جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left مقابله مؤثر با سیل ویرانگر بازگشت

۷کشته و خسارت جدی فقط در ۴۸ ساعت غافلگیرکننده برجای ماند

مقابله مؤثر با سیل ویرانگر

دانلود

روزنامه ایران: هر چند بارندگی های مستمر و به دنبال آن، جاری شدن سیل ویرانگر در کمتر از 48 ساعت همه را غافلگیر کرد ؛ اما بسیج گسترده نیروهای امدادی و عملیاتی و پای کار آمدن دولت و سایر ارگان ها و سازمان ها، موجب شد تا جایی که ممکن بود از یک فاجعه تمام عیار جلوگیری شود و تبعات آن تا حد امکان کاهش یابد. این سیل با مرگ 7 تن از هموطنان مان و وارد آمدن خسارت جدی به شماری از شهرها، روستاها و جاده‌ها همراه بود. از چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور این سامانه خیلی سریع اغلب استان‌های کشور را در برگرفت و در بسیاری از استان‌ها خسارت‌های جدی در محل وقوع سیل و طوفان به بار آمد.

4 نفر در اصفهان و 3 نفر دیگر نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، مرکزی و مازندران قربانی این سیل و طوفان غافلگیرکننده شدند.

بابک یکتاپرست،مدیر روابط عمومی اورژانس کل کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» گفت: یک زن در منطقه کندوان استان مازندران به علت ریزش کوه بر اثر بارش‌های شدید باران جان خود را از دست داده است.
یکتاپرست، کل مصدوم و فوتی‌های این سیل و طوفان را 66 نفر اعلام کرد و گفت: آمار مصدومان در اهر 2، تهران 27، اصفهان 15، مازندران5، البرز10 و آمار فوتی‌ها در اهر یک نفر، اصفهان4 نفر، اراک یک نفر و مازندران هم یک نفر است.

27 نفر در شهر تهران مصدوم شدند و 22 واحد مسکونی در فیروزکوه تخریب شد
شروین تبریزی مسئول روابط عمومی هلال احمر استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» گفت: طوفان پنجشنبه تهران که موجب قطع درختان و اختلال در رفت و آمد عمومی شده بود باعث مصدومیت 27 نفر در شهر تهران شد.
وی افزود: خوشبختانه 9 نفر از این عزیزان در محل حادثه توسط همکاران ما درمان شدند اما 18 نفر دیگر برای انجام عملیات درمانی به مراکز مربوطه انتقال یافتند.
همچنین در این باره محمد حیدری‌منش، فرماندار فیروزکوه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس گزارش کمیته ارزیابی شهرستان فیروزکوه، سیل روز پنجشنبه در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری آسیب‌های زیادی وارد کرده که در این راستا، بالغ‌‌بر ۲۰۰ رأس دام و ۱۰۰۰ قطعه مرغ در پنج روستا تلف شدند.
وی ادامه داد: در این راستا، یک سالن از واحد مرغداری در دهستان پشت کوه تخریب و خسارت‌هایی به این واحد مرغداری وارد شد و در حوزه کشاورزی نیز بالغ‌بر ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فیروزکوه دچار خسارت شده و این موضوع به کشاورزان ما که درآمد سالانه و معیشت آنها به این امر وابسته است، زیان بسیاری را وارد می‌کند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در روستای طرود، طبق ارزیابی انجام شده، تاکنون ۲۲ واحد مسکونی تخریب کامل شده است.
حیدری‌منش با اشاره به صدور هشدار قرمز در شهرستان فیروزکوه، تأکید کرد: در شهرستان فیروزکوه، نیازمند این هستیم که اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری پیش‌بینی شود؛ در روستای طرود ۹ سازه آبخیزداری داشتیم که این سازه‌ها عملکرد مطلوبی داشتند، اما لازم است که سازه‌های جدیدتری احداث شود.
وی در خصوص دیگر خسارات سیل روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: تاکنون سه دستگاه خودرو در شهر و روستاهای فیروزکوه از بین رفته و قسمت زیادی از ۶۰ واحد مسکونی در شهر فیروزکوه به دلیل آبگرفتگی دچار مشکلاتی شدند و اثاثیه آنان تخریب شده است.

4 نفر در استان اصفهان جان خود را از دست دادند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: وقوع سیلاب ناگهانی ناشی از بارش شدید باران و تگرگ بعدازظهر پنجشنبه در روستای نهوج اردستان واقع در ۶۵ کیلومتری شرق اردستان باعث جان باختن ۳ نفر از ساکنان روستا به علت تخریب منزل و سیلاب شد.
منصور شیشه اظهار داشت: در اثر جاری شدن سیل و سیلابی شدن رودخانه داخل روستا ۹ نفر مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند و خساراتی به اماکن مسکونی، راه‌ها، معابر و اراضی کشاورزی، دام‌های سبک و کلنی زنبور عسل در منطقه وارد شد.
شیشه فروش بیان کرد: عوامل امدادی و مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان در حال امدادرسانی در روستا هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اثر وقوع طوفان گرد و خاک ۶ نفر در اثر ریزش دیوار جنب امامزاده نرمی دولت آباد مجروح و به بیمارستان اعزام شدند.
وی با اشاره به وزش طوفان شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت خاطرنشان کرد: وزش طوفان شدید سبب سقوط بیش از ۱۴۰ اصله درخت در شهر اصفهان و شهرستان‌های مناطق مرکزی و شرق استان و آسیب به ۴ خودرو شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۱۲۰ تیم امدادی در مناطق فوق در حال امدادرسانی هستند و خساراتی نیز به عشایر امین‌آباد شهرضا در اثر بارندگی وارد شده است.

آماده باش آتش‌نشانی در زنجان
محسن پناهی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به بارش باران در سطح شهر زنجان اشاره و اظهار کرد: این بارش موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف شد.
او از پای کار بودن همه نیروهای عملیاتی در سطح شهر خبر داد و افزود: این نیروها با همه امکانات در حال حاضر مشغول امدادرسانی که اولویت کاری در این شرایط محسوب می‌شود، بوده اند.
وی با تأکید بر فراخوان همه نیروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی با توجه به جاری شدن سیلاب در سطح شهر گفت: اطلاعات تکمیلی از عملیات‌های انجام شده متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

20 خانه در شهر زنجان زیر آب رفتند
صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به بارش قابل توجه روی داده در استان اشاره و اظهار کرد: وقوع مشکلاتی از جمله آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های این چنینی عادی است. مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در مورد آبگرفتگی حدود 20 باب منزل مسکونی در یکی از مناطق شهر زنجان(نانوایان) تصریح کرد: نیروهای امدادی در محل حضور یافته و مشغول امدادرسانی شدند.
کرامتی، سلطانیه و طارم را دیگر شهرهای متأثر از بارندگی های اخیر دانست.

یک فوتی و دو مصدوم بر اثر وقوع سیل در آذربایجان شرقی
وحید شادی‌نیا نیز در این باره اظهار کرد: بر اثر وقوع سیلاب۱۵: ۰۰ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد۱۴۰۲ در روستای دوشتور شهرستان اهر و گرفتار شدن سه نفر در مسیر سیلاب یک کودک ۸ ساله فوت شده و دو نفر دیگر نیز که یک مرد ۴۲ ساله و یک زن ۳۳ ساله بودند مصدوم شدند.
وی افزود: کارشناسان اورژانس به همراه ۲ دستگاه آمبولانس فوراً به محل اعزام شد، تنها فوتی این حادثه را به مراجع قانونی تحویل دادند و همچنین دو مصدوم این حادثه توسط آمبولانس‌های اورژانس و هلال احمر به بیمارستان باقرالعلوم(ع) اهر انتقال داده شدند.

جان باختن کشاورز 60 ساله فراهانی بر اثرصاعقه
امید محترمی در این خصوص اظهار کرد: شاهد وقوع بارش‌های شدید باران در پنج روستای ساوه، دو منطقه در اراک، یک منطقه در محلات و تعدادی از روستاهای شهرستان زرندیه بودیم.
وی تصریح کرد: بارش شدید باران در برخی از روستاهای ساوه موجب سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق شد که بلافاصله با حضور تیم‌های مدیریت بحران شرایط به حالت عادی بازگشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه بارش سیل آسا موجب وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی، تأسیسات شبکه آب و تعدادی از راه‌های استان شد، بیان کرد: پس از کاهش شدت باران تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور یافته و در حال برآورد خسارت هستند و نتایج کامل از میزان خسارت‌های یک هفته اخیر را پس از کارشناسی دقیق اعلام خواهند کرد.
محترمی گفت: براساس گزارش پیش‌بینی شده طی روزهای آینده از شدت بارندگی‌ها کاسته خواهد شد اما همچنان احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.وی ادامه داد: در شهر مأمونیه ظرف 10 دقیقه بارش 15 میلیمتر بارندگی داشتیم که موجب آبگرفتگی سطح شهر و برخی کوچه‌ها و معابر بودیم.مدیرکل مدیریت بحران از فوت فردی 60 ساله به دلیل صاعقه خبر داد و گفت: متأسفانه برخورد صاعقه با کشاورز ۶۰ ساله در منطقه فراهان موجب جان باختن این مرد شد.

انتهای پیام/

mdi-tag خسارت mdi-tag سیل mdi-tag آذربایجان شرقی mdi-tag آبگرفتگی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

بارش ۲۰ دقیقه‌ای سیل ۶ متری

mdi-calendar ۰۹ خرداد - ۱۵:۱۵

گزارش «ایران» از لزوم ایجاد مدیریت واحد در حریم شهر تهران برای مقابله با سیلاب

خطر سیل در حریم جدی است

mdi-calendar ۱۷ بهمن - ۰۹:۰۱

احتمال وقوع سیل در ۲۲ استان

mdi-calendar ۰۹ بهمن - ۱۴:۵۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
22034
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۵:۳۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو