پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left ایران، هاب جدید گاز در منطقه بازگشت

وزیر نفت از رویکرد دیپلماسی انرژی دولت خبرداد

ایران، هاب جدید گاز در منطقه

دانلود

روزنامه ایران: چهارشنبه‌های پرخبر دولت، روز گذشته با اخبار متفاوت و متنوعی برگزار شد. اعضای دولت پس از جلسه هیأت وزیران، با حضور در میان خبرنگاران علاوه بر پاسخ به پرسش‌های آنان، اخبار حوزه‌های کاری خود را نیز مطرح کردند، از جمله وزیر نفت که از تلاش‌ها برای تبدیل ایران به هاب گازی خاورمیانه خبرداد یا سخنگوی دولت که از تصویب لایحه‌ای گفت که طی آن، از اتباع و شرکت‌های ایرانی در قبال تحریم‌های ظالمانه غرب و امریکا حمایت می‌شود. گزارش این رویداد را بخوانید.

وحیدی: صدور کارت‌های ملی همه متقاضیان
وزیر کشور با اشاره به اینکه در ابتدای دولت حدود ۶ میلیون کارت ملی مانده بود، اعلام کرد که در دولت جدید این کارت‌ها صادر و به افراد داده شد. احمد وحیدی در پاسخ به اینکه آیا فردی هست که کارت ملی نداشته باشد، افزود: می‌توان گفت همه افراد کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند. وی برنامه آتی در این زمینه را صدور کارت‌های ملی نیازمند تمدید عنوان کرد و گفت: اگر افرادی هستند که هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند باید به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند اما تقریباً همه کارت ملی خود را گرفته‌اند.
بهادری جهرمی: لایحه دولت در حمایت از ایرانیان تحریم شده
سخنگوی دولت با تشریح مصوبات جلسه روز گذشته هیأت وزیران، از تصویب لایحه‌ای در دولت خبرداد که طی آن از اتباع ایرانی که تحت تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار گرفته‌اند، حمایت می‌شود. علی بهادری جهرمی، با بیان اینکه یکی از مصوبات هیأت وزیران تصویب لایحه‌ای به پیشنهاد معاونت حقوقی بود که در کمیسیون‌های دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اظهارکرد: این لایحه به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است. وی اضافه کرد: در این لایحه حمایت حقوقی و دیپلماتیک از اتباع و فعالان اقتصادی، نخبگان و شخصیت‌های مردمی صورت گرفته است که از جنبه‌های مختلف مؤثر است. بهادری جهرمی، دیگر مصوبه جلسه روز گذشته هیأت وزیران را تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران برشمرد و افزود: سال‌های سال قانون‌گذار این موضوع را تکلیف کرده بود که دولت این لایحه را تقدیم کند اما در ادوار مختلف معطل مانده بود، اما دولت سیزدهم اساسنامه‌ای را به تصویب رساند که مطابق آن، همه اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه، به سازمانی که برای مکران فعال خواهد شد، اعطا می‌شود.
لطیفی: پیش‌بینی استخدام ۱۲۴ هزار نفر در سال جاری
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره تعداد استخدام در سال ۱۴۰۲ گفت: پیش بینی ما برای امسال ۱۲۴ هزار نفر است که بیشترین جذب مربوط به آموزش و پرورش با ۵۶ هزار نفر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۲۵ هزار نفر است. میثم لطیفی افزود: هفته قبل آزمون دهم برای 5 هزار نفر در ۱۸ دستگاه اجرایی برگزار شد که با اعلام نتایج از سوی جهاد کشاورزی، مراحل استخدامی آنان طی خواهد شد. وی درباره تدبیر دولت در زمینه تغییر ساعات کاری کارمندان نیز با بیان اینکه تکلیف قانون ۴۴ ساعت کار است، اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که برای پرکردن مابه‌التفاوت آن، بعد از ساعت یک بعدازظهر و دستگاه‌هایی که در تهران هستند، به صورت دورکاری باشند. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این دورکاری از سوی هیأت تطبیق مجلس رد شد اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، اکیداً توصیه می‌شود که به مسأله انرژی توجه کرده و اداره‌ها را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.
زارع‌پور: اتصال ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته اتفاق بزرگی افتاد که طی آن پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شد، اظهارکرد: بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها به این سامانه متصل شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می‌دهند. عیسی زارع پور ادامه داد: هدف‌گذاری امسال این است که ۱۰۰ درصد این خدمات از این طریق ارائه شده و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود، یعنی مردم بدون هر گونه مراجعه حضوری و بدون ارسال مدرک و بدون دخالت عامل انسانی خدمات را از دولت بگیرند. وی همچنین اعلام کرد که تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه متصل می‌کنیم.

وزیر نفت: راه‌اندازی هاب گازی خاورمیانه در عسلویه
وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران دارای دومین رتبه ذخایر گازی دنیاست، گفت: با همکاری روسیه، ترکمنستان و قطر تلاش می‌کنیم در منطقه عسلویه و خلیج فارس هاب گازی داشته باشیم و مقدمات آن در حال برنامه‌ریزی است. جواد اوجی در پاسخ به اینکه برای تبدیل شدن ایران به هاب گازی خاورمیانه چه اقداماتی در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه شبکه گازی و خطوط انتقال ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است، هاب گازی شدن ایران با وجود حجم ذخایر گازی و زیرساختی کشور، کاملاً مهیاست و تحقق این هدف در دستور کار وزارت نفت قرار دارد. وی با بیان اینکه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در زمینه دیپلماسی انرژی اقدامات خوبی از سوی وزارت نفت و وزارت امور خارجه صورت گرفته است، تصریح کرد: واردات و ترانزیت و سوآپ گاز و سهم تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌های خوبی در دست اقدام داریم.
وی با اشاره به اینکه طی ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاقات خوبی رقم خورده است، اظهارکرد: حرکت به سمت پالایشگاه‌های فراسرزمینی از جمله اقداماتی است که برای اولین بار پس از انقلاب رقم می‌خورد که از این ظرفیت‌ها برای فرآورش نفت و جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر استفاده می‌کنیم.
اوجی اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی در وزارت نفت استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهای مختلف است که خوشبختانه برای اولین بار در منطقه امریکای لاتین و ونزوئلا اتفاق افتاده و نفت جمهوری اسلامی ایران در این پالایشگاه‌ها فرآورش می‌شود. وزیر نفت همچنین با بیان اینکه همه بنزینی که در ۱۰ پالایشگاه کشور فرآورش می‌شود، استاندارد یورو را دارد، اضافه کرد: مشکلی در بحث بنزین در کشور وجود ندارد. ضمن اینکه تولید بنزین در ۳ پالایشگاه کشور در حد یورو ۵ است و مردم هیچ نیازی به استفاده از مکمل‌ها در جایگاه‌های بنزین ندارند.
سجادی: پیشنهاد تعویق جابه‌جایی هیأت مدیره سرخابی‌ها
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به علاقه‌مندی سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر بازنگری در هیأت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، پیش از آغاز فصل نقل و انتقال، اظهارکرد: از آنجا که فصل نقل و انتقالات از روز سه‌شنبه آغاز شده و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد، پیشنهاد ما به وزارت امور اقتصادی و دارایی و همکاران‌مان در سازمان خصوصی‌سازی و اعضای مجمع این بود که این بازنگری، تا ۳۰ خرداد که نتایج بررسی‌های AFC اعلام می شود به تعویق بیفتد تا پرسپولیس و استقلال مجوز حرفه‌ای خود را بگیرند. حمید سجادی ادامه داد: البته هنوز در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و در جلسات با سازمان خصوصی‌سازی موضوع را بررسی می‌کنیم. وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کنترلی در دنیا برای باشگاه‌ها تعیین سقف بودجه است، این فرایند را «فیر پلی مالی» عنوان کرد و گفت: در سال گذشته لیگی را پشت سر گذاشتیم که در آن، یک باشگاه با بودجه ۲۷ میلیارد تومان و باشگاه دیگری نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد که قهرمان هم نشدند. سجادی با اشاره به اینکه در دنیا راهکارها و سازکارهایی را قرار داده‌اند که این اعداد و ارقام هزینه باشگاه‌ها با هم تناسب داشته باشند، از تصمیم فدراسیون فوتبال در این زمینه دفاع کرد و آن را اقدامی رو به جلو خواند.

ضرغامی: حق زنان قهرمان را نباید ضایع کنیم
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته دو نفر از بانوان کشورمان که با وجود حجاب مدال قهرمانی به گردن آویختند اما رسانه‌ها به درستی این موضوع را منعکس نکردند، خطاب به خبرنگاران گفت: دو نفر قهرمان شدند و رسانه‌های ما هم بلد نبودند قهرمانی این دو نفر را درست اعلام کنند. عزت‌الله ضرغامی اضافه کرد: حق زنان قهرمان را نباید ضایع کنیم. ممکن است حجاب و لباسی که این دختر پوشیده بود روی نحوه دویدن وی تأثیر بگذارد اما آنقدر قهرمان است و روحیه دارد که وقتی به انتهای خط می‌رسد همه تعجب می‌کنند که دیگر ورزشکاران با لباس‌های ضداخلاقی رد می‌شوند و این دختر با صلابت ایستاده و قهرمان شده است، بهتر است کمی این مسائل را خوب منتشر کنید.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران mdi-tag گاز mdi-tag دولت mdi-tag بهادری جهرمی mdi-tag ضرغامی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

وزیر نفت: افزایش سهم ایران در تجارت انرژی را دنبال می‌کنیم

mdi-calendar ۱۷ خرداد - ۱۰:۳۴

دیپلماسی انرژی ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی ذخیره‌ای را صفر کرد

mdi-calendar ۰۸ خرداد - ۰۴:۳۰

ارمغان دیپلماسی انرژی؛ رشد ۷۰ درصدی صادرات خدمات مهندسی

mdi-calendar ۲۶ فروردین - ۰۵:۱۷mdi-comment-outline ۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
21942
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۰:۴۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو