سه‌شنبه، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left تحولات اوکراین| خطرات فزاینده ناشی از گسترش خط تماس بین… بازگشت

تحولات اوکراین| خطرات فزاینده ناشی از گسترش خط تماس بین روسیه و ناتو

دانلود

به گزارش ایران آنلاین، مقامات مسکو معتقدند که هنوز زود است که درباره وجود تهدید استقرار تسلیحات هسته‌ای در فنلاند صحبت شود، ولی اظهارات رسمی و وضعیت امنیتی را با دقت زیر نظر دارند، این در حالی است که نیروهای مسلح هلسینکی به‌طور فعال در حال مدرنیزه شدن هستند و خطرات درگیری بین نیروهای روسیه و ناتو در حال افزایش است.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا به این نکته اشاره کرده یادآور شد که مسکو شاهد افزایش چندبرابری خطرات ناشی از گسترش خط تماس بین روسیه و ناتو است. وی به‌عنوان مثال به تحولات وضعیت امنیتی منطقه بالتیک در سال‌های اخیر اشاره کرد که چگونه آرام‌ترین منطقه اروپا از لحاظ نظامی و سیاسی با تلاش‌های مشترک ناتو به منطقه‌ای برای رقابت نظامی تبدیل شد.

این دیپلمات روس افزود که طرف روسی معتقد است صحبت در مورد خطر استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک فنلاند پس از پیوستن این کشور به ناتو زودهنگام است، هرچند مقامات مسکو اظهارات مسئولان و به‌طور کلی وضعیت را با دقت دنبال می‌کنند، اگرچه هیچ اظهارنظر رسمی صورت نگرفته است، همان‌طور که هیچ سندی در این زمینه همراه با الحاق فنلاند به ناتو به تصویب نرسیده است و معنای آن این است که هلسینکی هیچ قصدی برای استقرار سلاح هسته‌ای ندارد.

گروشکو یادآور شد: رهبران ناتو نیز تقریباً در همین راستا صحبت می‌کنند. مقامات واشنگتن که سیاست پیمان آتلانتیک شمالی را کنترل می‌کنند نیز می‌گویند که ایالات متحده هیچ برنامه‌ای برای تغییر پیکربندی هسته‌ای در اروپا ندارد، البته این تنها قسمت قابل مشاهده کوه یخی است.
وی با اشاره به پیوستن فنلاند به یک بلوک نظامی که خود را هسته‌ای اعلام کرده است، توضیح داد: در اسناد راهبردی این ائتلاف نوشته شده است تا زمانی که چنین سلاح‌هایی در جهان وجود داشته باشد، ناتو نیز هسته‌ای باقی خواهد ماند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و چهاردهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

زلنسکی گفت: آمریکا از استفاده اوکراین از "هر سنت" آگاه است

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، ابراز اطمینان کرد که کی‌یف و واشنگتن روابط شفافی در زمینه ارائه تسلیحات و حمایت مالی دارند. این بیانیه شب گذشته، چهارشنبه، در بحبوحه انتشار اطلاعاتی مبنی بر اختلاس 400 میلیون دلاری زلنسکی از وجوه انتقال داده‌شده از آمریکا به اوکراین منتشر شد.

در بیانیه زلنسکی دراین‌باره آمده است: "مانند همیشه، ما نشان دادیم که روابط ما با آمریکا در تأمین تسلیحات، در حمایت مالی کاملاً تمیز و کاملاً شفاف است. شرکای ما در واشنگتن از چگونگی استفاده از هر سنت و هر قطعه سلاح، یک دید کامل دارند. بسیار مهم است که هیچ دستکاری مصنوعی اعتماد ما را خدشه‌دار نمی‌کند".

روز گذشته، چهارشنبه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار و محقق آمریکایی اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی و همراهانش حداقل 400 میلیون دلار از وجوهی را که برای خرید گازوئیل به کی‌یف منتقل شده بود، به‌طور غیرقانونی اختلاس کرده‌اند. هرش این اطلاعات را بر اساس برآوردی توسط تحلیلگران سازمان سیا فاش کرده و نوشته است: زلنسکی سوخت دیزل روسی را با تخفیف خریداری کرد ولی هزینه بالاتری را مالیات‌دهندگان آمریکایی برای آن پرداخت کردند و مشخص نیست که مقامات اوکراینی واقعاً به‌ازای هر گالن چقدر پرداخت کرده‌اند.

طبق اطلاعات پنتاگون، تلفات واقعی ارتش اوکراین بیش از 124هزار نفر برآورد شده است

بر اساس داده‌های وزارت دفاع آمریکا که حاوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره ناتو و اوکراین است و به بیرون درز پیدا کرده، تلفات واقعی نیروهای مسلح اوکراین بیشتر از آن چیزی است که مقامات کی‌یف ادعا می‌کنند، بدین ترتیب، طبق اطلاعات پنتاگون که در گزارش شبکه فاکس نیوز آمده است: از آغاز درگیری نظامی، از 124 هزار تا 131 هزار نظامی اوکراینی کشته، زخمی یا مفقودالاثر شده‌اند، این تقریباً پنج برابر بیشتر از آن رقمی است که از سوی کی‌یف به‌طور علنی اعلام شده است.

چند روز قبل نیز وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در لندن اعتراف کرد که داده‌های مربوط به تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان درگیری با روسیه "عددی وحشتناک" است. این دیپلمات یادآور شد که از همان ابتدا، سیاست کی‌یف این بود که درباره تلفات ارتش اوکراینی صحبت نکند، اما پس از پایان درگیری، مقامات آنها را به‌رسمیت می‌شناسند و اعلام خواهند کرد.

قصد کشورهای گروه7 برای تشدید تحریم‌ روسیه و اقداماتی برای ممانعت از دورزدن محدودیت‌ها

کشورهای عضو گروه G7 قصد دارند تحریم‌هایی را علیه روسیه در رابطه با ادامه درگیری نظامی در اوکراین اعمال کنند و همچنین اقداماتی را برای جلوگیری از دور زدن محدودیت‌ها انجام دهند، این مسئله در بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه توسط وزرای دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی این کشورها منتشر شده، مشخص شده است.

در این سند نمایندگان کشورهای گروه G7 "پایبندی قاطع خود به اعمال تحریم‌ها و اتخاذ سایر محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه" در رابطه با اقدامات نظامی این کشور در خاک اوکراین را تأیید کردند.

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا زلنسکی را تهدیدی برای کل جهان خواند

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران دریایی آمریکا روز چهارشنبه، در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نه‌تنها برای کشور خود، بلکه برای امنیت کل جهان یک تهدید محسوب می‌شود.

ریتر تأکید کرد: «زمان آن فرا رسیده است مردم بفهمند که دولت ایالات متحده باید حمایت خود از چنین فردی را متوقف کند. زلنسکی نه‌تنها به نابودی اوکراین کمک می‌کند، بلکه هر کاری که ممکن است انجام می‌دهد تا پایان جهان را نزدیک‌تر کند. او تنها کسی است که بدش نمی‌آید آمریکا و ناتو را به جنگ با روسیه بکشاند، بدون آنکه عواقب وحشتناک آن برایش مهم باشد.»

ریتر یادآور شد که زلنسکی معتقد است که در شرایط کنونی کل جهان حول محور اوکراین می‌چرخد و همه باید هرآنچه را او می‌گوید، انجام دهند و تمامی درخواستهای او برآورده شود!

این افسر سابق همچنین به وضعیت اسفبار ارتش اوکراین در شرایط فعلی اشاره و تأکید کرد که شواهد زیادی وجود دارد که ذخایر نیروهای مسلح اوکراین در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید و این بدان معناست که بعید است آنها بتوانند تا پایان تابستان مواضع خود را حفظ کنند یا عملیات ضدحمله ادعایی خود را اجرایی کنند.

بانک جهانی 200میلیون دلار برای بازسازی زیرساختارهای انرژی اوکراین اختصاص داد

بانک جهانی کمک مالی 200 میلیون دلاری برای بازسازی زیرساخت‌های انرژی اوکراین را تأیید کرده است، این تصمیم‌گیری شب گذشته، چهارشنبه در بیانیه منتشره از سوی این سازمان بیان شده است.

در این پیام آمده است: «امروز، بانک جهانی کمک مالی 200 میلیون دلاری برای پروژه بازسازی زیرساختارهای انرژی اوکراین را اعلام کرد.»

همچنین انتظار می‌رود که با افزایش مقیاس پروژه، بودجه مضاعفی تا سقف 300 میلیون دلار از شرکا در قالب کمک‌های بلاعوض و سایر انواع کمک‌ها دریافت کند.

در اواخر ماه مارس، هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز اختصاص 15.6 میلیارد دلار به اوکراین، به‌عنوان بخشی از یک برنامه وام چهارساله را تصویب کرد. این بزرگترین وام اعطایی برای اوکراین و نخستین بسته مالی مهم صندوق بین‌المللی پول برای یک کشور درگیر یک مناقشه نظامی است. بیانیه صندوق حاکی از آن است که کی‌یف در آینده نزدیک اولین قسط این وام، به‌مبلغ حدود 2.7 میلیارد دلار را دریافت خواهد کرد.

چند روز قبل از آن، ایالات متحده نیز اعلام کرد که 400 میلیون دلار به اوکراین برای کمک‌های مالی و انسان‌دوستانه برای بازسازی سیستم انرژی تخریب‌شده این کشور اختصاص داده است.

اسکورت یک هواپیمای گشتی آلمانی بر فراز دریای بالتیک توسط جنگنده روسی

وزارت دفاع روسیه شب گذشته، چهارشنبه، گزارش داد که یک جنگنده سوخو‌ـ‌27 نیروهای پدافند هوایی این کشور یک هواپیمای گشتی آلمانی را در آسمان دریای بالتیک اسکورت کرد و آن را از مرزهای ملی روسیه دور کرد.

وزارت دفاع اعلام کرد :«اواسط روز چهارشنبه تجهیزات کنترل حریم هوایی روسیه بر منطقه دریای بالتیک یک هدف هوایی را در نزدیکی مرز ملی کشور تشخیص داد. برای شناسایی این هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز آن به حریم هوایی، یک جنگنده سوخو‌ـ27 از نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی غرب به هوا برخاست. خدمه جنگنده روسی توانستند شیء پرنده را هواپیمای گشتی از نوع R-3C Orion متعلق به نیروی دریایی آلمان شناسایی کنند. پس از دور کردن هواپیمای آلمانی از حریم هوایی روسیه، این جنگنده به فرودگاه محل استقرار خود بازگشت، در این حادثه هیچ گونه نقض حریم هوایی روسیه رخ نداد.

وزیر دفاع آمریکا: ارتش اوکراین توانایی ضدحمله را دارد

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در اظهار نظر در خصوص ادعاهایی مبنی بر اینکه افشای اسناد پنتاگون برنامه‌های ضدحمله اوکراین را مختل می‌کند، ابراز عقیده کرد که ارتش اوکراین توانایی اجرای موفق چنین حمله را دارد. وی این موضوع را روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان دیدار خود با انریکه مانالو، وزیر امور خارجه فیلیپین بیان کرد.

طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، آستین گفت: آنها (نیروهای مسلح اوکراین) در زمان حاضر بخش قابل‌توجهی از قابلیت های لازم برای موفقیت در میدان نبرد را دارند. ما تعداد زیادی پرسنل نظامی را آموزش داده و مقدار قابل‌توجهی سلاح برای آنها تهیه کرده ایم. <...> بنابراین فکر می‌کنم آنها اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

به‌گفته او، اوکراینی‌ها "نقشه عالی برای شروع یک ضدحمله" دارند، اما تنها رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی و مقامات بلندپایه نظامی واقعاً از تمامی جزئیات این طرح مطلع هستند.

علاوه بر این، آستین یادآور شد که روز سه‌شنبه با همتای اوکراینی خود آلکسی رزنیکوف نیز صحبت کرده و او تأیید کرده است که وزارت دفاع و رهبری این کشور "همچنان روی اجرای چنین عملیاتی متمرکز هستند".

مقام پارلمانی روسیه: «استفاده دوگانه» از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی در اوکراین تأیید شده است

لئونید اسلوتسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، روز چهارشنبه اعلام کرد که گزارش مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی «استفاده دوگانه» از آزمایشگاه‌های ایالات متحده در خاک اوکراین، جایی را که تحقیقات نظامی و کار برای تولید سلاح‌های کشتار جمعی، تحت پوشش برنامه‌های پزشکی انجام می‌شد، مشخص کرده است.

به‌گفته اسلوتسکی، لازم است اطلاعات این گزارش به مردم داده شود و به پارلمان‌های همه کشورهای جهان ارسال شود. به‌گفته وی، همچنین مطلوب است که این گزارش به رهبران اروپایی که "همبستگی یورو‌ـ‌آتلانتیک را کورکورانه به‌ضرر منافع امنیت ملی خود دنبال می‌کنند" ارسال شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز گذشته دراین‌باره گفته بود که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در جریان گزارش دومای دولتی درباره فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ـ نظامی آمریکایی در اوکراین قرار گرفته است. وی تأکید کرد، مسکو تمام تلاش خود را برای جلب توجه جامعه جهانی به این فعالیت غیرقانونی ایالات متحده انجام خواهد داد.

اذعان وزارت دفاع لتونی به اعزام نیرو به اوکراین

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی TV3.lv، وزارت دفاع لتونی اعتراف کرد که نیروهای نظامی خود را برای انجام "عملکردهای کمکی" به اوکراین اعزام کرده است. بدین ترتیب، وزارت دفاع در مورد اطلاعات اسناد محرمانه پنتاگون که 17 نظامی لتونیایی نیز در میان نیروهای ویژه ناتو در اوکراین حضور دارند، اظهار نظر کرد.

طبق اطلاعات وزارت دفاع لتونی، این نیروها به ویژه در حفاظت از سفارت کشورها و محموله ها مشغول هستند. ضمن اینکه تاکید شده که آنها در درگیری های نظامی با روسیه شرکت نمی کنند.

روز گذشته روزنامه بریتانیایی گاردین با استناد به اسنادی که پس از افشای اطلاعات پنتاگون به وب درز کرد، مشارکت نیروهای ویژه کشورهای ناتو در درگیری نظامی در اوکراین را تأیید کرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در طول ماه فوریه تا مارس سال 2023، از 97 نیروی نظامی ناتو که طرف اوکراین می جنگند، 50 نفر شهروند انگلیسی بودند. همچنین مشخص شد که ایالات متحده 14 نیروی ویژه و فرانسه - 15 نظامی خود را اعزام کردند.

تحریم جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی از روسیه و تعدادی دیگر از کشورها

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های مضاعفی را علیه ده‌ها شخصیت حقوقی و حقیقی از روسیه و تعدادی دیگر از کشورهای جهان اعمال کرده است. این مسئله روز چهارشنبه در وب سایت رسمی این وزارتخانه اعلام شد.

در مجموع، 34 شخصیت حقیقی و ده ها شخصیت حقوقی از روسیه و همچنین برخی از شهروندان مجارستان و قبرس تحت تحریم های جدید قرار گرفتند. علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌های مستقر در این کشورها نیز مشمول محدودیت‌هایی شدند.

بیش از هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین در اسپانیا آموزش دیده‌اند

مارگارت روبلز، وزیر دفاع اسپانیا روز چهارشنبه تایید کرد که بیش از یک هزار سرباز اوکراینی در این کشور در حال گذراندن یا تکمیل دوره آموزش نظامی هستند. او چنین اظهاراتی را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه آلکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی خود در مادرید بیان کرد. روبلز اطمینان داد که مادرید در هماهنگی با دیگر متحدانش، تا آنجا که لازم باشد به کی‌یف کمک خواهد کرد.

طبق اطلاعات وزارت دفاع پادشاهی اسپانیا در پایان سال 2022، این کشور اعلام کرد که در طول سال 2023 حدود 2 هزار و 400 نظامی اوکراینی را از ژانویه آموزش دهد. وزارت دفاع به آموزش حدود 400 سرباز نیروهای مسلح اوکراین در هر دو ماه پایگاههای آموزشی اولیه اشاره کرد.

علاوه بر این، وزیر دفاع اسپانیا هفته گذشته اعلام کرد که این کشور شش تانک لئوپارد 2A4 را در نیمه دوم ماه آوریل به اوکراین ارسال خواهد کرد. در مجموع، اسپانیا متعهد شد که 10 دستگاه از این نوع تانک به کی‌یف بفرستد. روبلز همچنین آغاز تعمیرات تعدادی از تجهیزات نیروی مسلح را اعلام کرد.

سیمور هرش: نظامیان آمریکایی دستور دارند که ابتدا به سربازان روسیه حمله نکنند

سیمور هرش، روزنامه نگار و محقق آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، در گزارشی که در پلتفرم Substack در روز چهارشنبه منتشر شد، یادآور شد که نیروهای نظامی ارتش ایالات متحده که در خاک لهستان و رومانی مستقر بوده و خدمت می کنند، دستور دارند که ابتدا به نیروهای مسلح روسیه حمله نکند.

هرش به تیپ 82 از لشکر نیروهای هوابرد که در لهستان در چند مایلی مرز اوکراین مستقر است و تیپ 101 لشکر هوابرد که در رومانی مستقر است اشاره کرد. به گفته وی، تعداد کل نیروهای دو تیپ در حال حاضر ممکن است به بیش از 20 هزار نفر رسیده باشد. هرش نوشت: «قوانین نظامی مربوط به اقدامات نظامی خارجی مشخص کرده که تا زمانی که نظامیان آمریکایی مورد حمله قرار نگرفته باشند، نمی توانند ابتدا به نیروهای مسلح روسیه حمله کنند.»

هرش افزود که در حال حاضر مشخص نیست که این تیپ ها برای چه هدفی در اروپا مستقر می شوند - به عنوان بخشی از رزمایش های ناتو یا به منظور آمادگی برای اقدام در صورت تصمیم ائتلاف برای مقابله با نیروهای روسی در اوکراین. این روزنامه‌نگار تاکید کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هیچ داده‌ای درباره وضعیت واقعی این نیروها به شهروندان این کشور ارائه نمی‌کند.

روز سه شنبه، کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، به مقامات ورشو قول داد که چندین هزار نظامی دیگر را در لهستان مستقر کند. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان پس از دیدارش با هریس گفت که همه شرایط در کشور برای انتقال سربازان آمریکایی از دیگر مناطق اروپا فراهم شده است. موراویسکی گفت که ایالات متحده در حال حاضر بیش از 100 هزار سرباز "آماده رزم" در اروپا دارد. به گفته وی، در حال حاضر بیش از 10 هزار سرباز آمریکایی در خاک لهستان مستقر هستند.

پیش از این، در اوایل ماه آوریل، میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو یادآور شد که پیمان آتلانتیک شمالی در حال آماده سازی یک ساختار امنیتی جدید در جناح شرقی ائتلاف است. به گفته وی، بلوک نظامی باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد و در عین حال دفاع و بازدارندگی در جناح شرقی را نیز تقویت کند، برای اینکه از زمان پیوستن فنلاند به ناتو در اول ماه آوریل و با توجه به احتمال پیوستن سوئد به ائتلاف، تغییرات زیادی ممکن است در این منطقه رخ دهد.

انتهای پیام/

mdi-tag جنگ اوکراین و روسیه mdi-tag زلنسکی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
18978
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۵۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۲:۵۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
تسنیم
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو