شنبه، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left رؤیایی که کابوس شد بازگشت

سقوط مجدد مس کرمان آنقدرها هم دور و ناممکن نیست

رؤیایی که کابوس شد

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، مس کرمان که تا همین 20 روز پیش در حاشیه امنیت قرار داشت، بدجوری خطر سقوط از لیگ برتر فوتبال کشور را حس می‌کند. تا پایان هفته بیست و سوم این لیگ، تیم کرمانی 8 امتیاز از دو تیم قعرنشین لیگ یعنی نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان پیش بود و چون این ‌دو تیم خوزستانی بر اثر نارسایی‌های مالی، بسیار بی‌حال و نا‌امید بازی می‌کردند، به نظر می‌رسید که مس اگر تمام دیدارهای بعدی‌اش را هم ببازد، به لطف استمرار ناکامی‌های دو تیم نفتی جایگاهش در بالاترین دسته لیگ کشور محفوظ خواهد ماند و دو تیم خوزستانی «لیگ یکی» خواهند شد.
اما ورق برگشت و بعد از عوض شدن کادر فنی صنعت نفت و روی‌کار آمدن عبدالله ویسی در این تیم پرطرفدار آبادانی در 4 بازی اخیر دو پیروزی و دو تساوی به‌نام آنان نوشته شد و اگرچه نفت آبادان هنوز صاحب رتبه ماقبل آخر جدول است، اما اینک فقط یک پوئن کمتر از مس کرمان دارد که با گذشت هر هفته به‌جای بهتر و موفق‌تر شدن، ضعیف‌تر عمل کرده و به نتایج بدتری رسیده و در پنج هفته واپسین لیگ حتی یک برد هم نداشته است.
احساس خطر با تمامی وجود
مس کرمان که هدایتش با فرزاد حسین‌خانی است، در ادامه نتایج منفی سریالی‌اش روز دوشنبه (4 اردیبهشت) به مس رفسنجان هم با یک گل باخت و حالا خطر سقوط را با تمام وجود حس می‌کند. در نقطه مقابل صنعت نفت در همین هفته نساجی قائمشهر را که البته مثل مس کرمان وضع خوبی ندارد، به توپ بست و 0-4 برنده شد و حالا چنان با اعتماد به نفس شده که عبدالله ویسی وعده پیروزی احتمالی نفتی‌ها مقابل استقلال را هم داده است. این در حالی است که آبی‌های تهرانی در روز جمعه 15 اردیبهشت میزبان تیم آبادانی در تهران هستند و چون در کورس قهرمانی قرار دارند، هرچه توان و انرژی ذخیره کرده‌اند، صرف شکست دادن زرد و طلایی‌های شهر آبادان خواهند کرد، تیمی که سال‌ها است به‌خاطر رویکردهای تهاجمی و تمایلش به ارائه فوتبالی زیبا و فنی «آبادان - برزیلته» نامیده می‌شود و در تمامی خوزستان و بویژه در شهر آبادان مردم به آن عشق می‌ورزند و زندگی‌شان با این تیم و مسابقات آن عجین است.
تقویت ناکافی در دو مقطع
واقعیت امر این است که مس کرمان بعد از صعودش از «لیگ یک» به لیگ برتر در پایان فصل گذشته و گذراندن ایامی رؤیایی نه در تابستان امسال و در ایام «پیش‌فصل» لیگ بیست و دوم خود را با جذب بازیکنان قوی و متعدد تقویت کرد و نه در انتقال‌های نیم‌فصل خرید درشت کافی داشت تا در مخمصه‌ای نیفتد که اینک در آن گرفتار آمده است. با این حال تساهل‌های مکرر این تیم در هفته‌های اخیر و عجز حسین‌خانی در ایجاد یک روحیه مبارزه‌جویانه بیشتر و بهتر در وجود شاگردانش هم در دیدارهای اخیر آنان محسوس بوده و همین مسأله سبب ثبت نتایجی شده که مس را دوباره با کابوس حضور در مسابقات دشوار لیگ دسته اول مواجه ساخته است. کابوسی که در مرتبه قبلی سقوط مسی‌ها به دسته‌های پایین‌تر شش سال زمان برد تا پایان گیرد و مس با هدایت همین مربی (حسین‌خانی) سرانجام به لیگ برتر عودت کند.

شرکت اجباری هم‌ولایتی‌ها در سقوط احتمالی «مس»
حتی اگر مس کرمان در پایان لیگ فعلی به «لیگ یک» برگردد، سهمیه استانی کرمان در این لیگ به لطف درخشش و نتایج خوب گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان محفوظ نشان می‌دهد و این دو تیم اکنون صاحب رتبه‌های پنجم و ششم جدول‌اند و احتمال رسیدن‌شان به رتبه چهارم نیز وجود دارد. با این حال قطعاً برای تیم مس کرمان و کل این استان این نکته‌ای دردناک است که شکست روز دوشنبه تیم حسین‌خانی در برابر مس رفسنجان یعنی یکی از هم‌ولایتی‌هایش سهم زیادی در سقوط احتمالی این تیم به دسته‌ای پایین‌تر خواهد داشت. مس کرمان نهایت تلاشش را کرد تا بازنده این میدان نباشد، اما تیم محمد ربیعی با تک‌گلی که محسن آذرباد زد 0-1 پیروز شد و نارنجی‌های شهر کرمان یک‌بار دیگر از کسب حتی یک امتیاز هم عاجز ماندند.

ZOOM
یک کار بسیار سخت
کار مس کرمان در هفته بیست و هشتم لیگ هم بسیار سخت خواهد بود زیرا با تراکتور بازی دارند که به لطف کار فنی خوب پاکو خمس اسپانیایی اوج گرفته و در نیم‌فصل دوم لیگ به کمتر تیمی باج داده و برای حفظ رتبه چهارمی جدول در روز دیدار با مس هم جانفشانی خواهد کرد. همه چیز حاکی از آن است که حسین‌خانی و شاگردانش برای پرهیز از سقوط مجدد به «لیگ یک» باید دست به تلاش بزرگ و مؤثر و کم‌سابقه‌ای بزنند که شاید در توان و ذات و بواقع در بافت تشکیل‌دهنده‌شان موجود نباشد.

انتهای پیام/

وصال روحانیروزنامه‌نگار
mdi-tag مس کرمان mdi-tag لیگ برتر mdi-tag فوتبال
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
19638
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۲۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو