جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left خاموشی فریادهای زنانه در عمق ۱۴ متری چاه باغ بازگشت

خاموشی فریادهای زنانه در عمق ۱۴ متری چاه باغ

دانلود

روزنامه ایران: شهریور ماه سال قبل بود که رسیدگی به پرونده گم شدن زن جوانی به نام مهناز با اعلام از سوی خانواده‌اش در دستور کار بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.
برادر مهناز با مراجعه به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران، ماجرای گم شدن خواهرش را اینطور روایت کرده بود: «خواهرم یک دختر 10 ساله و یک پسر 15 ساله دارد. روز آخر پسرخواهرم باشگاه بود و دخترش هم به کلاس تابستانی رفته بود. وقتی بچه‌ها به خانه برگشتند، متوجه شدند که مادرشان خانه نیست. می‌گفتند وقتی صبح داشتند از خانه خارج می‌شدند، مادرشان روی تختش خواب بوده است. آنها سراغ مهناز را از من و دیگر خواهرانم گرفتند اما هیچ‌کس از مهناز خبری ندارد و این سابقه نداشته که خواهر من بی‌خبر از فرزندانش و خانواده جایی برود.»
ضدونقیض گویی شوهر مهناز
با اعلام این خبر اولین کسی که تحت تحقیق قرار گرفت، شوهر 50 ساله مهناز به نام یاسر بود. او در برخورد ابتدایی با مأموران ادعا کرد که خبری از همسرش ندارد. می‌گفت روز حادثه همسرش از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته است. یاسر با داستانسرایی سعی می‌کرد پرونده را از مسیر حقیقت دور کرده و مأموران را گمراه کند اما با گذشت 10 ماه از گم شدن مهناز، در حالی که شوهر او بارها تحت بازجویی تخصصی قرار گرفت، ضدونقیض‌گویی‌هایش سبب شد ظن بازپرس پرونده به او بیشتر شده و تحقیقات فنی با حساسیت بیشتری ادامه پیدا کند که مشخص شد یاسر و مهناز از مدتی قبل اختلافاتی داشته‌اند.
بنابراین در جریان بازجویی‌ها، یاسر راهی جز افشای حقیقت برایش باقی نماند و نزد محمد وهابی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران به قتل همسرش اعتراف کرد اما او بعد از اعتراف به قتل هم از داستانسرایی دست برنمی‌داشت و ابتدا سعی کرد نحوه به قتل رساندن مهناز و محل اخفای جسد او را فاش نکند.
تلاش برای مخفی کردن راز قتل
متهم در ابتدا بعد از اعتراف به قتل ادعا کرد که سر همسرش به دیوار خورده بود: «من و همسرم اختلافی با هم نداشتیم و 20 سال با خوبی و خوشی در کنار دو فرزندانم زندگی می‌کردیم. من مکانیک هستم و با اینکه شغل من سخت هست اما سختی‌ها را به جان می‌خریدم برای اینکه زن و بچه‌ام راحت زندگی کنند. همه چیز بین ما خوب بود تا اینکه اخیراً همسرم به من شک کرده بود و می‌گفت تو به من خیانت می‌کنی. این فکر بی‌اساس او باعث شده بود ارتباط ما تیره و تار شود. من همه تلاشم را برای ایجاد محبت در دل همسرم می‌کردم اما فایده‌ای نداشت و کار به جایی رسیده بود که او حرف طلاق هم می‌زد. من به هیچ‌وجه راضی به جدایی نبودم و می‌خواستم به هر نحوی شده زندگی را حفظ کنم ولی مهناز به هیچ صراطی مستقیم نبود و ارتباطش هر روز با من سردتر می‌شد و بیشتر از روز قبل از من فاصله می‌گرفت.»
متهم با این توضیحات درباره ارتباط خود و همسرش ابتدا ادعا کرد که روز حادثه با همسرش درگیر شده و سر مهناز در جریان درگیری به دیوار خورده و فوت کرده است.
همچنین درباره محل مخفی کردن جسد ادعا کرد که جسد را پتوپیچ کرده و در ماشین خود گذاشته، سپس فردای آن روز در حاشیه شهر و در نزدیکی شهریار رها کرده است.
ادعای متهم سبب شد مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم تشخیص هویت قدم‌به‌قدم محلی را که متهم نشانی داده بود، بگردند اما هیچ اثری از جسد نبود.
به این ترتیب مشخص شد که یاسر سعی در مخفی کردن حقیقت داشته و بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت.
راز جسد در خانه‌باغ شخصی
یاسر در ابتدا ادعا کرده بود که روز حادثه مرد غریبه‌ای را در حال فرار از خانه خود دیده که این سبب خشم او و درگیری‌اش با مهناز شده است اما زمانی که مجدداً تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: «رفتار سرد مهناز باعث شده بود به او شک کنم. با خودم فکر می‌کردم شاید دلش در گرو فرد دیگری است و همین باعث شده که از من فاصله بگیرد. این تصور، ذهن من را مسموم کرده بود و کم‌کم داشت من را به جنون می‌کشاند. روز حادثه وقتی به خانه رسیدم، با مهناز جر و بحثم شد. او باز هم حرف طلاق را پیش کشید و من که بشدت عصبانی شده بودم، او را روی تخت انداخته و روی سینه‌اش نشستم. بعد با دستانم گلویش را اینقدر فشار دادم که صورتش سیاه شد و دیگر نفس نکشید. بعد جسد مهناز را در جای خوابش گذاشتم و روی آن پتو کشیدم. وقتی بچه‌ها به خانه آمدند، به آنها گفتم که مادرشان خسته بوده و زود خوابیده است. فردای آن روز وقتی بچه‌ها دوباره سراغ کلاس‌های خود رفتند، من جسد را با خودروی خودم به باغ شخصی‌مان در کردان منتقل کردم. آنجا یک چاه آب عمیق وجود داشت که جسد را در آن انداخته و رویش خاک ریختم.»
متهم با این توضیحات اظهار داشت که ماجرای دیدن یک مرد غریبه دروغ بوده است و به این ترتیب مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به همراه تیم تشخیص هویت بار دیگر راهی نشانی جدیدی شدند که متهم به عنوان محل رها‌سازی جسد اعلام کرده بود.
آتش‌نشانان 2 روز تلاش کردند تا بالاخره جسد مهناز را در عمق 14 متری کشف کردند.
به این ترتیب راز قتل زن جوان بعد از 10 ماه از گم شدن او فاش شد. بنا بر این گزارش رسیدگی به این پرونده تا صدور کیفرخواست در دادسرای جنایی تهران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

mdi-tag قتل mdi-tag همسر mdi-tag جسد
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

معمای قتل یک جوان در ناآرامی‌های خیابانی

mdi-calendar ۰۴ تیر - ۰۳:۲۴

جزییات قتل دروازه‌بان تیم امید مس کرمان؛ قاتل بلافاصله بازداشت شد

mdi-calendar ۰۳ تیر - ۱۰:۱۱

نامزد این دختر به خاطر پاسخ مثبت به تقاضای ازدواج استاد دانشگاه او را کشت

رازگشایی از قتل مریم فرجی در شلوغی‌ها

mdi-calendar ۲۸ خرداد - ۰۳:۵۵

پدر تبریزی به ۲ بار قصاص محکوم شد

سناریوی تلخ ۲ قتل در دعوای مردان همسایه

mdi-calendar ۲۷ خرداد - ۰۳:۵۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
23463
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۴:۴۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو