پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left لزوم بهره‌گیری از تجهیزات به روز برای مدیریت بحران بازگشت

برنامه‌ریزی برای مدیریت حوادث باید با همراهی مردم انجام شود

لزوم بهره‌گیری از تجهیزات به روز برای مدیریت بحران

معاون اول رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی را از لازمه‌های اساسی مقابله با بحران برشمرد و تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که مردم در کاهش آسیب ناشی از حوادث و بلایای طبیعی بسیج شوند.
دانلود

روزنامه ایران: معاون اول رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی را از لازمه‌های اساسی مقابله با بحران برشمرد و تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که مردم در کاهش آسیب ناشی از حوادث و بلایای طبیعی بسیج شوند.
محمد مخبر در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته را امری مهم برای پیشگیری و کاهش آسیب حوادث طبیعی برشمرد و ادامه داد:‌ باید مردم و مسئولان به‌صورت مستمر و طبق آخرین دانش جهانی نسبت به این حوادث آموزش داده شوند و همچنین از آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه سیستم‌های هشداردهنده و امدادی استفاده شود.
وی ادامه داد:‌ اگر از تجهیزات روز دنیا در مقابله با حوادث طبیعی استفاده نشود، تلفات و خسارات با چندین برابر هزینه تحمیل می‌شود که به‌هیچ عنوان برای دولت و مسئولان قابل قبول نیست.
معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز تأسف عمیق از حادثه زلزله خوی به حضور وزیر کشور و مسئولان امدادی و استانی در اولین زمان ممکن و سپس حضور رئیس‌جمهور برای نظارت بر کمک‌رسانی و خدمات به زلزله‌زدگان اشاره و تصریح کرد: همدلی و همراهی بین مردم، رهبری و مسئولان دولتی در چنین حوادثی نقطه یکپارچگی و وحدت در جمهوری اسلامی ایران است و هر حادثه‌ای که در کشور پیش می‌آید، حضور تمام مردم و مسئولان در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه جلوه‌ای از خدمت‌رسانی و همراهی با یکدیگر را نشان می‌دهد.
مخبر افزود: سازمان مدیریت بحران و دستگاه‌های مربوطه باید قبل از وقوع چنین حوادثی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و در حادثه‌ای مانند زلزله که عمدتاً گسل‌ها مشخص و قابل رصد است، باید نهضت مقاوم‌سازی بناها در کشور راه بیفتد و خود مردم با کمک مسئولان عهده‌دار این مهم شوند.
وی با بیان اینکه برای مقابله با حوادث طبیعی این مردم هستند که با تمام امکانات و ظرفیت خود پای کار ایستاده‌اند، گفت: در کنار حضور مردمی هیچ دستگاهی نیست که در زمان این حوادث با تمام قدرت به میدان نیاید و در حادثه اخیر در شهر خوی تمامی دستگاه‌های دولتی، امدادی، انقلابی و نظامی و غیرنظامی برای کمک به مردم حاضر شده‌اند که البته مردم بیشترین نقش را برای استفاده از ظرفیت این دستگاه‌ها دارند.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه کشور ایران در یک منطقه حادثه‌خیز قرار دارد به ارتباط بین مدیریت بحران و توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: در بین تمام مؤلفه‌های توسعه پایدار، مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه انجام نشود، توسعه پایدار در هیچ کشوری نمی‌تواند شکل بگیرد. معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در زلزله‌های اخیر در کشور تجربه نشان داده است شهرهایی که مقاوم‌سازی و بازسازی شده‌اند کمترین آسیب را از نظر جانی و مالی داشته‌اند.
وی همچنین با ابراز تأسف عمیق و همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با حادثه‌دیدگان زلزله اخیر در کشورهای ترکیه و سوریه تأکید کرد: این زلزله مهیب دل هر انسان دردمندی را آزرده می‌کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی هر گونه ارائه کمک به مردم و دولت این کشورها را دارد و هم‌اکنون نیز با تمام قوت پای کار آمده است. مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کینه‌ورزی و توطئه‌های دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته گفت: نظام سلطه هر آنچه در توان داشت برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران به کار بست اما امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام قوت و توان به کار خود ادامه می‌دهد. معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از حضور باغیرت و بابصیرت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد: حضور پرشور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کرد که این بصیرت و حضور مردم در لحظه‌های حساس وظیفه مسئولان برای خدمت‌رسانی را دوچندان می‌کند.
همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور در این رویداد با تأکید بر لزوم تصمیم‌گیری‌های فوری و حضور بلادرنگ در بحران‌ها، گفت: باید نگاهی رشد یابنده به ابعاد مختلف حوادث داشته باشیم و مهارت‌های انسانی، تجهیزات و نرم‌افزاری را در جهت مقابله با حوادث ارتقا دهیم. بی‌تردید بحران پدیده‌ای چندجانبه است و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... را در بر می‌گیرد. بر همین اساس مدیریت پیچیده و چندجانبه‌ای را می‌طلبد.
وحیدی با اشاره به وقوع زلزله در هرمزگان، آذربایجان غربی و سیل، سرمازدگی و فرونشست، گفت: این حوادث اخیراً در کشور ما رخ داده و پرداختن به آنها نگاه علمی قوی و حضور همه‌جانبه و هماهنگی را می‌طلبید که خوشبختانه این موارد به وقوع پیوسته است. در زلزله اخیر جمهوری اسلامی ایران در مدت اندکی نیازهای اولیه همچون آب، برق و گاز را وصل کرد و در مرحله بعد به موضوع اسکان پرداخت. خوشبختانه در حال حاضر سندهای ملی در کنار سندهای استانی به عنوان مقدمات و زیربنای موضوع مدیریت بحران به تصویب رسیده است. امیدواریم این رویداد نیز بتواند به لحاظ علمی و عملی ما را برای رویارویی بهتر در حوادث پیش رو آماده کند.

انتهای پیام/

mdi-tag محمد مخبر mdi-tag معاون اول رییس‌جمهور mdi-tag بحران
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
15521
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۳:۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو