جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left جنایت در سوءظن جنون‌آمیز بازگشت

پزشکی قانونی جنون این قاتل را رد کرد

جنایت در سوءظن جنون‌آمیز

دانلود

روزنامه ایران: رسیدگی به این پرونده 10 سال پیش از وقتی شروع شد که مرد ۳۶ساله‌ای هراسان با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که همسرش را به خاطر خیانت کشته است.
وقتی تیمی از کارآگاهان البرز راهی خانه این مرد شدند، با زن جوان ۳۲ساله‌ای روبه‌رو شدند که در نخستین معاینه پزشکان اورژانس مشخص شد وی در اثر خفگی جان باخته است.خیلی زود باتوجه به اینکه عامل قتل خودش را به پلیس معرفی کرده بود، بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد.
قتل به‌خاطر خیانت
شایان ۳۶ساله در بازجویی‌ها گفت: من همسرم را به‌خاطر خیانت در خانه خفه کرده‌ام. من همسرم را کشتم چون فکر می‌کردم به من خیانت کرده است.من در بازار صاحب یک مغازه هستم و وضع مالی خوبی دارم. آن روز در محل کارم بودم که همسرم چند بار با من تماس گرفت و پرسید چه ساعتی به خانه برمی‌گردم. من از رفتار او تعجب کردم. چند دقیقه بعد دخترم از دبستان با گوشی‌ام تماس گرفت و گفت معلمشان به مدرسه نرفته و از من خواست تا دنبالش بروم و او را به خانه برگردانم. من به دنبال دخترم رفتم و او را به خانه آوردم.
وقتی وارد خانه شدم، همسرم در حال صحبت کردن با تلفن بود. او فوراً گوشی تلفن را قطع کرد و گفت در حال صحبت کردن با مادرش بوده است و به آشپزخانه رفت. چند دقیقه بعد بار دیگر موبایل همسرم زنگ خورد اما همسرم جواب نداد. من از او خواستم تا جواب تلفن را بدهد اما قبول نکرد و گفت بعداً پاسخ می‌دهد. شماره یک غریبه روی گوشی همراه همسرم افتاده بود و من به موضوع مشکوک شدم و گمان کردم او به من خیانت کرده است. من و همسرم سر این موضوع با هم درگیر شدیم و نمی‌دانم چطور شد که در یک لحظه او را خفه کردم. من وقتی به خودم آمدم که دیگر همسرم نفس نمی‌کشید. خودم ترسیده بودم که همان لحظه با پلیس تماس گرفتم...
قاتل بیمار روانی است
به دنبال اعتراف‌های مرد جوان، پدر و مادر وی مدارکی را به پلیس ارائه دادند و گفتند پسرشان سال‌هاست از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و ۱۰ سال است که دارو مصرف می‌کند. او احتمالاً در حال جنون همسرش را کشته است. با این ادعا از پزشک معالج شایان تحقیق شد.پزشک گفت: این مرد از بیماری دوقطبی رنج می‌برد و 10 سال بود که تحت درمان قرار داشت. در سال‌هایی که او و همسرش برای مشاوره پیش من می‌آمدند، مقتول همیشه به خاطر بدبینی‌های متهم از او شکایت داشت و ما چندین جلسه مشاوره برای رفع بدبینی‌های وی برگزار کردیم. او به بیماری افسردگی مبتلا بوده است.با این اظهارنظر پزشک معالج، شایان به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند اگر چه وی به اختلال شخصیت و افسردگی مبتلا است اما این بیماری رافع مسئولیت وی نبوده است. با این اظهارنظر شایان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: ۱۰ سال قبل وقتی فهمیدم به بیماری دوقطبی مبتلا هستم، حق طلاق را به همسرم دادم و از او خواستم اگر روزی بیماری افسردگی من بدتر شد و حال خودم را نمی‌فهمیدم، 2 فرزندم را بردارد و مرا برای همیشه ترک کند تا به آنها آسیبی نرسانم ولی آن روز وقتی دیدم به طور مشکوک با تلفن حرف می‌زند، گمان کردم در حال خیانت کردن به من است. به همسرم گفتم به او حق طلاق داده‌ام تا هر وقت خواست از من جدا شود اما من نمی‌توانم خیانت او را تحمل کنم. من و همسرم سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و من در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و او را خفه کردم اما واقعاً قصد کشتن او را نداشتم.
قاتل جنون نداشت
این متهم سال‌ها پشت میله‌های زندان ماند تا اینکه در سال ۱۴۰۱ باتوجه به اینکه کارشناسان پزشکی قانونی، اختیار او را در زمان جرم ثابت کردند بار دیگر متهم در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد و این بار نیز باتوجه به درخواست اولیای‌دم که تقاضای قصاص متهم را داشتند، قاضی فلاحی پس از شور با مستشار ارشد دادگاه و بررسی مجدد پرونده و نظریه پزشکی قانونی، متهم را به خاطر جنایتی که مرتکب شده است، به قصاص محکوم کردند.
بخشش از قصاص
به دنبال تأیید حکم صادر شده از سوی قضات دیوان‌عالی متهم در یک‌قدمی اجرای حکم قرار گرفت اما باتوجه به متنبه شدن متهم و تغییر رفتارهایش تیم صلح و سازش توانستند قبل از اجرای حکم رضایت اولیای‌دم را که شامل فرزند و مادر و پدر مقتول بود، به شرط پرداخت دیه فراهم کنند.
بدین ترتیب این متهم از حکم قطعی قصاص نجات پیدا کرد و بزودی باتوجه به مدت زمانی که در زندان بوده است، پس از محاکمه از نظر جنبه عمومی از زندان رهایی می‌یابد.

انتهای پیام/

mdi-tag قاتل mdi-tag قتل mdi-tag خیانت mdi-tag قصاص
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

بستگان مرد اعدامی تاب مرگش را نداشتند

کینه شوم از مجازات یک قاتل

mdi-calendar ۲۶ تیر - ۰۳:۲۲

خانواده مقتول درس بزرگی و جوانمردی دادند

عجیب‌ترین بخشش قاتل در تاریخ جنایی ایران

mdi-calendar ۱۰ تیر - ۰۳:۳۷

این مرد میهمانش را کشته است

خوش شانسی قاتل در پرونده جسد چمدانی

mdi-calendar ۰۴ تیر - ۰۳:۱۹

عامل این قتل‌عام خانوادگی غیابی محاکمه شد

فرار قاتل مادر و نوزادش از مرزهای کشور

mdi-calendar ۲۹ خرداد - ۰۴:۲۴
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
24471
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۳:۳۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو