جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left دوئل نهایی در تل آویو بازگشت

۱۰۰ مقام امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی خواستار توقف اصلاحات قضایی شدند

دوئل نهایی در تل آویو

دانلود

روزنامه ایران: در حالی که تعداد تظاهرکنندگان علیه کودتای قضایی بنیامین نتانیاهو رو به افزایش است و جمعیت آن به سمت میلیونی شدن پیش می‌رود، بیش از 100 فرمانده سابق ارتش، موساد و شاباک در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو که دیروز برای قلب او دستگاه ضربان ساز کار گذاشته شد، از وی خواستند، اصلاحات قضایی را متوقف کند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های عبری زبان در سرزمین‌های اشغالی تهدید جدی‌تر و مهم‌تر را، نه تشدید اعتراضات و نه کودتای قضایی بلکه وضعیت نیروهای نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی می‌دانند.
به اذعان این تحلیلگران اگر تهدید به خروج نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از تصویب کودتای قضایی نتانیاهو اجرایی شود، ارتش این رژیم با بی‌سابقه‌ترین بحران تاریخ خود دست و پنجه نرم خواهد کرد. آن هم در شرایطی که مخالفت نظامیان با طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو هر لحظه رو به افزایش است. طبق آخرین آمارها تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره ارتش به صدها نفر از خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ملحق شده و اعلام کردند، در اعتراض به طرح جنجالی اصلاحات قضایی، حاضر به ادامه خدمت نخواهند بود. برخی منابع به نقل از یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام داشته‌اند، امتناع از خدمت نظامیان بعد از تصویب اصلاحات قضایی عملاً آمادگی ارتش را دچار خلأ بی‌سابقه‌ای خواهد کرد.
در همین رابطه، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم گزارش داد که در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی، تنها ظرف دو روز به آمادگی و توانمندی ارتش لطمه وارد خواهد شد. بحران در ارتش تا جایی اوج گرفته که رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در پی افزایش موارد امتناع از خدمت نیروهای ذخیره ارتش، دیروز یکشنبه خواستار دیدار فوری با نتانیاهو شد که تاکنون خبری از این دیدار مخابره نشده است.
در همین حال، «یوال دیسکین»، رئیس سابق شاباک در حاشیه مشارکت در تظاهرات ضد دولتی در تل‌آویو، گفت که زمان آن رسیده خدمت در نیروهای ذخیره ارتش متوقف شود تا طرح اصلاحات قضایی به‌طور کامل ملغی شود. این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان به نقل از مسئولان ارشد حاضر در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی می‌گویند که بنیامین نتانیاهو بر تصویب نهایی طرح کاهش اختیارات دستگاه قضایی بدون هرگونه تغییری اصرار دارد و هر کس بخواهد با آن مخالفت کند، حتی وزیر جنگ، کنار گذاشته خواهد شد.
بحران، عمیق‌تر از این حرف‌هاست
اگر چه اکنون نگرانی جدی از وضعیت نظامی و دفاعی رژیم صهیونیستی در میان مقامات تل آویو دیده می‌شود اما به نظر می‌رسد، بحران عمیق‌تر از موضوع تأثیر مخرب قانونی کردن کودتای قضایی مد نظر نتانیاهو بر ارتش باشد، چون با اعلام حمایت بدنه امنیتی رژیم صهیونیستی از نظامیان مخالف اصلاحات قضایی یقیناً خلأ امنیتی در کنار خلأ نظامی، دولت نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را زمینگیر خواهد کرد. در این رابطه آن طور که خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده است، شماری از رؤسای سابق ستاد کل ارتش، موساد و شاباک و ده‌ها نفر از فرماندهان و ژنرال‌های ارتش در پیامی به نتانیاهو اعلام کرده‌اند که از سرپیچی نظامیان و افسران اسرائیلی برای انجام خدمت در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی قاطعانه حمایت می‌کنند.
به گفته این رادیو (رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی)، رؤسای سابق ستاد کل ارتش، موساد و شاباک و ده‌ها نفر از فرماندهان و ژنرال‌های ارتش، همچنین مسئولیت هرگونه لطمه به امنیت شهرک‌نشینان را متوجه نتانیاهو دانسته و خواستار توقف این طرح جنجالی و گفت‌وگو و رایزنی در مورد آن شده‌اند. کار تا جایی پیش رفته که یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان جاسوسی موساد در یادداشتی با توسل به ادعای پوچ ضدایرانی ذیل تهدیدات همه جانبه ایران علیه رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف لایحه اصلاحات قضایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی شد.
ساعات سرنوشت ساز
یک روز پس از آنکه فرماندهان سابق ارتش، موساد و شاباک هم درخواست توقف اصلاحات قضایی را مطرح کردند، چند صدهزار نفر از معترضان به طرح تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو راهپیمایی به سمت قدس اشغالی را آغاز کردند و ساعت به ساعت هم شمار آنها رو به افزایش داشت.
لذا به گفته رسانه‌های عبری زبان، اراضی اشغالی امروز نیز بویژه در سایه رأی‌گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره‌بند «معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی که اجازه تصویب قوانین قضایی مورد نظر دولت راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو را می‌دهد، ممکن است شمار معترضان به یک میلیون نفر نیز برسد، بویژه که رسانه‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین دیروز خبر دادند، ۵۵۰ هزار شهرک نشین به خیابان‌ها آمده‌اند و کماکان خواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی شدند.
هم چنین ساکنان اراضی اشغالی از مناطق مختلف خود را به مقابل مقر کنست رسانده و با هدف ماندن چند روزه در این مکان در مقابل کنست چادرهای خود را برپا کردند و از دیروز روند چادر زنی‌ها همچنان ادامه دارد.
برخی منابع خبری هم از وقوع درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی خبر دادند و بنا بر این گزارش‌ها فضای بی‌سابقه‌ای از اختلاف و دودستگی در میان ساکنان اراضی اشغالی به چشم می‌خورد.
به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت که دیروز یکشنبه منتشر شد، آنچه این روزها در ارتش رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است، قبلاً در این ارتش و یگان‌های مختلف آن بویژه نیروی هوایی رخ نداده بود، لذا نگرانی جدی از سرایت این بحران به افسران و سربازان عادی وجود دارد. از همین رو نیز دیروز مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل آویو، نسبت به خطر فروپاشی ارتش این رژیم درپی توسعه تمرد نظامیان از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» کابینه هشدار داد. به گزارش المیادین، این مؤسسه هشدار داده: «ما در راه تبدیل شدن به یک ارتش ضعیف و واقعیتی هستیم که معادله بازدارندگی منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.»

انتهای پیام/

mdi-tag رژیم صهیونیستی mdi-tag تل آویو mdi-tag بنیامین نتانیاهو
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

کنعانی:

بحران در قلب رژیم صهیونیستی عمیق‌تر از بحران در قلب نخست وزیرش است

mdi-calendar ۰۱ مرداد - ۱۰:۲۲

نگرانی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از اعتصاب صدها خلبان نظامی

mdi-calendar ۲۶ تیر - ۰۹:۲۶

قهرمانی که حاضر به مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی نشد + فیلم

mdi-calendar ۲۳ تیر - ۱۵:۱۸

مخالفان نتانیاهو در خیابان‌ها چادر زدند + فیلم

mdi-calendar ۲۰ تیر - ۱۳:۳۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
24852
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۱:۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو