شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left پیروانی: مربیان مقصر صعود نکردن به المپیک نیستند بازگشت

پیروانی: مربیان مقصر صعود نکردن به المپیک نیستند

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، سرمربی اسبق تیم امید با اشاره به اینکه مربیان مقصر چهل و هشت ساله شدن حسرت فوتبال به المپیک نیستند، گفت: دلیل اصلی عدم صعود فوتبال به المپیک، حمایت نشدن این تیم است.

هفته گذشته بود که با انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی، بلاتکلیفی ۸ ماهه تیم امید به پایان رسید تا این تیم در فاصله ۴ ماه تا شروع بازی‌های آسیایی سروسامان بگیرد.

غلامحسین پیروانی سرمربی اسبق تیم امید درباره انتخاب سرمربی جدید تیم امید گفت: رضا عنایتی مربی کاربلدی است که فوتبالیست خوبی هم بوده است. در مربیگری در هوادار امتحان پس داده و این تیم را از لیگ دسته اول به لیگ برتر آورد. مهم‌ترین موضوع در موفقیت و صعود به المپیک حمایت از تیم امید است، اگر این حمایت صورت نگیرد، باز هم مانند دفعه‌های گذشته نمی‌توانیم به المپیک صعود کنیم. مربیان مختلف و بزرگی در دوره های گذشته روی نیمکت تیم امید حضور داشتند اما با توجه به اینکه حمایتی از آنها صورت نگرفت، موفق نشدیم.

پیروانی در ادامه به به دوران حضورش در تیم امید اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بعد از بازی های آسیایی گوانگژو که با تیم امید چهارم شدیم و فقط به کره و ژاپن باختیم، اشاره کردم که با این وضعیت صعود به المپیک ممکن نیست. همان شخصیتی که به تیم بزرگسالان داده می‌شود، باید به تیم امید هم داده شود. البته این حمایت‌ها نباید فقط زبانی و در حد حرف باقی بماند و باید عملی شود.

وی با بیان اینکه تنها مربیان مقصر نرفتن تیم امید به المپیک نیستند، تاکید کرد: تیم امید از سال ۱۹۷۶ و المپیک مونترال نتوانسته در صعود به المپیک موفق شود، آیا فقط مشکل از مربیان بوده است؟ اینطور نیست. مربیان بزرگی مانند حسن حبیبی، محمد مایلی‌‎کهن، حسین فرکی، نلو وینگادا و نام‌های دیگری در دوره‌های گذشته هدایت تیم امید را بر عهده داشتند اما به دلیل اینکه حمایت نشدند، موفق نبودند.

پیروانی با اشاره به اینکه امیدوارم در این دوره از عنایتی و برنامه‌هایش حمایت شود، افزود: همچنین باشگاه‌ها هم همکاری لازم را داشته باشند و مانند گذشته نباشد که بازیکن به تیم امید نمی‌دادند یا به خاطر سرباز بودن در مسابقات خارج از کشور غایب باشند. زمانی که در تیم امید بودم و با این مسائل روبرو شدم و به مهدی تاج گفتم چرا نباید ما بهترین بازیکنان‌مان را برای مسابقات در اختیار داشته باشیم.

سرمربی اسبق تیم امید افزود: آن دوره بازیکنانی مانند بختیار رحمانی و شجاع خلیل‌زاده نتوانستند به دلیل وضعیت خدمتی‌شان ما را همراهی کنند. با تمام قوا در مسابقات شرکت نکردیم اما فقط به ژاپن و کره جنوبی باختیم، دو تیمی که به ترتیب سوم و چهارم المپیک شدند. این در حالی است که اگر آن دوره تیم امید کمی حمایت می‌شد، می‎‌توانستیم به المپیک صعود کنیم.

پیروانی با بیان اینکه با توجه به این تجربه، باید این برای صعود فوتبال به المپیک دور تیم امید را بگیرند، تصریح کرد: مسئولان، صداوسیما، تماشاگران و کادر فنی و بازیکنان یک زنجیره متصل به هم برای موفقیت تیم امید هستند و همه باید برای رسیدن به موفقیت همراه و کنار هم پیش بروند. البته امیدوارم نیایند زیر پای عنایتی را خالی کنند و او را زمین بزنند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه حمایت باشگاه‌ها و بازیکن دادن به تیم امید، مهم‌ترین فاکتور در موفقیت است، خاطرنشان کرد: صمد مرفاوی در حالی با تیم جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا رفت که بعضی از باشگاه‌ها بازیکن به تیم جوانان ندادند و این واقعا گریه‌آور است. مربیگری در ایران مانند مرغ عروسی و عزاست.

پیروانی درباره هماهنگی تیم بزرگسالان و تیم امید هم که به نظر می‌رسد در این دوره پررنگ شده است، گفت: هماهنگی بین تیم امید و بزرگسالان در موفقیت تاثیرگذار است و قلعه‌نویی یک مربی عاشق و دلسوخته است. البته حمایت و هماهنگی با مربی تیم بزرگسالان به تنهایی کافی نیست و باشگاه‌ها هم باید هماهنگ باشند. باشگاه‎‌ها هر ساله می‌گویند مشکلی ندارند و همه گونه حمایت انجام می‌دهند اما وقتی روزی می‌‎رسد که که باید بازیکن باید بدهند، این کار را انجام نمی‌دهند و این حمایت‌ها باید عملی باشد و تنها در حد حرف باقی نماند.

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید در واکنش به اختلافات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و غیبت حبیب کاشانی در جلسه‌های اخیر تیم امید، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک هیچ وقت تعامل خوبی نداشتند و اختلافاتی اگر الان هست باید حل شود. تعامل فدراسیون و کمیته باید صدرصد باشد و عملی شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم تیم امید به المپیک صعود کند و این خیلی زشت است که المپیک مونترال که نزدیک به ۴۸ سال می‌گذرد، فوتبال ایران نتواند به این مسابقات راه پیدا کند.

mdi-tag فدراسیون فوتبال mdi-tag غلامحسین پیروانی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
21846
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۳۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
ایرنا
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو