdi-tag سید عمار حکیم رهبر mdi-tag پارلمان‌های اسلامی mdi-tag روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
26630
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۲۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
ایرنا
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو