پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left تجدید عهد بحرینی‌ها برای تغییر بازگشت

تجدید عهد بحرینی‌ها برای تغییر

مردم بحرین روز گذشته با وجود تدابیر امنیتی شدیدی که حکومت این کشور ایجاد کرده بود، در خیابان‌ها حاضر شدند و دوازدهمین سالگرد انقلاب این کشور را گرامی داشتند. در همین ارتباط آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر انقلابیون بحرینی نیز در سخنانی بر پایمردی مردم این کشور بر حقوق خود تأکید کرد.
دانلود

روزنامه ایران: به گزارش شبکه خبری المیادین، وی در این سخنان که به مناسبت دوازدهمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه انجام شد، گفت: «۹۹ درصد بحرینی‌ها بورسیه تحصیلی از طرف دولت و فرصت شغلی ندارند و مقامات بحرینی برای ایجاد بیکاری در میان جوانان تلاش می‌کنند.» وی به جنگ نظام آل‌ خلیفه علیه دین از طریق مبارزه با حوزه‌ها و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر و یهودی‌سازی تاریخ بحرین اشاره و تأکید کرد: «هدف از عادی‌سازی روابط بیشتر از اینکه برای سود مادی سرزمین‌های اشغالی باشد برای انتقال تمدن از اسلام به تمدن کافر غرب است.» وی سپس به توطئه‌ها و حمایت از تجاوز علیه مقدسات مسلمانان و ممانعت از اعتراضات در محکومیت سوزاندن قرآن در بحرین به بهانه غیرقانونی بودن آن اشاره و تأکید کرد: «در بحرین اسلام را به رسمیت نمی‌شناسند. حرام خداوند حرام نیست. در بحرین برای ریشه‌کن کردن اسلام تلاش می‌کنند و برای همین در بحرین باید برای نماز جماعت و جمعه و انجام آداب دینی منتظر اجازه قانون باشی. در این کشور انسان‌های درستکار حبس می‌شوند. در زندان‌های بحرین کودکانی زندانی هستند که شنیدن صدای ظالم برای آنها دشوار بوده برای همین آن را محکوم کردند. در بحرین این سرنوشت برای زندانیان نوشته شده است که یا از نظر روانی آسیب ببینند یا جسمی.» آیت‌الله عیسی قاسم تصریح کرد: «روز ۱۴ فوریه روز تجدید عهد برای تغییر واقعیت سیاه بحرین است. این روز برای متحد شدن و از بین بردن شکاف‌ها و برنامه‌ریزی است.»
از بیانیه تا اعتراض
در سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین همچنین مناطق مختلف این کشور شاهد اعتراضات در محکومیت سیاست سرکوبگرانه نظام آل خلیفه بود و معترضان شعارهایی در حمایت از ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز تا زمان تحقق اهداف انقلاب ۱۴ فوریه سر دادند. شهرک‌های «ستره»، «ابوقوه» و «کرباباد» شاهد اعتراضات علیه نظام آل خلیفه و تأکید بر حق تعیین سرنوشت و ادامه انقلاب بود.
انقلاب بحرین در حالی به 12 سالگی رسیده است که ملت بحرین همچنان بهای خیزش خود علیه نظام سرکوبگر حاکم را می‌پردازند که تمام قطعنامه‌ها و توافق‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. بحرینی‌ها همچنان به رغم چالش‌ها به تحرکات خود ادامه می‌دهند تا بگویند که ستون انقلاب‌شان را برای تحقق عدالت اجتماعی حفظ کرده‌اند.
از سوی دیگر، جنبش جوانان انقلاب ۱۴ فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این انقلاب به منزله همه‌پرسی مردمی بزرگی درباره عدم مشروعیت رژیم حاکم در بحرین بود. خواسته‌های ملت بحرین واضح است، آنها خواهان سرنگونی نظامی هستند که بیش از دو قرن و نیم با شمشیر و گلوله بر بحرین حکمرانی کرده و تمام منابع آن را به غارت برده است. مردم را از مشارکت در حکومت منع کرده و به بیگانگان امتیازها و تابعیت‌هایی به ضرر ملت خود داده است.» این بیانیه همچنین تأکید کرده است: «سرنوشت بیش از 5 هزار زندانی سیاسی و حقوقی و رهبران مخالفان و علما و فقها در زندان‌ها مشخص نیست و برخی از آنها منتظر اجرای حکم اعدام و سلب تابعیت هستند و برخی به خارج تبعید شده‌اند. ظلمی که نظام آل خلیفه علیه ملت خود داشته، جرقه نخست انقلاب ۱۴ فوریه را در سال ۲۰۱۱ روشن کرد.»
در همین حال خبرها حاکی است، رژیم آل خلیفه تعدادی از جوانان بحرینی را در روزهای اخیر بازداشت کرده است. به گزارش البحرین الیوم، احمد ابراهیم، سید محمد السید محمود و سید حسن السید عیسی از اهالی منطقه المرخ در غرب این کشور روز گذشته همزمان با اعتراض‌ها بازداشت شدند. نیروهای آل خلیفه سه روز پیش نیز جوانی بحرینی به نام احمد رضا را از منطقه السنابس در شرق بحرین بازداشت کردند. این جوان بحرینی تحت بازجویی است. در جریان قیام مردمی بحرین هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت، شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است. حکومت بحرین همچنین همه جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آنها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک‌صدایی و همسو با خواست خود برگزار کرده است.
هک شدن روزنامه ها و فرودگاه‌های بحرین
به مناسبت سالگرد انقلاب بحرین، گروه‌های هکری نیز وارد عمل شدند. به گزارش ایرنا، گروه هکری «طوفان» با هک روزنامه حکومتی «اخبار الخلیج» توانست کنترل سرورهای این روزنامه را در اختیار گیرد و این روزنامه را به صدایی برای مردم مظلوم بحرین تبدیل کند. گروه هکری موسوم به «طوفان » دوازدهمین سالگرد تظاهرات اعتراضی را که تا امروز ادامه دارد، به مردم بحرین تبریک گفت.
این گروه پیام‌های دیگری نیز خطاب به مردم بحرین منتشر کرد که در آن نوشته بود: «با شماییم در مبارزه.» این گروه در کانال تلگرامی خود نوشت: تا الان روزنامه «اخبار الخلیج» تحت سیطره این گروه هکری است و سایت رسمی روزنامه اخبار الخلیج همچنان فهرستی بلندبالا از اخباری را منتشر می‌کند که فساد حکومت و گلایه زندانیان و مردم بحرین و همچنین سخنرانی‌های اخیر بزرگان و رهبران مخالفان را فاش می‌کند.
به موازات آن و همزمان با سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، هکرها اعلام کردند وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی و خبرگزاری رسمی بحرین را هک کرده‌اند. «جون گمبرِل»، خبرنگار آسوشیتدپرس با انتشار توئیتی اعلام کرد که وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی بحرین و خبرگزاری رسمی دولت هک شده و هکرها با انتشار پیامی اقدام خود را 12 ساله شدن انقلاب بحرین عنوان کردند.

انتهای پیام/

حسین فاطمیخبرنگار
mdi-tag مردم بحرین mdi-tag انقلاب بحرین mdi-tag بحرین
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
15493
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۵۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۰:۴۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو