جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left توطئه جدید «فالانژها» در عروس مدیترانه بازگشت

آیا پروژه آشوب و ترورهای سیاسی در راه لبنان است؟

توطئه جدید «فالانژها» در عروس مدیترانه

دانلود

روزنامه ایران: از زمان جنگ داخلی لبنان از سال 1975 تا تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه این کشور در دهه هشتاد میلادی تاکنون، در هر فتنه‌ای که در داخل لبنان رخ می‌دهد ردپای «فالانژها» و باقی‌مانده‌های آنها به وضوح آشکار است. سلسله حوادث مشکوک در لبنان و توطئه‌هایی که علیه مقاومت طراحی شده، حاکی از وجود یک پروژه آشوب تازه در این کشور در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی است.

از الطیونه تا کحاله؛ مرحله تازه فتنه مزدوران اسرائیل در لبنان
کشتار «الطیونه» از جدیدترین آشوب‌های لبنان است که حزب «نیروهای لبنانی» (القوات اللبنانیه) به ریاست «سمیر جعجع» و باقی‌مانده فالانژها در لبنان به راه انداختند. 13 اکتبر 2021 بود که حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند در اعتراض به سیاسی‌کاری «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل کاخ دادگستری لبنان ترتیب خواهند داد، بعد از آن سمیر جعجع در پیامی خطاب به طرفداران خود گفت که به خیابان بیایند و با حزب‌الله مقابله کنند.
در حالی که مردم به‌سمت ساختمان دادگستری در حرکت بودند، افراد مسلحی از پشت‌بام‌های اطراف شروع به شلیک به‌سمت مردم کردند و این جنایت 7 کشته و بیش از 60 زخمی به‌جای گذاشت. حتی روز بعد از حادثه نیز جعجع درحالی که سعی می‌کرد خود را بی‌گناه جلوه دهد با اشاره به اینکه اگر حزب‌الله دست از تحریکات خود برمی‌داشت این اتفاق نمی‌افتاد، در واقع اعتراف کرد که جنایت الطیونه به‌دستور او و متحدانش برای ضربه زدن به حزب‌الله صورت گرفته است.
در شرایطی که هنوز همه عاملان جنایت الطیونه و در رأس آنها شخص جعجع محاکمه نشده‌اند، حزب نیروهای لبنانی و متحدان آن از یک فتنه تازه در لبنان رونمایی کرد؛ فتنه‌ای که در شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی، در راستای خدمت به این رژیم است.
طبق بیانیه‌ای که واحد رسانه‌ای و ارتباطات حزب‌الله صادر کرده است، روز چهارشنبه هفته گذشته یک کامیون متعلق به مقاومت لبنان در منطقه «کحاله» (در نزدیکی شرق بیروت) واژگون شد و بعد از آن برخی گروه‌های شبه‌نظامی به این کامیون و افراد حاضر در آن حمله کردند و در تلاش برای سیطره بر کامیون بودند. این شبه‌نظامیان با سنگ و سپس اسلحه به کامیون حمله کردند و نیروهای حزب‌الله که در کامیون بودند به متجاوزان پاسخ دادند. یکی از نیروهای حزب‌الله در کامیون بعد از حمله شبه‌نظامیان مسلح مورد اصابت قرار گرفته بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید، سپس نیروهای ارتش لبنان وارد عمل شدند و از نزدیک شدن شبه‌نظامیان مسلح به کامیون حزب‌الله جلوگیری کردند.
بر اساس گزارش‌های رسیده، عناصر مسلحی که به کامیون حزب‌الله حمله کردند وابسته به حزب نیروهای لبنانی به‌ریاست سمیر جعجع و حزب کتائب هستند و یکی از عناصر این حزب نیز کشته شد. برخی طرف‌های مربوطه، حادثه واژگونی کامیون مقاومت را یک نقشه از پیش برنامه‌ریزی‌شده علیه حزب‌الله می‌دانند.
نگاهی به کارنامه سیاه فرمانده سابق فالانژیست‌ها
تجاوز به کامیون حزب‌الله در هفته گذشته سبب شد لبنانی‌ها یک بار دیگر به یاد جنایت‌های فالانژها در این کشور بیفتند:
ـ کشتار «عین الرمانه»؛ شلیک به‌سوی اتوبوس حامل اعضای جبهه آزادیبخش فلسطین در 13 آوریل 1975 با 27 کشته.
ـ یورش به شهرک «اهدن» در 13 جولای 1978 با 33 کشته.
ـ جنایت صبرا و شتیلا با یورش به اردوگاه صبرا و شتیلا و کشتار آوارگان فلسطینی به‌دستور رژیم صهیونیستی که از 16 الی 18 سپتامبر 1982 طول کشید و بین 700 الی 3500 مرد و زن و پیر و کودک در این جنایت سلاخی شدند. آریل شارون به‌عنوان وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی (معروف به قصاب صبرا و شتیلا) دستور این کشتار را صادر کرده بود. ارتش رژیم صهیونیستی و شبه نظامیان فالانژ که متحد این رژیم بودند بیش از یک سال خود را برای چنین حمله‌ای آماده می‌کردند.
ـ جنایت روستای الصفره، در 7 جولای 1980 با 83 کشته.
حزب فالانژهای لبنان (حزب الکتائب اللبنانیة)، به‌عنوان یک جنبش به‌اصطلاح ناسیونالیستی، در سال 1936 تأسیس شد.
ماهیت فاشیستی و غیرانسانی این حزب از همان آغاز مشخص بود، چرا که یکی از اعضای آن، در خاطرات خود درباره نحوه شکل‌گیری حزب فالانژ می‌نویسد، تشکیل این حزب پس از دیدار رئیس مؤسسه از آلمان، در خلال دوران نازی‌ها، از لبنان شکل گرفت؛ در حقیقت حزب فالانژ، الهام‌گرفته‌شده از حزب نازی‌های آلمان است.
این حزب در سال 1975 یک جنگ داخلی در لبنان به‌راه انداخت که 15 سال طول کشید و مردم این کشور را غرق در خون و مصیبت کرد.
اهداف پروژه‌های آشوب مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان
بعد از حوادث خونینی که طی چند هفته گذشته در اردوگاه «عین‌الحلوه» ویژه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان رخ داد، بسیاری از ناظران امور معتقدند که یک پروژه آشوب جدید توسط محور امریکایی-صهیونیستی و مزدوران آنها در لبنان طراحی شده که همه لبنانی‌ها و مشخصاً مقاومت را هدف قرار می‌دهد. علت این امر بحرانی بودن شرایط اسرائیل چه در عرصه داخلی و چه در مقابله با تهدیدات خارجی بویژه مقابل حزب‌الله است.
به‌گزارش تسنیم، منابع مقاومت بر این باورند که رژیم اشغالگر بعد از ناتوانی در تقابل مستقیم با حزب‌الله به دنبال تنش‌های اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، سعی دارد غیرمستقیم و از طریق مزدوران خود در داخل لبنان، اوضاع امنیتی این کشور را بر هم زده و مقاومت را از رویارویی با تل‌آویو منحرف کند.
اولین مهره اشغالگران برای فتنه در لبنان
در این بین، حزب سمیر جعجع که منفی‌ترین چهره لبنان است و به جاسوسی برای دشمن اشغالگر در دوره‌های مختلف شهرت دارد، اولین مهره صهیونیست‌ها برای فتنه داخلی در لبنان است. طی 2 دهه گذشته فرمانده سابق فالانژیست‌های لبنان کنار متحدان خود در همه توطئه‌هایی که امریکا و رژیم صهیونیستی ضد لبنان ترتیب می‌دادند مشارکت مستقیم داشت؛ اما با فتنه علنی هفته گذشته در منطقه کحاله، کارنامه سیاه خود را برای لبنانی‌ها یادآوری کرد.
رژیم صهیونیستی اکنون در شرایطی قرار دارد که از یک سو مجبور است با پیامدهای داخلی و شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی بعد از تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو دست و پنجه نرم کند و از سوی دیگر هیچ استراتژی مشخصی برای مقابله با تهدیدات خارجی از همه مرزها ندارد. طی چند ماه گذشته بعد از اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در مرزهای لبنان، حزب‌الله نیز تدابیر امنیتی خود را در جنوب لبنان افزایش داده و دو چادر نظامی در مزارع شبعا مستقر کرده است؛ موضوعی که بشدت موجب نگرانی اسرائیلی‌ها شده اما جرأت اقدام علیه این چادرها را از ترس ورود به جنگ با مقاومت لبنان ندارند.
چرا فتنه‌های صهیونیستی در لبنان ناکام می‌ماند؟
از طرف دیگر هیچ یک از میانجی‌گری‌های بین‌المللی نیز برای برچیدن چادرهای حزب‌الله نتیجه نداشت و مسئولان مقاومت اعلام کردند که حزب‌الله برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان نیازی به توضیح و توجیه برای هیچ طرفی ندارد. با وجود لفاظی‌های برخی سران صهیونیست همچون «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم علیه مقاومت لبنان و ادعای حمله به این کشور، اما خود محافل نظامی و سیاسی و امنیتی اسرائیل در چند ماه گذشته بارها اعتراف کرده‌اند آمادگی تقابل با حزب‌الله را ندارند.
«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، «آحارون حلیوا» رئیس سرویس امنیت داخلی، ژنرال «اوری گوردین» فرمانده منطقه شمالی در ارتش اسرائیل در کنار نتانیاهو و شمار دیگری از اعضای حزب لیکود معتقدند که رفتن به سمت جنگ مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه در شرایط فعلی اسرائیل که با بحران بزرگ داخلی مواجه است، موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع نیز می‌گردد و بدون شک بر ائتلاف راست افراطی نتانیاهو و آینده آن نیز تأثیر منفی خواهد داشت.
از سوی دیگر مقاومت در داخل فلسطین نیز به طرز چشمگیری مبارزه علیه اشغالگران را توسعه داده و عملیات ضد صهیونیستی فلسطینیان نه تنها در سطح کمی بلکه در سطح کیفی نیز بشدت تقویت شده است؛ به طوری که درصد بالایی از این عملیات‌ با تلفات جانی برای صهیونیست‌ها همراه است. قابل توجه است که این عملیات‌ها صرفاً محدود به کرانه باختری نیست و در قلب تل‌آویو نیز انجام می‌شود و شهرک‌نشینان اسرائیلی به این روند عادت کرده‌اند.
بنابراین بهترین گزینه‌ای که برای تضعیف و به چالش کشیدن مقاومت در لبنان به ذهن صهیونیست‌ها می‌رسد، استفاده از ابزار سنتی یعنی مزدوران این رژیم در داخل لبنان است؛ همان‌طور که این جاسوسان در دوره‌های مختلف نوکری خود را برای دشمنان لبنان ثابت کرده‌اند.
در این میان بسیاری درباره وجود یک فتنه بزرگ برای برگرداندن لبنان به 5 دهه قبل یعنی زمان اولین جنگ داخلی آن هشدار می‌دهند؛ جنگی که با فتنه فالانژها آغاز شد و اکنون باقی‌مانده‌های آنها به دنبال جولان در میادین آشوب لبنان هستند. از همین رو وقوع حوادث مشکوک و خرابکاری‌های تازه دیگر در لبنان طی روزهای آینده بعید نیست و این امر مستلزم هوشیاری لبنانی‌هاست که در دام دشمن و جاسوسان آن نیفتند.
اما نکته‌ای که دشمنان لبنان و مزدوران آنها فراموش کرده‌اند آن است که شرایط امروز این کشور با دوره جنگ داخلی و حمله اول اسرائیل در دهه هشتاد کاملاً متفاوت است. امروز در لبنان مقاومتی وجود دارد که 2 شکست خفت‌بار در سال 2000 و 2006 به اشغالگران صهیونیست وارد کرد و بر اسطوره «شکست‌ناپذیری» ارتش اسرائیل مقابل اعراب خط بطلان کشید.
همین مقاومت و معادلات بازدارندگی و تدابیر رهبری آن تا امروز اصلی‌ترین مانع تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان بوده و جایگاه بالای سیاسی و ملی حزب‌الله در لبنان ثابت می‌کند که مردم این کشور به خوبی از اهمیت سلاح مقاومت برای محافظت از لبنان آگاه هستند.

انتهای پیام/

mdi-tag لبنان mdi-tag رژیم صهیونیستی mdi-tag مقاومت
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

عملیات داعش مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت سوریه است

mdi-calendar ۲۱ مرداد - ۱۶:۴۱

پاسخ مقاومت لبنان به گالانت: سنگرها گُور نظامیان تو خواهد شد

mdi-calendar ۲۱ مرداد - ۱۵:۲۵

دیدار هیات پارلمانی ایران با دبیرکل حزب الله لبنان

mdi-calendar ۲۱ مرداد - ۱۲:۱۷

ادامه خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی

mdi-calendar ۱۶ مرداد - ۲۱:۲۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
26174
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۴:۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو