پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left طوفان مبارزان فلسطینی در قلب رژیم صهیونیستی بازگشت

طوفان مبارزان فلسطینی در قلب رژیم صهیونیستی

در عملیات شهادت‌طلبانه مبارزان فلسطینی در تل آویو یک نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند.
دانلود

روزنامه ایران: کمتر از 12 ساعت بعد از واکنش رژیم صهیونیستی به شلیک ده‌ها راکت طی 10 دقیقه به سرزمین‌های اشغالی، سلسله عملیات‌های گسترده‌ای علیه صهیونیست‌ها در چند نقطه سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت و بعد از عملیات غور در ظهر جمعه، شامگاه همین روز دو عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو رخ داد که طی آنها یک صهیونیست کشته و 7 نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری العالم، مهم‌ترین عملیات از سلسله عملیات‌های دیروز در سرزمین‌های اشغالی، دو عملیات زیرگیری با خودرو و تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در مرکز تل‌آویو بود. برخی منابع گفته‌اند، حال برخی مجروحان دو عملیات‌ یاد شده که در دو مکان مختلف به وقوع پیوست، وخیم است. به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، مجری این عملیات‌ها یک فلسطینی ساکن کفر قاسم در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بود که توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

همزمان با دو عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو، رسانه‌های صهیونیستی اخباری درباره عملیات تیراندازی علیه خودروی شهرک‌نشینان در خیابانی در رام‌الله منتشر کردند. این در حالی است که منابع محلی هم از درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی دوتان در جنوب‌غرب جنین خبر دادند. در این درگیری چند فلسطینی زخمی و به یکی از بیمارستان‌های جنین منتقل شدند. در همین حال، برخی منابع از تیراندازی مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی به سمت خودرویی در نزدیکی تقاطع کفیرت در جنوب جنین خبر داده و اعلام کردند، یکی از سرنشینان این خودرو هدف قرار گرفته و مجروح شده است.
در پایان روز پرحادثه سرزمین‌های اشغالی نیز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یکی از مقرهای نظامی‌اش در شمال کرانه باختری مورد تیراندازی قرار گرفت که تلفاتی نداشت. منابع محلی اعلام کردند، در این درگیری‌هاکه در شهرک برقین رخ داد، جوانی فلسطینی از پشت هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شد.

نتانیاهو نیروهای ذخیره را فراخواند
عصر جمعه در پی این رویدادهای وحشت‌آفرین برای صهیونیست‌ها، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو طی دستوری تمامی نیروهای گارد ملی، نیروهای ذخیره و نیروهای دیگر ارتش را فراخوانده است. یواف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز که پس از حمله به غزه، نظامیان ذخیره تحت فرمان خود، از جمله خلبانان جنگنده، اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین و کارشناسان سیستم دفاع هوایی را فراخوانده است، دستور داد تدابیر امنیتی در سراسر سرزمین‌های اشغالی افزایش یابد. به نوشته تحلیلگران رسانه‌های صهیونیستی، دستور نتانیاهو برای فراخوان نظامیان حاکی از نگرانی و دستپاچگی کابینه وی است و نقشی در تقویت احساس امنیت ندارد.

اعتراف مهم
مجموعه عملیات‌های صورت گرفته از تل‌آویو تا رام‌الله و جنین، آن هم به فاصله ساعاتی پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنوب لبنان به خوبی مؤید آن است که نتانیاهو و کابینه افراطی‌اش عملاً توان لازم را برای توازن تهدید و توازن وحشت از دست داده‌اند تا جایی که ریچارد هشت، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان اذعان کرد، این رژیم در شرایط بسیار پرتلاطمی قرار دارد و پس از تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی، غزه و لبنان به دنبال کاهش تنش است. بجز او سایر مقامات رژیم صهیونیستی هم معترف هستند جریان مقاومت نقاط ضعف این رژیم را به‌خوبی می‌داند. آلون بن دافید، خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «ما در یک وضعیت جدید هستیم. دشمنانمان نقاط ضعفمان را می‌دانند. برای همین همچنان اسرائیل را به چالش خواهند کشید.» بن دافید در ادامه گفت: «پیش‌بینی‌های دستگاه‌های امنیتی نشان می‌دهد که احتمالاً تنش‌ها در روزهای باقی مانده از ماه رمضان ادامه خواهد داشت؛ اما با پایان این ماه متوقف نمی‌شود.»
یک شوخی مضحک
علاوه بر اعتراف به نبود توان در رژیم صهیونیستی برای توازن تهدید و توازن وحشت با جریان مقاومت اکنون محافل سیاسی و رسانه‌ای هم به ارزیابی دقیق‌تر آنچه که از آن به عنوان «واکنش قاطع نتانیاهو در قبال حملات موشکی و راکتی عصر پنجشنبه گذشته از جنوب لبنان و نوار غزه» یاد می‌شود، پرداخته‌اند. شدیدترین این انتقادها از سوی آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیت نو» مطرح شد. او در سخنانی پاسخ این رژیم به حملات موشکی غزه و لبنان را یک «شوخی مضحک» ارزیابی کرد و گفت: «پاسخ اسرائیل یک شوخی مضحک بود و بازدارندگی مقابل سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به طور کامل از بین رفت.»
وی در واکنش به عملیات ضد صهیونیستی در منطقه «غور اردن» که به هلاکت سه شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد نیز گفت: «این روزها، روزهای بسیار دشواری هستند و بنیامین نتانیاهو به گسترش ضعف و شکست ادامه می‌دهد و بازدارندگی اسرائیل را از بین می‌برد.» پایگاه خبری آکسیوس هم از واکنش دست به عصای تل‌آویو از ترس حزب‌الله نوشت. بنا بر گزارش آکسیوس، دو مقام نظامی رژیم صهیونیستی به این پایگاه خبری گفته‌اند، این رژیم به دلیل ترس از درگیری با حزب‌الله، حملات شبانه‌اش در غزه و لبنان را صرفاً بر اهداف حماس متمرکز کرد.

آکسیوس در ادامه تأکید کرده است: «سران رژیم صهیونیستی در بررسی واکنش‌های خود به موج موشک‌هایی که پنجشنبه از خاک لبنان به سمت آنها روانه شد، به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر هیچ نفعی از کشیده شدن به جنگ در لبنان نمی‌برند، جنگی که بیم تبدیل شدن آن به یک مناقشه منطقه‌ای می‌رود.» آنها اذعان کردند، ناآرامی‌های داخلی اسرائیل به تضعیف اقتصاد، ارتش و جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی منجر شده است.
اما این پایان اعترافات نیست. یک مقام نظامی دیگر رژیم صهیونیستی هم گفت که در رایزنی‌های بنیامین نتانیاهو و یوآف گالانت، ارتش این رژیم و موساد ارزیابی‌های متفاوتی از واکنش احتمالی حزب‌الله به حملات هوایی آنها در لبنان داشتند. در این باره داوید بارنئا، رئیس موساد در این نشست استدلال کرد که احتمالاً حزب‌الله به هر نوع حمله‌ای از سوی تل‌آویو پاسخ خواهد داد، پس رژیم صهیونیستی باید علاوه بر اهداف لبنانی و حماس، مواضع حزب‌الله را هم هدف بگیرد. اما در مقابل هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بر این عقیده بود که ورود حزب‌الله به معادله به نفع اسرائیل نیست و این رژیم باید واکنش خود را بر حماس متمرکز کند. در نهایت، دیدگاه هالوی چیره شده و به عنوان پیشنهاد در نشست کابینه مطرح شد.

انتهای پیام/

mdi-tag فلسطین mdi-tag جنوب فلسطین اشغالی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۱منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
محمود mdi-calendar ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ mdi-replyپاسخ
خدایا شر این صهیونیست ها رو به خودشون و به دامان خودشون برگردون
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
18726
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۲:۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۱
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو