شنبه، ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left سایه‌روشن‌های هفته اول لیگ برتر؛ تاخت‌وتاز مدعیان از خط شروع بازگشت

سایه‌روشن‌های هفته اول لیگ برتر؛ تاخت‌وتاز مدعیان از خط شروع

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، هفته اول لیگ برتر فوتبال با پیروزی سه مدعی اصلی قهرمانی و خط‌ونشان آنها از همین شروع لیگ برای همدیگر همراه بود.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال سرانجام آغاز شد، یک افتتاحیه پراز هیاهو و گل و البته حاشیه‌هایی که انگار از همین هفته اول استارت آن خورده است. با این حال پس از دو ماه‌ونیم تعطیلی چراغ استادیوم‌ها روشن شد تا کری‌خوانی‎‌ها دوباره بالا بگیرد و روزهای جذابی در انتظار اهالی فوتبال باشد. بالاوپایین‌‎های هفته اول را مرور کرده‌ایم، هفته‌ای که اگر چه تیم‌ها برای بازی اول وارد زمین شدند اما حساسیت و جذابیت آن از همین شروع روی نقطه جوش بود.

خط‌ونشان مثلث مدعیان

مدعیان لیگ از همین هفته اول با توپ پر آغاز کردند تا نشان دهند که می‌خواهند از همین خط شروع، راهشان را از بقیه سوا کنند و برای رسیدن به رده اول در پایان هفته سی‌ام، پرانرژی لیگ را شروع کنند.پرسپولیس، سپاهان و استقلال سه ضلع مدعیانی بودند که لیگ را با برد آغاز کردند، سه تیمی که در فصل گذشته هم تا آخر لیگ یک نبرد نفس‌گیر را برای بالای بردن جام قهرمانی داشتند تا دوره گذشته تبدیل به یکی از جذاب‌ترین دوره‌های لیگ برای تعیین تیم قهرمان شود.

در فصل جدید هم گویا قرار است سرخابی‌های پایتخت در کنار زردپوشان اصفهانی سه ضلع اصلی قهرمانی باشند و به همین خاطر از همین هفته اول به دنبال دشت کردن امتیارهای قهرمانی هستند. امتیازهایی که سه امتیاز آن را در همین هفته اول به حساب‌شان واریز شد.

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی اگر چه سخت و نفس‌گیر اما هفته با یک گل آلومینیوم را در آزادی خالی از تماشاگر شکست داد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی نشان دهند که حتی در روزهایی که از آن تیم سرحال و روپا دور هستند اما باز هم تنها با برد کارشان را به پایان می‌رسانند.

سپاهان نایب قهرمان فصل پیش که با یک تیم کهکشانی‌تر پا به فصل جدید گذاشته است در اصفهان در یک بازی مهم توانست تراکتور را ۳ بر یک شکست دهد تا از همین شروع ژوزه و مورایس و شاگردانش خط‌ونشانشان را برای بقیه مدعیان محکم بکشند.

استقلال تیم سوم فصل پیش و دیگر ضلع این مثلث هم در آبادان توانست سه بر صفر صنعت‌نفت را شکست دهد و اولین دشت ۳ امتیازی جواد نکونام و شاگردانش در اولین مسابقه آن هم پس از پشت سرگذاشتن یک فصل نقل‌وانتقالات پرحاشیه و خبرساز ثبت شود.

تراکتور خاموش در خط شروع

تراکتور اما مدعی ناکام هفته اول بود، تیمی که با جذب بازیکنان اسم‌ورسم‌دار و ادامه حضور پاکو خمس روی نیمکت پرشورها تنها قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را هدف گرفته است. با این حال تبریزی‌ها بدنشانس بودند که بر اساس قرعه‌کشی لیگ باید در همان بازی اول به مصاف یکی دیگر از مدعیان می‌رفتند

با این حال رویارویی با سپاهان در هفته اول بدترین قرعه می‌توانست برای تراکتور باشد. همین هم شد و در نبرد اندیشه‌های مورایس پرتغالی و خمس اسپانیایی، این دستیار سابق ژوزه مورینیو بود که دست برتر را داشت تا تراکتور دست خالی از اصفهان به تبریز برگردد.

با وجود این شکست اما به نظر می‌‎رسد تراکتور در ادامه لیگ، مانند نیم فصل دوم فصل گذشته یکی از تیم‌های جذاب لیگ شماره ۲۳ باشد و مثلث مدعیان تبدیل به مربع مدعیان قهرمانی شود.از خمس و شاگردانش با وجود شکست هفته اول باید منتظر ثبت نتایج جذابی در ادامه لیگ باشیم.

شروع خوب گل‌گهر با مدل یونانی

گل‌گهر سورپرایز هفته اول لیگ برتر بود. آنها با سعید الهویی در هفته‌های پایانی فصل گذشته پس از اسباب‌کشی امیر قلعه‌نویی به تیم ملی، به یک تیم معمولی تبدیل شدند که با نتایج ضعیف در بازی‌های آخر از جمع مدعیان جدا شد و لیگ را در رده ششم به پایان رساند.

گل‌گهر اما به نظر می‌رسد با مارینوس اوزونیدوس یونایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. آنها در بازی اول در سیرجان توانستند فولاد را با سه گل شکست دهند و یک شروع فوق‌العاده در لیگ بیست‌وسوم داشته باشند.

باید به انتظار نشست و دید آیا تیم اوزونیدوس هم مانند تیمی که قلعه‌نویی ساخته بود می‌‎تواند بالانشین و در جمع مدعیان باشد یا نه؟

پاگشای بانوان در سیرجان

هفته اول پاگشای بانوان در لیگ در خارج از تهران هم بود. اگر در تهران بازسازی ورزشگاه آزادی سبب شد تا پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور هواداران برگزار شود اما در فاصله هزار کیلومتری از تهران، برای اولین بار در سیرجان، تماشاگران زن توانستند وارد استادیوم شوند و مهمانان ویژه دیدار گل‌گهر و فولاد باشند.

البته با توجه به مهیا شدن زیرساخت‌ها، در هفته اول تنها در سیرجان مجوز حضور بانوان داده شد، مجوزی که به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده برای ورزشگاه‌های بیشتری با آماده شدن شرایط، صادر خواهد شد تا بیست‌وسومین دوره لیگ، نقطه شروع حضور بانوان روی سکوها در لیگ برتر باشد.

فدراسیون گربه را دم حجله کشت

فدراسیون فوتبال همان طور که وعده داده بود از همان هفته اول سفت‌وسخت پای برخورد با معترضان به داوری ایستاد و بلافاصله پس از هر بازی در حالی که هنوز مربی و بازیکن از رختکن خارج نشده بودند، حکم‌ انضباطی صادر کرد.

سید مجتبی حسینی،سرمربی آلومینیوم به دلیل گفتن جمله « امیدوارم کمک داور عامدانه گل آفساید پرسپولیس را پرچم نزده باشد» و سید مهدی رحمتی، سرمربی نساجی به دلیل درگیر با عوامل مسابقه به صورت موقت محروم شدند و علیرضا بیرانوند هم پس از انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال برای ادای توضیحاتی به کمیته انضباطی احضار شد. سه حکمی که نشان داد که مربیان و بازیکنان باید در فصل جدید بیشتر از هر زمانی مراقب حرکات‌وصحبت‌هایشان باشند، به طوری که کوچکترین نیش‌وکنایه‌شان هم می‌تواند حکم به سکونشینی‌شان بدهد.

مخروبه‌ای به نام آزادی

چهره جدید ورزشگاه آزادی که با وسعت گرفتن تعمیرات سکوها، چهره نیمه خرابه‌ای به خودش گرفته است، یکی از تصاویر جنجالی هفته اول لیگ برتر بود.سرعت گرفتن تعمیر سکوهای آزادی باعث شد تا پرسپولیسی‌ها در اولین گام‌شان در فصل جدید در یک ورزشگاه خالی از تماشاگر برابر آلومینیوم به میدان بروند.

به همین خاطر یکی از حواشی پررنگ هفته اول، اعتراض پرسپولیسی‌ها به برگزاری بدون تماشاگر بازی با آلومنیوم بود و از سرمربی گرفته تا بازیکنان این تیم تا جایی که توانستند با تندترین ادبیات به تصمیم فدراسیون تاختند.

این اعتراض‌ها به حدی رسید که بازیکنان پرسپولیس مدعی شدند حاضرند حتی در خارج از تهران مانند مشهد هم بازی کنند اما هوادارانشان حضور داشته باشند.

حالا باید دید که با توجه به تعمیرات آزادی، تا هفته چندم باید شاهد بازی استقلال‌وپرسپولیس دور از چشم هوادارانشان باشیم. این هفته هم نوبت استقلالی‌ها است که پنج‌شنبه در یک استادیوم خالی از ملوان میزبانی کنند و همدرد رقیب سنتی‌شان شوند.

انتهای پیام/

mdi-tag فوتبال mdi-tag لیگ برتر
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
26153
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۷:۳۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
ایرنا
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو