شنبه، ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left باید معلمانی تربیت شوند که شبهات دانش آموزان را پاسخ… بازگشت

آیت الله رئیسی در نشست صمیمی جمعی از نوجوانان و دانش‌آموزان:

باید معلمانی تربیت شوند که شبهات دانش آموزان را پاسخ بدهند

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در نشست صمیمی جمعی از نوجوانان و دانش‌آموزان در نهاد ریاست‌جمهوری افزود: با پیگیری وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم بودجه لازم برای فعالیت سازمان دانش پژوهان اختصاص یافته است و برای پشتیبانی از دانش پژوهان جوان این سازمان فعال خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: چنین اقداماتی هزینه کردن محسوب نمی‌شود و معتقدم سرمایه گذاری برای کشور است. شما دانش آموزان سرمایه‌ها و امید آینده کشور هستید، سرمایه گذاری برای دانش آموزان سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اهمیت دادن به تحصیل، شغل و آینده معلولین از تاکیدات دولت است و این را پیگیری خواهیم‌ کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از مدال آوران معلول قهرمان تجلیل به عمل خواهد آمد، تاکید کرد: تلاش معلولان باید بطور مضاعف قدردانی شود و به عنوان قهرمانان کشور باید از آنها تجلیل شود.

آیت الله رئیسی روحیه تعاون در مدارس را ارزشمندی توصیف کرد و افزود: پیشنهاد شما برای برگزاری جلسه با تعاونی‌های مدارس را رد نمی‌کنم.

وی ادامه داد: روحیه تعاون در مدارس آینده کشور را همراه با تعاون و همکاری همه بخش ها رقم می‌زند. موافق این امر هستم که برخی اماکنی که در مدارس بلا استفاده هستند در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: گره ذهنی جوانان باید باز شود که اگر این اقدام صورت نگیرد کار را سخت‌ می‌کند، منشا این‌گره ذهنی بحث دیگری است ولی در قدم اول باید این‌گره ذهنی باز شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: باید معلمانی تربیت شوند که شبهات دانش آموزان را پاسخ بدهند، این اقدامات در راستای جهاد تبیین است.

وی فعالیت گروه‌های جهادی دانش آموزی را قابل تجلیل و تشویق دانست و گفت: این حرکت جهادی رونق جدی و خوبی گرفته است و از افتخارات کشور محسوب می شود. گروه های جهادی کار گسترده‌ای انجام‌ می‌دهند.

رئیس جمهور افزود: بدون خط کشی و به نحوی که همه‌گروه‌های جهادی بتوانند تحت نام‌ جهادی کار را دنبال کنند در جایگاه هدایت و حمایت و نظارت در کنار آنها هستیم. حرکت جهادی در کشور از بین نرفته است.

رئیس‌جمهور در این نشست که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در کنار نشست‌های دوجانبه با روسای جمهور سایر کشورها، سالنی ایجاد کرده ایم تا شرکت‌های دانش بنیان‌ دستاوردهای علمی خود را به نمایش بگذارند.

وی یادآور شد: یکی از روسای جمهور برای باید از این‌مراکز سفر خود را یک روز تمدید کرد و پیشرفت ایران برایش با وجود این تهدیدها و تحریم‌ها جذاب بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دختران دانش آموز ورزشکار نباید از تحصیل باز بمانند، گفت: مدرسه باید شرایطی فراهم آورد یا در رشته تربیت بدنی و یا هر رشته‌ای که علاقه مند هستید، تحصیل کنید و در کنار افتخارآفرینی برای ورزش در حوزه علم و دانش به تحصیل خود ادامه بدهید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این زمینه باید تقسیم ساعت کار صورت پذیرد، ساعتی به تمرین و ساعتی به علم افزایی تخصیص یابد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانش آموزان در حوزه تولید کاملا درست و منطقی است و باید در دولت دنبال شود، تاکید کرد: موافق موثر واقع شدن نوجوانان در حوزه تولید هستیم و مهارت آموزی در این دوره حائز اهمیت است. همچنین شرکت‌های دانش بنیان باید هم کیفیت و هم کمیت داشته باشند.

رئیس‌جمهور همچنین بنای دولت سیزدهم را ثبات مدیریتی دانست و افزود: تغییرات در دولت براساس اقتضائات رخ می‌دهد و بنا نداریم مدیری را در دولت بدون انگیزه جدی و یا بدون دلیل تغییر دهیم.

دغدغه نوجوانان و دانش آموزان در دیدار با رئیس‌جمهور چه بود؟

در این دیدار که عصر یکشنبه ۲۷ فروردین و در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد نمایندگان نوجوانان و دانش‌ آموزان پیش از سخنان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

نخست آروین طاهری دانش آموز نخبه دارنده مدال طلای المپیاد ریاضی گفت: دانش آموزان‌ نخبه ما در المپیاد به مهارتی دست یافته اند ولی برخی مسائل ذهن ما را درگیر کرده است. جدایی باشگاه دانش پژوهان جوان از سمپاد اتفاق مثبتی بود و این باشگاه سازمانی‌مستقل تبدیل شد که این پیشرفت خوبی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه مدال آوران المپیاد ریسک شرکت در المپیاد را برای دانش اموزان بالا برده است، افزود: به سازمان دانش پژوهان جوان تاکنون بودجه ای تعلق نگرفته است و اگر برای دانش آموزان هزینه نشود، رتبه های کشور کاهش خواهد یافت.

در ادامه، امیرمهدی ابوالحسنی دارنده مدال نقره آسیایی در رشته پرتاب دیسک با اشاره به مشکلات جامعه معلولان و لزوم توجه مسئولان، گفت: ایران در مسابقات پارا آسیایی بحرین بعد از ۴ سال توانست قهرمان شود ولی با گذشت دو سال هنوز از ما تجلیل نشده است.

همچنین ساینا نیک مهر دارنده مدال نقره المپیاد نجوم در نشست صمیمی با رئیس جمهور، تاکید کرد: ایجاد بسترهایی برای ارتباط دانش آموزان المپیادی با فضای صنعت و دانشگاه، سبب می‌شود از دانش تئوری خود در فضای واقعی استفاده شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی از لحاظ تئوری بسیار قویتر از سایر کشورها هستند، افزود: گزینش معلمان در باشگاه نباید فقط برحسب روزمه علمی باشد بلکه فضایل اخلاقی و فرهنگی باید به جد مدنظر قرار گیرد زیرا که اساتید الگوی دانش آموزان هستند.

محمدامین برزگر در این نشست مدرسه را فرصتی خوب برای آشنایی دانش آموزان با تعاونی عنوان کرد و گفت: تعاونی دانش آموزی در کشور را در سال ۹۶ افتتاح کردیم و از مراکزی که در زیر مجموعه این تعاونی تاسیس شد می‌توانم به نخستین خبرگزاری دانش آموزی اشاره کنم و همچنین اتاق بازی‌های غیر ویدیویی و کافی شاپ و رستوران و تیم‌های استارتی قوی از دیگر این موارد است.

وی افزود: این تجربه می‌تواند دانش آموزان را با روحیه کار جمعی که در جامعه کم رنگ شده است، آشنا کند و مراحل رسیدن به رشد یک کسب و کار را شاهد باشیم. به عنوان تعاونی دانش آموزی ملزم به پرداخت مالیات هستیم و این کار را دچار مشکل می‌کند و درخواست داریم با مجوز آموزش و پرورش مکان‌های بلا استفاده در مدارس به تعاونی تخصیص داده شود.

در ادامه، سیما سرخانی در این نشست صمیمی با رئیس‌جمهور، گفت: تجزیه کشور صرفا به معنای جدایی خاک کشور نیست، ما کسانی را داشتیم که از کشور دفاع کردند تا یک وجب از خاک ایران کم نشود ولی اکنون‌کسانی را نداریم که از فرهنگ کشور دفاع کنند تا فرهنگ کشور تکه تکه نشود.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه در زمینه حفظ و ارتقای فرهنگ، کارهای جدی انجام داده‌اند. مولانا و نظامی برای ایران بوده و هست ولی این به اشتباه به جهانیان‌ مخابره شده است‌ و اصل فارسی بودن آنان مغفول مانده، مسئولین باید مشاهیر کشور را ثبت کنند. درخواست ما این است که دولت برای حفظ فرهنگ کشور اقدامات جدی داشته باشد.

همچنین مهدیار سپهر زاده فعال فرهنگی از استان خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب اسلامی چندین سال است که به ایحاد تحول در آموزش و پرورش اشاره دارند، در صفحه اول سند تحول آموزش و پرورش آمده است که ساختار آموزش و مبتنی بر فلسفه باشد ولی اینگونه نیست. همه نوجوانان شبهات و ابهاماتی دارند که در ساختار آموزش و پرورش کمتر پاسخ داده شده است. تبیین را باید جدی گرفت.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی داشته که رسانه‌ای نشده و به نوعی دولت از رسانه فاصله گرفته است.

لیالی حجازی عضو تیم ملی والیبال هم گفت: چندین سال که در این رشته فعالیت دارم و همزمان با آن درس را هم ادامه دادم ولی از مقطعی به بعد این دو از هم جدا می‌شوند. زمانی که در تیم‌ملی هستیم ممکن است ۸_۹ماه از سال تحصیلی خود را در تیم‌ملی بگذرانیم ولی از ما خواسته می‌شود به تحصیل خود ادامه دهیم و این کار را برای ما سخت می‌کند. رشته های ورزشی ما در کنکور سهمیه چندانی ندارند.

در ادامه، سید احمدرضا قائمی در نشست صمیمی با رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید میدان را برای مردم آماده کرد، گفت: مردم از مدیران ناتوان، تکراری و نگاه غرب زده خسته شده اند. کشور به اعتماد سازی به جوانان نیاز دارد. طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید به جوان‌ مومن انقلابی اعتماد شود.

از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور سلسله نشست‌هایی را با جمعی از اصناف و بازاریان و دانشجویان، خیرین و مسئولان موسسات خیریه، نمایندگان مجلس، جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر، جمعی از استادان دانشگاه برگزار کرده و یک شب نیز میزبان جمعی از ایتام بوده است.

انتهای پیام/

mdi-tag رئیس جمهور mdi-tag دانش آموزان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۱۶

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۰۰

توسط قالیباف؛

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۵۲

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۸:۲۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
19189
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۲۰:۳۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۲۰:۴۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
ایرنا
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو