پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left فوتبال همیشه بی‌رحم بازگشت

کار آرسنال تازه شروع شده است

فوتبال همیشه بی‌رحم

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، شاید امیدهای آرسنال برای قهرمانی لیگ برتر رنگ باخته باشد اما نباید فراموش کرد سفر باشگاه به جمع بزرگان اروپا تازه شروع شده است.
کار آرسنال در این فصل اعجاب انگیز بوده و اینکه در بیشتر فصل نسبت به منچسترسیتی پرمهره و با مربی بی‌نظیری مثل پپ گواردیولا برتری داشته، واقعاً تحسین برانگیز است. اگر داور بازی با برنتفورد کارش را درست انجام می‌داد و بوکایو ساکا پنالتی‌اش مقابل وستهام را گل می‌کرد و شوت لئاندرو تروسار برابر ساوتهمپتون چند سانتیمتر آنطرف‌تر می‌رفت، شاید الان طور دیگری درباره شانس قهرمانی آرسنال صحبت می‌شد. درست است که آرسنال یک بازنده تمام عیار مقابل سیتی بود اما در سه بازی منتهی به مسابقه اتحاد همه چیز تغییر کرد و ضرباهنگ توپچی‌ها متوقف شد. باختن به سیتی شرم آور نیست، بیشتر تیم‌ها همین مشکل را دارند.
هدف فصل
آرسنال با باخت برایتون به ناتینگهام از صعود به لیگ قهرمانان مطمئن شد، این هدف اولیه باشگاه در ابتدای فصل بود که حالا در فاصله پنج بازی تا پایان فصل به آن رسیده‌اند و این دستاورد بزرگی است. میکل آرتتا از برنامه پنج مرحله‌ای خود برای آرسنال چیزی نگفته اما فاش کرده مرحله سوم آن بازگشت به رقابت‌های اروپایی است. دو مرحله باقی مانده و آن رقابت واقعی با بهترین‌ها است و این چیزی است که بازی با سیتی عیار و شاخص آن را نشان داد.
نیاز به بازسازی
حالا که به لیگ قهرمانان برمی‌گردند، نقل و انتقالات تابستانی اهمیت زیادی دارد و آرسنال باید درست عمل کند. جذابیت زیادی دارند، یکی از بهترین مربی‌های جوان روی نیمکت این تیم است و پول لیگ قهرمانان را هم می‌گیرند. اگر می‌خواهند به مرحله بعد بروند، دیگر نباید راب هلدینگ در این تیم جایی داشته باشد. او بازیکن خوبی بوده و خیلی کارها کرده اما وقتش رسیده از او گذر کنند. در بازی چهارشنبه شب، برابر ارلینگ هالند حرفی برای گفتن نداشت و اینکه به‌دلیل مصدومیت ویلیام سالیبا در ترکیب اصلی قرار گرفته، باعث افت بازی و نتایج تیم شده، این غیرقابل انکار است.
نقاط ضعف
یک مدافع میانی در تابستان مورد نیاز است و حداقل باید دو هافبک باکیفیت بخرند. توماس پارتی ماه آینده 30 ساله می‌شود و دیگر جوان نخواهد شد ضمن اینکه بازی‌های او در هفته‌های اخیر نگران‌کننده بوده، او به یک رقیب سرسخت نیاز دارد. دکلان رایس شاید اضافه شود و باید دید آیا دوباره برای جذب مویزس کایسدو از برایتون اقدام می‌کنند. میسون ماونت هم می‌تواند خط میانی را تقویت کند. یک مهاجم نوک برای پیشرفت گابریل ژسوس ضروری است و برای بوکایو ساکا در بال راست جانشین خوبی می‌خواهند.

کسی می‌تواند جلوی سیتی را بگیرد؟
پیش به سوی سه‌گانه
کورس قهرمانی لیگ برتر یکی از جذاب‌ترین‌ها در چند فصل اخیر بوده اما شاید بعد از شکست تحقیرآمیز آرسنال برابر منچسترسیتی آن را تمام شده دانست. سیتی در فینال جام حذفی انگلیس با منچستریونایتد روبه‌رو می‌شود و در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حریف رئال مادرید است، آیا کسی می‌تواند مقابل این تیم روی فرم مقاومت کند؟

تغییر نقش‌ها
کوین دبروین معمولاً ارلینگ هالند را تغذیه می‌کند اما این بار نقش‌ها عوض شده بود و ستاره نروژی موتور گلزنی سیتی را راه انداخت. هالند عقب آمده بود و در میانه میدان با بازیکنان آرسنال درگیر بود، هر بار هم که در حفظ توپ موفق بود، به جای تلاش برای گلزنی به دنبال بازیساز بلژیکی می‌گشت. هالند البته موقعیت‌هایی را از دست داد، اما دبروین با زدن دو گل اول، بازی عالی تیم را به ثمر رساند. این بازی به یادماندنی نمی‌شد اگر هالند گل نمی‌زد و با گل وقت‌های تلف‌شده خود رکورد 32 گل محمد صلاح در لیگ برتر 38 مسابقه‌ای را شکست.
هنر گواردیولا
تیم پپ گواردیولا برابر بزرگترین رقیب این فصلش در لیگ برتر بهترین بازی فصل خود را ارائه کرد و از هر جهت برتر بود. در مقاطعی، با پاس‌های کوتاه خود آرسنالی‌ها را دیوانه کردند و اجازه نزدیک شدن به توپ را به آنها ندادند. بعد با توپ‌های بلند و تغذیه هالند، گرانیت ژاکا یا مارتین اودگارد را از کار انداختند. جک گریلیش در تمام دوئل‌های فیزیکی برنده بود و همه اینها به خاطر هنر گواردیولا است. او برنامه کاملی برای این بازی داشت با آنکه در دو رقابت دیگر هم مدعی قهرمانی است ضمن اینکه ناتان آکه را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. استاد یک بار دیگر شاگرد را شکست داد.
برنامه منظم
سیتی که دو امتیاز و دو بازی کمتر از آرسنال دارد، هفت بازی دیگر در لیگ برتر دارد اما با این فرم احتمالاً باید اولین جام از سه‌گانه را برای این تیم دانست. تنها بازی سخت‌شان در زمین برایتون است و احتمالاً از بازی‌های خانگی مقابل لیدز، وستهم و چلسی برنده خارج شوند اما آرسنال باید به زمین نیوکاسل برود و میزبان برایتون خواهد بود. سیتی اگر زودتر تکلیف قهرمانی لیگ را روشن کند، می‌تواند تمرکزش را روی بازی با رئال‌مادرید بگذارد که شاید بزرگترین مانع بر سر راه سه‌گانه سیتی به حساب بیاید چون تیم پپ گواردیولا در دربی فینال جام حذفی در ویمبلی نیز برتری محسوسی نسبت به منچستریونایتد دارد.

ZOOM

پیشرفت آرتتا
آرتتا بعد از بازی چهارشنبه گفت بهترین درس از این شکست پذیرفتن واقعیت است و این راه درست برای پیشرفت است. نکته مثبت درباره آرسنال داشتن مربی جوانی است که دائماً می‌خواهد پیشرفت کند. ضعف‌های تیم او مقابل سیتی به چشم آمد و او باشگاه را تحت فشار قرار می‌دهد تا این فاصله را کمتر کند. شاید کار آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر این فصل تمام شده باشد اما سفر این تیم به میان بزرگان تازه در آغاز راه است.

انتهای پیام/

فرخ حسابیروزنامه نگار
mdi-tag لیگ جزیره mdi-tag آرسنال mdi-tag منچسترسیتی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
19760
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۱:۴۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو