جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left تداوم مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و اشرار بازگشت

«ایران» از هماهنگی نیروهای مسلح کشور در حراست از امنیت مرزی ایران گزارش می‌دهد

تداوم مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و اشرار

دانلود

روزنامه ایران: مقوله حفظ تمامیت ارضی و امنیت مرزی، یکی از خطوط قرمز حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران است و تجربه تاریخی نشان داده که هر شکلی از نقض آن توسط هر نیرویی، بدون تعارفات و ملاحظات سیاسی به صورت قاطع و کوبنده پاسخ داده شده است. در مقابل، رژیم صهیونیستی که با چالش‌های متعدد داخلی و خارجی روبه‌رو است، به ظن خود سعی دارد از طریق دو راهبرد «جنگ در میان جنگ ها» و «هزار خنجر» (کشتن از طریق هزاران زخم) میدان منازعه امنیتی را تا مرزهای ایران توسعه دهد تا به نحوی ایران را در اطراف مرزهای خود زمینگیر کند. اینکه از یک سو حجم قاچاق اسلحه جنگی غیرمجاز به کشور افزایش 30 درصدی نسبت به گذشته داشته و متعاقباً تعداد حملات تروریستی علیه نیروها و مقرهای حفظ امنیت به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته، به همین وضعیت وخامت‌بار رژیم صهیونیستی و راهبردهای مذکور برای عقب نشاندن ایران از سیاست‌های منطقه ای‌اش باز می‌گردد. ضمن اینکه قبلاً نیز اندیشکده شورای آتلانتیک طرح تحریم و ترور فرماندهان میانی نظامی و امنیتی را پیشنهاد داده بود که با فاصله کمی، توسط شبکه رسانه‌ای و میدانی منافقین پیاده‌سازی شد و موجی از معرفی فرماندهان انتظامی با هدف ایجاد فشار روانی روی نیروها و خانواده‌های ایشان صورت گرفت.
اما همان طور که اشاره شد، علی رغم توطئه‌های بی‌وقفه و مستمر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، هم پروژه‌های تجزیه طلبانه و نقض تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده و هم برنامه‌های منطقه‌ای ایران با همان سرعت و قدرت قبل پیش می‌رود. درخصوص امنیت مرزی باید به مجموع اقدامات هماهنگ دیپلماتیک و امنیتی و نظامی اشاره کرد که این روزها در جریان است؛ روندی که تداوم آن می‌تواند خنثی کننده برنامه‌های ضدامنیتی رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی ایران باشد.
نشستی برای امنیت شرق ایران
صبح دیروز سپهبد حمود الزمان خان، دبیر کل وزارت دفاع پاکستان با حضور در ستاد وزارت دفاع با سردار سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر تأکید بر علائق و پیوندهای ناگسستنی دو ملت ایران و پاکستان و توجه به گسترش مبادلات اقتصادی به عنوان زمینه امنیت مرزهای دو کشور، بر راهکارهای مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و اشرار مرزی تأکید شد.
به گزارش فارس، سردار سید مهدی فرحی در این جلسه با تأکید بر بازتعریف رویکردهای سیاست خارجی در دوران کنونی و توجه به دیپلماسی همسایگی جمهوری اسلامی تصریح کرد: «اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بویژه در دولت فعلی، توسعه روابط با همسایگان است و در این میان پاکستان به واسطه اشتراکات متعدد تاریخی، فرهنگی، دینی و سیاسی در میان همسایگان جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.
برای ارتقای روابط و همکاری‌ها با پاکستان یک اتفاق نظر میان مسئولان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقای همکاری با جمهوری اسلامی پاکستان در تمامی زمینه‌ها استقبال می‌کند و ما افزایش سفرهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور را مهم و سازنده ارزیابی می‌کنیم و آن‌ را بسترساز و زمینه ساز توسعه روابط در همه بخش‌ها می‌دانیم...و معتقدیم ارتقای تعاملات و همکاری‌های دفاعی دو کشور، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب گردد و همچنین همکاری‌های دو کشور بدون تردید عرصه را بر گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش یا گروهک‌های تجزیه‌طلب نیز تنگ خواهد کرد».
این نشست و مجموع رفت و آمدهای دیپلماتیک و ایجاد هماهنگی امنیتی میان دو کشور، مسأله‌ای است که به طور حتم برای برقراری امنیت مرزهای شرقی ایران لازم است؛ با این حال، علاوه بر آن، باید توجه داشت که تا عقبه پشتیبانی مالی و اطلاعاتی گروهک‌های تجزیه‌طلب و اشرار مرزی در خاک پاکستان منهدم نشود، امنیت پایدار در منطقه بلوچستان برقرار نمی‌شود. باز در کنار موارد سخت‌افزاری باید به نرم‌افزار سلفی گری به عنوان نیروی تسهیل و توجیه کننده اقدامات خونبار اشاره کرد که عمدتاً در مدارس علمی وهابیت ریشه دارند.
ثبات مرزهای غربی
رخداد دیگر در حوزه امنیت مرزی به بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر کیومرث حیدری از تیپ 228 پیاده سقز و کسب اطلاع از وضعیت مرزهای غربی کشور باز می‌گردد. به گزارش تسنیم، امیر کیومرث حیدری ظهر دیروز در سفر خود به استان کردستان، از تیپ 228 متحرک هجومی سقز بازدید و در جریان میزان آمادگی و آخرین وضعیت این یگان‌ها قرار گرفت و گفت: این تیپ به مدت سه سال به مناطق مرزی غرب کشور اعزام شده بود که خوشبختانه این عزیزان توانستند مأموریت محوله ارتش جمهوری اسلامی ایران را با شایستگی کامل به اتمام برسانند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز نقش یگان‌های نیروی زمینی ارتش در حفاظت از مرزهای ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: با همدلی و همراهی همه نیروهای نظامی و انتظامی اشراف اطلاعاتی در منطقه و سطح کشورمان وجود داشته و ضمن رصد و مراقبت از مرزها، آمادگی مقابله با هر گونه تهدید را داریم.
امیر حیدری با بیان اینکه با همکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی مرز‌های کشور را رصد و برای حفاظت از کشورمان جانمان را تقدیم کرده و آماده اجرای هر گونه مأموریت هستیم، بیان کرد: با برادران خود در نیروهای مسلح هم قسم و با پشتیبانی مردم، حافظ این خاک مقدس هستیم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین تحرکی به کشور آسیب بزند.
آنچه در صحبت‌های فرمانده نزاجا محوریت داشت، آمادگی و هماهنگی نیروهای مسلح و امنیتی کشور برای برقراری امنیت مرزی و خنثی‌سازی راهبردهای دشمن صهیونیستی بود. ناگفته نماند که معمولاً نقش امنیتی ارتش و قرارگاه‌های منطقه‌ای آن در افکار عمومی مغفول واقع شده است؛ درصورتی که قرارگاه‌های منطقه‌ای نیروی زمینی و تیپ‌های مرزی ارتش در کنار نهادهایی مانند مرزبانی و یگان‌های انتظامی فراجا، قرارگاه‌های امنیتی و واحدهای اطلاعاتی سپاه و ادارات کل اطلاعات مراکز استان‌ها تأمین امنیت مناطق مرزی را برعهده دارند.
این امنیت آفرینی در مرزها از طریق اقداماتی مانند رصد و پایش مناطق مرزی و شناسایی مقرهای خرابکاری، انهدام هسته‌های تروریستی، شناسایی و انهدام باندهای قاچاق اسلحه به کشور، مقابله با کارتل‌های تولید و ترانزیت مواد مخدر، مبارزه با قاچاق سوخت و مقابله شبانه‌روزی با گروهک‌های تجزیه‌طلب معاند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

mdi-tag نیروهای مسلح mdi-tag ایران mdi-tag ارتش
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ایران در ارتباط با آژانس نسبت به رژیم صهیونیستی دست برتر را پیدا کرده‌است

mdi-calendar ۲۰ خرداد - ۱۲:۴۸

سرلشکر باقری: رژیم صهیونیستی در سراشیبی افول قرار گرفته است

mdi-calendar ۲۰ اردیبهشت - ۱۲:۴۵

دعوای تجزیه‌طلب‌هابر سر ایران!

mdi-calendar ۲۵ بهمن - ۱۱:۰۳

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا:

مردم بزرگترین پشتوانه نیروهای مسلح هستند

mdi-calendar ۲۰ مهر - ۱۸:۰۴
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
22410
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۱:۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو