پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left عملیات انتحاری رئال در قلعه بارسلونا بازگشت

آخرین ال‌کلاسیکوی فصل برای فینال جام حذفی

عملیات انتحاری رئال در قلعه بارسلونا

بارسلونا و رئال مادرید امشب برای پنجمین بار در این فصل در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه نوکمپ به مصاف یکدیگر می‌روند. بارسا بازی رفت را با یک گل برده است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، ادر میلیتائو که معمولاً یکی از چهره‌های درخشان رئال در بخش دفاع محسوب می‌شود، با گل به خودی بازی رفت بارسلونا را به یک قدمی فینال کوپا دل ری و احتمالاً دبل قهرمانی داخلی رسانده است. اگرچه ناکامی اروپایی نقطه تاریک بزرگی در کارنامه این فصل کاتالان‌ها است اما تیم ژاوی پاسخ خوبی به حذف از رقابت‌های قاره‌ای داده و هفته به هفته به قهرمانی لالیگا نزدیک‌تر می‌شود. این هفته در خانه الچه که با سرعت به سمت سقوط حرکت می‌کند، با دو گل از روبرت لواندوفسکی و گل‌های آنسو فاتی و فران تورس به پیروزی 4 بر صفر رسیدند و اختلاف 12 امتیازی خود با تیم کارلو آنچلوتی را حفظ کردند. حالا تمرکزشان روی بازی امشب است و می‌خواهند برای هشتمین بار در 10 فصل گذشته به فینال جام حذفی برسند و بعد از سال 2007 با پیروزی در دیدار رفت، هرگز در نیمه‌نهایی حذف نشده‌اند.
برد مقابل الچه پنجمین پیروزی متوالی بارسلونا در رقابت‌های مختلف بود در دوره‌ای که تنها یک گل خوردند ضمن اینکه در این فصل تنها بایرن‌مونیخ در قلعه بارسلونا به پیروزی رسیده است. بعد از باخت 3 بر صفر مقابل بایرن در 9 بازی خانگی شکست نخورده‌اند و آخرین بردشان در نوکمپ هم برابر رقیب همیشگی‌شان بوده؛ رئال مادرید.
اما سفیدها این هفته با 6 گل رئال وایادولید را در هم کوبیدند تا برای ال‌کلاسیکو باروحیه باشند ضمن اینکه تیم آنچلوتی نیم‌نگاهی به بازی یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان با چلسی دارد که مربی‌اش، گراهام پاتر را اخراج کرده.
اگرچه بارسلونا پای ثابت فینال جام حذفی بوده اما رئال 9 سال است که در این بازی حاضر نبوده. آنها در فینال فصل 2014-2013 آبی اناری‌پوشان را شکست دادند.
از چهار بازی دو تیم در فصل 2023-2022 بارسلونا سه پیروزی داشته و نخستین دیدار دو تیم در لیگ را 3 بر یک در سانتیاگو برنابئو باخته. بارسلونا قبل از تعطیلات اخیر بازی‌های ملی در لیگ و قبل از آن در فینال سوپرجام اسپانیا موفق به شکست رئال مادرید شده است. برد آخر در لیگ صدمین پیروزی بارسلونا در ال‌کلاسیکو بود.
اخبار تیمی
بارسلونا برابر الچه مصدوم جدیدی نداشت اما پدری، عثمان دمبله، فرانکی دیونگ و آندریاس کریستنسن همچنان با مصدومیت درگیرند و در تمرین دوشنبه هم دیده نشدند بنابراین ژاوی باید بدون این چهار بازیکن تیمش را بچیند. رافینیا هم یک جلسه محرومیت خود را پشت سر گذاشته اما معلوم نیست بتواند جای تورس یا فاتی را بگیرد. مشارکت دومی در برد این هفته در حالی رقم خورد که پدرش از فرصت بازی پیدا نکردن او به‌شدت انتقاد و از احتمال جدایی‌اش صحبت کرد اما بعید است در بازی امشب جایی نداشته باشد.
آنچلوتی نگران آمادگی آنتونیو رودیگر است بعد از آنکه مدافع میانی آلمانی برد مقابل وایادولید را به‌دلیل ناراحتی زانو از دست داد اما به گفته مربی ایتالیایی مصدومیت او جدی نیست. فرلان مندی اما قطعاً به این بازی نمی‌رسد و ماریانو دیاس هم وضعیت مبهمی دارد هر چند قرار هم نبود در ترکیب اصلی باشد. خبر خوب اینکه ناچو فرناندس یک جلسه محرومیت را پشت سر گذاشته و اگر لازم باشد جای رودیگر را پر می‌کند. وینیسیوس جونیور هم در بازی رفت برای سومین بار در جام حذفی این فصل کارت زرد گرفت اما در پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی کارت‌های زرد پاک می‌شود و مهاجم برزیلی در دسترس است.

ترکیب احتمالی
بارسلونا:
‌تر اشتگن؛ کنده، آرائوخو، آلونسو، بالده؛ کسیه، بوسکتس، گاوی؛ رافینیا، لواندوفسکی، فاتی

رئال مادرید: کورتوآ؛ واسکس، میلیتائو، ناچو، آلابا؛ کروس، شوامنی، مودریچ؛ والورده، بنزما، وینیسیوس

آنچلوتی این بازی نوبت ماست که برنده شویم
ما قرار نیست دیوانه شویم. آنچلوتی با این جمله کنفرانس را شروع کرد، ایتالیایی گفت ما فقط به گل نیاز داریم و توانایی این را داریم که در 90 دقیقه به آن برسیم.
وضعیت تیم چطوراست؟
«خوب، با انگیزه، با اعتماد به نفس زیاد. در نیوکمپ ما عملکرد خوبی خواهیم داشت.»
آیا کروس و مودریچ هنوز غیرقابل جایگزین هستند؟
«بله اما این به این معنا نیست که آنها بازی خواهند کرد. مودریچ مقابل وایادولید روی نیمکت بود. فیکس بودن مهم‌ترین چیز نیست، بلکه قهرمان بودن مهم است.»
این مهم‌ترین ال‌کلاسیکو شما خواهد بود؟
«ال‌کلاسیکو همیشه مهم‌ترین بازی است. این یک رقابت بسیار بزرگ است... و برد در این بازی ما را به فینال می‌رساند.»
در سه ال‌کلاسیکو آخر ترکیب مشابه‌ای داشتید، باز هم ترکیب همان است؟
«شاید. در بازی‌های اخیر خوب کار کرده‌ایم اما فقط به نتیجه نگاه نمی‌کنیم. نه زمانی که برنده می‌شویم و نه زمانی که می‌بازیم. مهم نیست چه کسی بازی می‌کند، ذهنیت تغییر نمی‌کند، ما می‌خواهیم یک بازی کامل به نمایش بگذاریم.»
بازیکنان زیادی در ترکیب دارید که قرارداد آنها در تابستان به پایان می‌رسد، این قضیه روی عملکرد آنها تأثیر نمی‌گذارد؟
«من بازیکنانم را متمرکز می‌بینم و فکر
نمی‎‌کنم قراردادها تأثیری روی آنها داشته باشد بازیکنانم حرفه‌ای هستند و اگر به دنبال تمدید قراردادهای خود هستند کم کاری نخواهند کرد.»
آیا مادرید شانس اول رسیدن به فینال است؟
«به خاطر باخت دور رفت نقطه ضعف داریم و باید آن را جبران کنیم. نمی‌دانم شانس اول هستیم یا نه اما نتیجه این بازی را جزئیات رقم خواهد زد.»
سه شکست پیاپی این فصل مقابل ژاوی؟
«این بازی نوبت ماست که برنده شویم.»

رئال مادرید و بارسلونا امروز باید برای رسیدن به فینال کوپا دل ری به مصاف هم بروند، رئالی‌ها بازی رفت را 0-1 با گل کسیه باخته‌اند و حالا برای بازگشت در نوکمپ کار دشواری خواهند داشت.

پس از آنچلوتی کنفرانس مطبوعاتی ژاوی برگزار شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

ژاوی: هنوز از نظر من مادرید شانس اول رسیدن به فینال است

ژاوی، ریگی در کفش آنچلوتی؟
«نه، البته که نه. پیروزی در سه ال‌کلاسیکو آخر فردا چیزی به ما نمی‌دهد. این بازی یک جنگ متفاوت است، یک بازی دیگر. برد در این بازی برای مادرید بسیار خوب خواهد بود تا غرور و عزت نفس بیشتری کسب کند و همین قضیه کار را برای ما دشوار می‌کند.»
بیشتر از مادرید تشنه قهرمانی هستید؟
«دوست ندارم خودم را با آنها مقایسه کنم اما بله عطش برنده شدن و عناوین را داریم.»
لواندوفسکی چه چیزی دارد که بنزما ندارد؟
«سؤال راحتی نیست. ما در مورد دو تا از بهترین مهاجمان جهان صحبت می‌کنیم. روبرت همانطور که ما می‌خواهیم بازی می‌کند، بنزما نیز بازیکنی است که در بسیاری از نقاط زمین ظاهر می‌شود. روبرت فیزیکی‌تر است، بنزما فوتبال بیشتری را برای شما تداعی می‌کند اما آنها یک شباهت بزرگ دارند و هر دو تفاوت‌ها را برای تیم‌های‌شان رقم می‌زنند.»
برد در سه ال‌کلاسیکوی پیاپی؟
«آنها تمایل بیشتری برای انتقام دارند و با شجاعت بیشتری به میدان خواهند آمد. خطر نرسیدن به فینال در این بازی وجود دارد، آنها زخمی به این بازی می‌آیند اما مادرید همیشه رقابت می‌کند. این بازی جنگ دیگری است، ما باید ذهنیت خود را تغییر دهیم و رقابت کنیم. آسان نیست من یک بازی پیچیده را تجسم می‌کنم.»
تیره شدن رابطه مادرید و بارسا؟
«برای من، هیچ چیز تغییر نمی‌کند. این یک رقابت ابدی است که باید برای آن احترام قائل شوید. هم مادرید و هم بارسلونا موظف به پیروزی هستند. موظف هستیم که در رقابت باشیم و اگر اشتباه کنیم، عذرخواهی می‌کنیم. یک جنگ فوتبال وجود دارد، نه چیز دیگر.»
شانس اصلی رسیدن به فینال در این بازی؟
«صحبت در مورد شانس اول بودن یا نبودن احساسی است. این احساس را به ما القا می‌کند که وقتی مقابل مادرید بازی می‌کنیم، شکست دادن آنها بسیار دشوار است. با وجود باخت 0-1، آنها همچنان از نظر من شانس اصلی رسیدن به فینال هستند. آنها در این بازی بیشتر از ما تحت فشار هستند.»

انتهای پیام/

mdi-tag بارسلونا mdi-tag رئال مادرید mdi-tag ال کلاسیکو
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
18579
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو