سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left سرکشی تروریسم صهیونی بازگشت

خشونت مهارنشده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان، واکنش امریکا را هم برانگیخت

سرکشی تروریسم صهیونی

دانلود

روزنامه ایران: شدت تجاوزات و جنایات صورت گرفته توسط شهرک‌نشینان در بیش از شش ماه که از روی کار آمدن تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی می‌گذرد، وضعیت را به‌قدری بغرنج، بحرانی و صدالبته غیرقابل دفاع و توجیه کرده که حتی موجب انتقاد بزرگ‌ترین حامی راهبردی صهیونیست‌ها یعنی ایالات متحده امریکا نیز شده است تا جایی که در یک موضع‌گیری کم‌سابقه اقدامات صورت گرفته توسط صهیونیست‌ها را تروریستی قلمداد می‌کند. به گزارش اسپوتنیک، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا شامگاه دوشنبه پیرامون جنایت صورت گرفته در روستای «برقة» تأکید کرد: «ما از بازداشت این دو شهرک‌نشین به عنوان عاملان این جنایت استقبال می‌کنیم.» وی همچنین اذعان داشت: «انتخاب عبارت «حمله تروریستی» در واکنش به حمله این شهرک‌نشینان اشتباه نیست. ما نگران هستیم و برای همین این حمله را تروریستی خواندیم. ما خواهان تحقق عدالت با جدیت در تمام اقدامات خشونت‌آمیز صرف نظر از هویت جانیان هستیم.»
بنا بر این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست جمعه به روستای «برقة» در شرق رام‌الله در مرکز کرانه باختری حمله کرده و جوان ۱۹ ساله فلسطینی، «قصی جمال معطان» را به شهادت رساندند. بعداً پلیس رژیم صهیونیستی «الیشاع یارد»، عضو سابق حزب قدرت یهود به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «یحیئیل اندور» را به دلیل دست داشتن در این حمله بازداشت کرد. کرانه باختری در دوره اخیر شاهد حملات گسترده شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها بوده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به نادیده گرفتن این جنایت‌ها متهم شده است. بر اساس گزارش دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل، شهرک‌نشینان از اوایل سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰۰ حمله را به فلسطینی‌ها و املاکشان در کرانه باختری انجام داده‌اند.

وقتی داد جانیان از شدت جنایت در می‌آید
در این میان نکته حائز اهمیت و جالب توجه آنجا است که علاوه بر انتقاد صریح مقامات امریکایی از شدت جنایات صورت گرفته علیه فلسطینیان از زمان روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو، حتی مقامات صهیونیستی نیز نسبت به تشدید تجاوزات، نگاهی مشابه پیدا کرده و آنها هم به تروریستی بودن این دست اقدامات معترف هستند. کما اینکه دانیال هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد، تروریسم یهودی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به تشدید مقاومت علیه نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها منجر می‌شود. ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما عنوان کرد، دانیال هگاری اذعان دارد که طی ماه‌های اخیر جنایت‌های نژادپرستانه و تروریسم نژادی علیه فلسطینی‌ها افزایش یافته است. هگاری در خصوص اقدامات شهرک‌نشین‌ها گفت، این تروریسم است و روش دیگری برای توصیف آن وجود ندارد. وی گفت که باید به این پدیده (یعنی تروریسم یهودی) رسیدگی شود. این دست مواضع و اعترافات، مؤید آن است که شدت جنایات صورت گرفته حتی داد جانیان را هم در آورده است.

یک سفر و چند هدف
در میانه اوجگیری بحران‌ها برای نتانیاهو، نیز هیأتی از کنگره امریکا به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد. این هیأت که متشکل از ۲۲ عضو دموکرات کنگره به ریاست سناتور حکیم جفریس، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا است، روز دوشنبه با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی دیدار کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیأت امریکایی در دیدار با محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در رام‌الله در مورد راه‌های احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی و حمایت از راه‌حل دو کشور گفت‌و‌گو کردند. اشتیه در این دیدار خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کنگره شد و تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی به طور روزانه قوانین بین‌المللی را نقض کرده و علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زند و به شهرک‌سازی ادامه می‌دهد که تمامی این مسائل موجب نابودی راه‌حل دو دولتی خواهد شد.» محمد اشتیه همچنین خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت دادن اجازه برگزاری انتخابات فلسطینی در قدس اشغالی طبق توافقنامه‌های امضاشده، شد. وی سپس با تأکید بر ضرورت اقدام عملی دولت امریکا در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و انجام اقداماتی بازدارنده در این زمینه، خواستار تعدیل قوانینی شد که تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش را هدف قرار داده و آنها را به تروریسم ارتباط می‌دهد. از سوی دیگر، این هیأت امریکایی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم دیدار کرد که نتانیاهو از این فرصت برای طرح چند باره ادعاهایش علیه ایران استفاده کرد.

دلایل چندگانه سفر قانونگذاران امریکایی
به باور ناظران، سفر هیأت ۲۲ نفره از کنگره امریکا می‌تواند با چند هدف همزمان انجام شده باشد که نخستین آن به تلاش امریکایی‌ها برای کنترل و مدیریت بحران بعد از تصویب لوایح کلیدی اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو باز می‌گردد، چرا که به باور تمام محافل رسانه‌ای و کارشناسی، رژیم صهیونیستی با این شرایط عملاً به نقطه بی‌بازگشت از گسل داخلی گرفته تا جنگ و فروپاشی خواهد رفت. به همین دلیل واشنگتن با نگرانی و هراس از آینده مبهم این رژیم، سعی دارد فضا را به نحو مطلوب کنترل کند. دومین هدف ناظر به انجام تحرکات سیاسی با هدف افزایش نظارت‌ها بر کابینه افراطی نتانیاهو و متقاعد کردن ائتلاف حاکم برای خودداری از تصویب کودتای قضایی است، به‌خصوص آنکه کاخ سفید بارها انتقادات و مخالفت صریح خود را با این اصلاحات عنوان داشته و در همین راستا نیز تاکنون رئیس‌جمهور امریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به ایالات متحده و دیدار در کاخ سفید دعوت نکرده است.
در این میان هدف سوم که بیش از همه پررنگ به نظر می‌رسد به داغ شدن تنور انتخابات امریکا مرتبط است. در این میان هیأت‌هایی از کنگره امریکا، چه از سوی جمهوری‌خواهان و چه از سوی دموکرات‌ها سعی خواهند کرد با افزایش مراودات و حضور خود در سرزمین‌های اشغالی حمایت سیاسی لابی آیپک را از نامزدهای خود داشته باشند. لذا سفر این هیأت ۲۲ نفره از کنگره به ریاست سناتور حکیم جفریس، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا نشان می‌دهد که جو بایدن به‌رغم شکاف سیاسی با نتانیاهو در نظر دارد از ظرفیت صهیونیست‌ها برای انتخابات پیش رو استفاده کند.

انتهای پیام/

mdi-tag صهیونیست mdi-tag فلسطینیان mdi-tag امریکا
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ادامه خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی

mdi-calendar ۱۶ مرداد - ۲۱:۲۶

ائتلاف حاکم تل‌آویو هشدار داد، وقوع انتفاضه سوم نزدیک است

وحشت صهیونیست ها از تسلیح ساکنان کرانه باختری

mdi-calendar ۱۶ مرداد - ۰۰:۵۸

تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک خودرو در جنوب جنین

mdi-calendar ۱۵ مرداد - ۲۰:۴۹

صف شلوغ «مهاجرت معکوس» صهیونیست‌ها

mdi-calendar ۱۵ مرداد - ۱۲:۵۲
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
25903
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۱:۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو