جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر از اولویت‌های مهم فرهنگی استان… بازگشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر از اولویت‌های مهم فرهنگی استان بوشهر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نخستین نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی که با هدف همفکری و هم‌افزایی هر چه بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر استان برگزار شد، به تبیین اولویت‌های فرهنگی این استان در سال جاری پرداخت.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، عبدالرحیم افروغ در این نشست، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را از اولویت‌های مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سالجاری عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف بهبود و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از طریق تولید فیلم، اقدام به تبادل فرهنگ و همچنین ارزآوری می‌کنند و کشوری مانند ایران که سال‌ها به دنبال رهایی از اتکا به صادرات نفت خام است می‌تواند از ارزآوری حاصل از صادرات صنایع فرهنگی استفاده کند.
این مسئول با اشاره به برندهایی که به لحاظ فرهنگی امروز در زندگی ما صاحب جایگاه شده‌اند، افزود: با توجه به ارزآوری صنایع فرهنگی در دنیا باید ذهن‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در شکل‌های مختلف صنایع فرهنگی سوق داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: امروز ارزش‌های انقلاب اسلامی با محصولات فرهنگی،می‌تواند به دنیا صادر شود.
وی با تاکید بر بحث خانواده به عنوان دومین اولویت فرهنگی گفت: با توجه به اهمیت بحث جوانی جمعیت باید به این مساله با حساسیت بیشتری توجه کرد.
افروغ ادامه داد: در عصر کنونی با کم رونق‌شدن ازدواج،فرزندآوری نیز کاهش یافته به همین دلیل باید در زمینه ترویج ازدواج و احیای بسیاری از آئین‌ها از جمله خواستگاری که ۲ طایفه را به هم نزدیک می‌کند و الان رخت بربسته گام برداشت.
وی روایت در فضای مجازی را بعنوان یک چالش اساسی در جامعه معرفی کرد و گفت: باید مشخص شود در این بخش چه شیوه، مدل و الگویی را باید ارایه کرد و رسالت ما در این خصوص چیست.
افروغ ،چهارمین اولویت فرهنگی را در حوزه هویت اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت بحث هویت باید کلان برنامه‌های هویتی تنظیم شود.
وی اظهار داشت: خلیج فارس، ۲قرن مقاومت، بافت سنتی، نخلستان‌ها، کوه‌ها، آداب و سنن استان بعنوان اِلمان‌های هویتی استان بوشهر برای مقابله با آسیب‌های استان باید برجسته‌سازی شوند.
افروغ با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه فرهنگی منسجم برای استان بوشهر گفت: مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی در بخش دولتی، خصوصی و مردم متعدد هستند اما در بخش برنامه‌ریزی دچار تشتت است که باید با شناسایی و معرفی اولویت‌ها هر یک از دستگاه‌ها به صورت مستقل اما در مسیری مشخص گام بردارند.
وی تصریح کرد: نخستین مبنای این حوزه برنامه‌ریزی این است که ما در یک نظام ولایی قرار داریم و ولی فقیه، راهبری حرکت کلی فکری و فرهنگی جهان اسلام را طراحی و به جلو می‌برند؛ برهمین اساس ضرورت اول و انکارناپذیر ما در این راستا بیانات و فرامین ولی امر جامعه است که باید با نگاه کارشناسی رصد دقیق شود. وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید بوم منطقه و پایش مخاطبان در این زیست بوم شناسایی شود، اضافه کرد: با مشخص شدن این مسیر در آغازین روزهای سال، هم‌قسم‌شدن همه نهادهای فرهنگی برای رسیدن به این برنامه فرهنگی مهم است.

انتهای پیام/

mdi-tag بوشهر mdi-tag اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
18859
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۴۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو