پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left دنیا به کام ایران است بازگشت

مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی، فضای منطقه و جهان را به نفع ایران تحلیل کرد

دنیا به کام ایران است

دانلود

روزنامه ایران: تحولات دیپلماتیک منطقه و جهان نشان دهنده تغییرات سریع در نظم گذشته است. در شرایطی که تا چندماه قبل و با پروژه اغتشاشات که برخی از آن به عنوان پلن بی‌ امریکا علیه ایران یاد می‌کنند سناریوی اجماع‌سازی علیه ایران پیش می‌رفت اکنون نه تنها بهبود و توسعه روابط ایران با جهان و منطقه به تیتر یک رسانه‌های جهانی تبدیل شده است که سردرگمی و نداشتن ابتکار عمل در اردوگاه غرب و رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.
در آخرین مورد پس از اعتراف وزیر خزانه‌داری امریکا در این خصوص که تحریم‌های ایالات متحده منجر به نزدیکی ایران، روسیه و چین به یکدیگر شد و تضعیف ارزش جهانی دلار را در پی داشت، مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی موسوم به «جی آی اس اس» از تغییر فضای منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع ایران در سایه توافق‌های اخیر بین تهران و کشورهای عربی و سردرگمی امریکا در قبال مسائل اوکراین و چین و کاهش نقش واشنگتن در خاورمیانه سخن گفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی موسوم به «جی آی اس اس» در گزارشی مفصل پس از پرداختن به اوضاع بحرانی و متزلزل این روزهای رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست‌های کابینه راست و افراطی آن به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، درباره عوامل مشکل ساز شدن راهبردی این رژیم نوشت: به خاطر تغییر در موازنه منطقه‌ای و جهانی، فضای استراتژیک اسرائیل نسبت به دهه‌های قبل مشکل‌ساز و خطرناک‌تر می‌شود.

بحران تصمیم‌گیری برای امریکا
این مرکز صهیونیستی در گزارش خود افزود که اکنون ایران با پایان دادن به اغتشاشات داخلی و ارتباط استراتژیک با روسیه و چین و توافق با کشورهای عربی و در صدر آنها توافق با عربستان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است. گزارش مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی اضافه کرد: سوریه، متحد ایران و در حال نزدیک‌تر شدن به اتحادیه عرب است. تهران به برنامه خود برای ذخیره مواد رادیو اکتیو بیشتر برای- به زعم این مرکز صهیونیستی - ساخت سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد و می‌داند که امریکا سر درگم مسائل اوکراین و چین است و نقش خود را در خاورمیانه کاهش داده است.
مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این اتفاقات باعث شده، ایران و بازوان آن در منطقه آزادی عمل بیشتری در مقابله با اسرائیل پیدا کنند. این گزارش درحالی منتشر شد که اخیراً مشاور اسبق امنیت رژیم صهیونیستی نیز با ابراز نگرانی از توافق‌های اخیر برای ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان و بهبود روابط تهران با ابوظبی گفت: ایران در حال حاضر اعتماد به نفس بیشتری دارد. تهران با شماری از کشورهای عربی به توافق دست یافته و دنیا در حال تغییر نگاه به آن است. ولی با همه این اوصاف، احتمال وخامت امنیتی اوضاع بیشتر است. وی با زیرسؤال بردن تعهد امریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امریکا در حال حاضر امریکای سابق نیست و ایران نیز متوجه این موضوع شده است. امریکا امروز درگیر مشکلات بزرگ‌تری از خاورمیانه است. دنیا نیز به اسرائیل با دید دیگری نگاه می‌کند.
شکست دیپلماسی بایدن در برابر ایران
فارغ از گزارش این مرکز صهیونیستی ایران در میادین گوناگون با ابتکار عمل توانسته طرف مقابل را دچار سردرگمی نماید. جوبایدن که یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش احیای توافق هسته‌ای با ایران بوده و به دفعات از شکست سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ سخن گفته است اکنون به وضعیت «عدم تصمیم گیری» رسیده و اجباراً کاریکاتوری از راهبرد شکست خورده دولت سابق این کشور را ادامه می‌دهد. دولت بایدن تلاش داشت تا بدون ارائه تضامین لازم و رفع واقعی تحریم‌ها علیه ایران توافق 2015 را احیا نماید که با هوشمندی دیپلمات‌های دولت سیزدهم روبه رو شد. اکنون سردرگمی امریکا در قبال ایران را می‌توان در ترجیع بند مقامات امریکایی مشاهده کرد که هر بار مدعی می‌شوند تنها راه مهار قدرت هسته‌ای ایران دیپلماسی است اما با وجود این از زیر بار توافق با تهران شانه خالی می‌کنند. آنها به طور مداوم از پیشرفت‌های خیره کننده ایران در صنعت هسته‌ای ابراز نگرانی می‌کنند و خاموش شدن دوربین‌ها و همچنین کاهش دسترسی‌های برجامی آژانس را باعث کاهش شفافیت برنامه هسته‌ای تهران معرفی می‌کنند. آنها به خوبی متوجه این مسأله هستند که بازگشت ایران به محدودیت‌های برجامی تنها از مسیر تحقق منافع جمعی ایرانیان و احترام به خط قرمزهای منافع ملی ایران می‌گذرد اما جرأت تصمیم‌گیری در این مورد را ندارند. از همین رو مانند کالین کال، دستیار وزیر دفاع امریکا در امور سیاسی که در گفت‌و‌گو با به فارین پالیسی مدعی شده «زمانی که برجام اجرا می‌شد، زمان گریز هسته‌ای ایران حدود یک سال بود، اکنون می‌توان این گریز هسته‌ای را در چند هفته تخمین کرد.» مجبور به بازگو کردن صحبت‌های تکراری هستند. مقامات امریکایی همزمان که از قدرت هسته‌ای ایران ابراز تهدید می‌کنند در عین حال از اولویت نبودن گفت‌و‌گوهای هسته‌ای برای کاخ سفید نیز سخن می‌گویند. این تناقض گویی به خوبی گویای آن است که امریکا ناتوان از گرفتن تصمیم‌های سخت است. این مسأله از جایی برای آنها نگران کننده‌تر می‌شود که ساکنان اتاق بیضی شکل کاخ سفید نظاره گر خنثی‌سازی تحریم‌ها، توسعه روابط ایران با کشورهای عربی و قدرت‌های آسیایی و همچنین نقش آفرینی فعال ایران در بین رقبای جدی و جهانی امریکا هستند.

انتهای پیام/

mdi-tag رژیم صهیونیستی mdi-tag هسته‌ای mdi-tag تحریم mdi-tag ایران
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

دیپلماسی مقتدرانه ایران و امنیت مرزهای غربی

mdi-calendar ۲۹ فروردین - ۱۹:۱۰

رئیس جمهور:

کوچکترین اقدامی علیه ایران با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود

mdi-calendar ۲۹ فروردین - ۰۹:۵۶

گزارش «ایران» از گونه‌های تجهیزات کشف شده اغتشاشگران و تروریست ها در شش ماهه دوم ۱۴۰۱

در سودای ویرانی ایران!

mdi-calendar ۲۹ فروردین - ۰۲:۳۲
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
19306
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۱:۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو