سه‌شنبه، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left توان مقاومت برای بازگشت صهیونیست‌ها به عصر حجر بازگشت

نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی در جنگ ۳۳ روزه بر توان بازدارندگی حزب‌الله تأکید کرد

توان مقاومت برای بازگشت صهیونیست‌ها به عصر حجر

دانلود

روزنامه ایران: دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی لبنان بر رژیم‌صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، سخنرانی کرد و در آغاز، ضمن تسلیت به ایران بابت حادثه تروریستی شاهچراغ اعلام کرد، به نظر می‌رسد یک تصمیم امریکایی برای بازگشت داعش و فعالیت تروریستی آن در چند عرصه وجود دارد.
سید‌حسن نصرالله در بخش ابتدایی سخنانش به جان گرفتن دوباره داعش پرداخت و بااشاره به حملاتی که اخیراً از سوی داعش در سوریه صورت گرفته است، تأکید کرد: «به نظر می‌رسد امریکا قصد دارد گروه تروریستی داعش را به فعالیت‌های خود در عرصه‌های متعددی بازگرداند.»
با در نظر گرفتن اقتضائات امنیتی، نظامی و میدانی در منطقه غرب آسیا به خصوص طی هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد این بخش از سخنان سید‌حسن نصرالله اهمیت تحلیلی مضاعفی داشته باشد. چرا که به باور بسیاری از ناظران و کارشناسان دور جدیدی از فعالیت‌های داعش در سوریه و غرب آسیا شکل گرفته است تا جایی که شاهد چند عملیات انتحاری در قلب دمشق و همچنین حمله به مراکز ایست-بازرسی و اتوبوس نظامیان ارتش سوریه بودیم. اینها علاوه بر آن است که ایالات متحده امریکا تصمیم به گسیل نیروها و اعزام جنگنده‌ها و دیگر تسلیحات خود به منطقه گرفته که بخشی از آن متمرکز بر سوریه است. لذا شواهد حاکی از آن است، برخی از بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با اهداف مختلف سعی در احیای تروریسم داعش دارند.
سید‌حسن نصرالله سپس ضمن اشاره به این موضوع که روند ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی و آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز بدون استفاده از نتایج جنگ جولای ۲۰۰۶ امکان‌پذیر نبود، افزود: «صندوق حاکمیت ملی یک نیاز مبرم برای لبنان است تا ثروت نفت در اختیار همه لبنانی‌ها باشد و نسل‌های بعدی از آن بهره‌مند شوند. ضمانت واقعی حفظ حقوق لبنان و ثروت نفتی آن، حفظ همه ارکان قدرت توسط لبنان و در رأس آن مقاومت است.»
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، افول رژیم‌صهیونیستی آغاز شد و اکنون ضعف در ارتش صهیونیستی نمایان است. پس از جنگ ۲۰۰۶، اسرائیل مجبور شد به جست‌وجوی سامانه‌های رهگیری موشکی بپردازد و برای تحقق این هدف، تلاش زیاد و هزینه‌های هنگفتی کرد.اما آیا پس از ۱۷ سال ترمیم و بازسازی ارتش و مانور توانستند قدرت ارتش صهیونیستی را بازگردانند؟ یقیناً خیر، اکنون بسیاری از ژنرال‌ها و وزرای بازنشسته و فعلی دشمن از وضعیت سختی که در ارتش اسرائیل به وجود آمده است، صحبت می‌کنند.»
تهدید کم سابقه
وی سپس با اشاره به اینکه امروز ارتش رژیم‌صهیونیستی نسبت به گذشته در بدترین وضعیت خود قرار دارد، تأکید کرد که دشمن امروز از حمله و آغازگر بودن جنگ به حالت تدافعی تبدیل شده است. امروز دشمن پشت دیوارها پنهان شده است. دبیرکل حزب‌الله همچنین با اشاره به تهدیداتی که اخیراً از سوی یوآو گالانت، وزیر جنگ
رژیم‌صهیونیستی علیه لبنان مطرح شده بود، به رژیم‌صهیونیستی درباره وقوع هرگونه جنگ احتمالی علیه کشورش هشدار داد و گفت: «رژیم‌صهیونیستی در صورت حمله به لبنان به عصر حجر باز خواهد گشت و اگر نبرد، به نبردبا محور مقاومت تبدیل شود، چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.»
هر چند به طور معمول سخنرانی سیدحسن نصرالله با واکنش جدی در محافل رسانه‌ای و کارشناسی عبری همراه می‌شود اما دیروز این رسانه‌ها مشخصاً تمرکز جدی‌تری روی تهدید وی مبنی بر بازگشت رژیم‌صهیونیستی به عصر حجر داشتند. رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند، محتوای سخنرانی نصرالله تا حد زیادی شامل اعتماد به نفس و اعتماد به توانمندی‌های نظامی حزب‌الله لبنان بود. در همین ارتباط روزنامه «معاریو» نوشت: «سید‌حسن نصرالله، یوآو گالانت، وزیر جنگ را تهدید کرد که اگر با لبنان وارد جنگ شوید، به عصر حجر باز خواهید گشت.»
همچنین المیادین هم سخنان هزی سمنتوف، مفسر امور عربی در کانال ۱۳ رژیم‌صهیونیستی را منتشر کرد که گفته است: «دبیرکل حزب‌الله همچنان آگاهی خود را از اوضاع سیاسی اسرائیل نشان می‌دهد و در سخنرانی خود اعلام می‌کند که وضعیت ارتش اسرائیل در پی اختلافات داخلی در بدترین حالت است.» سمنتوف افزود که «تنها دو روز پیش در مورد این موضوع صحبت شد، زیرا اعلام شده حتی اگر قانون خدمت وظیفه تصویب شود، به ارتش آسیب می‌رساند.» افزون بر آن دیروز، سه‌شنبه رسانه‌های عبری اعلام کردند که سید‌حسن نصرالله از اینکه تحلیلگر نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر باشد، بسیار احساس خوشایندی دارد و براحتی این کار را انجام می‌دهد. رسانه‌های عبری تأکید کردند که سید‌حسن نصرالله نشان می‌دهد دانش تحلیل مسائل داخلی رژیم اشغالگر را دارد. یوسی یهوشع، خبرنگار و تحلیلگر امور نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گفت: «شاید باید سخنان نصرالله را که نشان از دانش وی از تحلیل مسائل داخلی اسرائیل دارد، مرور کنیم که چگونه تأکید کرد «آنها هیچ دستاورد واقعی برای ارتش ندارند و مطمئناً ارتش بزرگ و افسانه‌ای در کار نیست. همه دستاوردها فقط از هواست.» همین جملات نشان می‌دهد، نصرالله براحتی به عنوان یک تحلیلگر نظامی و سیاسی ما ظاهر می‌شود. این دلیل جدی برای نگرانی است.»
یک سخنرانی به مثابه ابزاری برای موازنه قوا و موازنه وحشت
فارغ از ابعاد نظامی، دفاعی، امنیتی در رابطه با توان مقاومت حزب‌الله در برابر ارتش رژیم‌صهیونیستی در هر جنگ احتمالی، باید به این نکته حائز اهمیت نیز اشاره داشت که طی سال‌های اخیر سخنرانی‌های سید‌حسن نصرالله عملاً خود به یک پارامتر تعیین کننده برای ایجاد موازنه روانی، موازنه سیاسی، موازنه تهدید و حتی موازنه قوا و موازنه وحشت تبدیل شده است. طیف گسترده‌ای از موافقان و حتی منتقدان جریان مقاومت بر فن بیان بسیار خوب و قدرت نطق بالای نصرالله اذعان داشته که به باور آنها همین توان سبب شده تا هر بار که دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنرانی می‌کند فصل جدیدی از اتفاقات رقم بخورد.
در این راستا بسیاری از ناظران همین دست سخنان سیدحسن نصرالله را عامل تغییر رفتار دولت لاپید در موضوع میدان نفتی و گازی کاریش تلقی می‌کنند. در این میان که هر روز بر بحران در سرزمین‌های اشغالی به واسطه کودتای قضایی بی‌بی افزوده می‌شود و همه چیز صهیونیست‌ها از سیاست تا دیپلماسی، اقتصاد، تجارت، جامعه، ارتش و... تحت‌الشعاع قرار گرفته، سخنرانی‌های دبیر کل حزب‌الله به تنهایی توان بازدارندگی در برابر رژیم اشغالگر را چندین برابر کرده است.

انتهای پیام/

mdi-tag حزب‌الله mdi-tag لبنان mdi-tag رژیم‌صهیونیستی mdi-tag سیدحسن نصرالله
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

پاسخ مقاومت لبنان به گالانت: سنگرها گُور نظامیان تو خواهد شد

mdi-calendar ۲۱ مرداد - ۱۵:۲۵

سید حسن نصرالله: شعائر حسینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونق گرفت

mdi-calendar ۰۵ مرداد - ۱۱:۱۸

تحلیلگران صهیونیست: نصرالله از همه چیز ما خبر دارد، بزودی غافلگیر خواهیم شد

mdi-calendar ۱۷ تیر - ۱۱:۵۶

نماینده حزب الله لبنان در ایران:

چرا سیدحسن نصرالله به سیدصادق مشهور شد؟

mdi-calendar ۰۵ خرداد - ۱۴:۱۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
26421
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۱:۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو