جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left نشانه‌های خوبی در رفتار ساپینتو وجود دارد بازگشت

گفت‌وگوی «ایران» با محمد مؤمنی، عضو هیأت مدیره استقلال:

نشانه‌های خوبی در رفتار ساپینتو وجود دارد

هفته هجدهم مسابقات لیگ‌برتر در حالی روز جمعه به پایان رسید که جدال مدعیان در این هفته از مسابقات برای رسیدن به صدر جدول و در نهایت قهرمانی به اوج خود رسیده است.
دانلود

روزنامه ایران: هفته هجدهم مسابقات لیگ‌برتر در حالی روز جمعه به پایان رسید که جدال مدعیان در این هفته از مسابقات برای رسیدن به صدر جدول و در نهایت قهرمانی به اوج خود رسیده است. تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل آلومینیوم‌اراک و پیروزی 4-1 سپاهان مقابل گل‌گهر باعث شد زردپوشان اصفهانی هم‌امتیاز سرخپوشان پایتخت شوند و در صدر قرار بگیرند. استقلال نیز موفق شد با پیروزی 3-2 مقابل مس در کرمان به فاصله 3 امتیازی صدر برسد؛ دیداری که حاشیه‌هایی به همراه داشت که یکی از این حاشیه‌ها درگیری ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی پوشان تهرانی با مسی‌ها بود.
محمد مؤمنی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص این دیدار به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی خوبی بود و برای ما آورده بسیار خوبی داشت. بچه‌ها خیلی خوب بازی کردند و توانستند توانایی‌های خود را در این دیدار نشان دهند. ما توانستیم در این بازی کامبک بزنیم و در نهایت با برد بازی را به پایان برسانیم. اعتماد‌به‌نفس بازیکنان نسبت به نیم‌فصل اول بیشتر شده است و این موضوع را درک کرده‌اند که هواداران از آنها انتظار پیروزی دارند. این درک بازیکنان و بالا رفتن اعتماد‌به‌نفس آنها می‌تواند در بازی‌های پیش‌رو کمک کند تا استقلال به خوبی فصل را به پایان برساند.»
او در خصوص حاشیه‌های این دیدار و رفتار ساپینتو اینگونه واکنش نشان داد: «نشانه‌های خوبی در رفتار ساپینتو وجود دارد و در واقع مقصر حواشی این دیدار سرمربی استقلال نبود. ساپینتو در حال صحبت با داور بود که به یکباره یکی از اعضای کادر فنی مس رفتار ناخوشایندی داشت و روی سینه ساپینتو کوبید. در واقع این عضو کادر فنی مس عامل شکل‌گیری درگیری‌ها بود و ساپینتو در این صحنه به‌ هیچ‌وجه مقصر نبود.»
در یکی از صحنه‌های این دیدار ساپینتو به سمت هواداران کرمانی رفت و مشت‌های گره‌ کرده خود را به آنها نشان داد که این موضوع با خشم هواداران مس همراه بود. این عضو هیأت مدیره استقلال بیان کرد: «در فرهنگ کشورهای دیگر چنین رفتاری بسیار رایج است و ما چنین حرکاتی را در فوتبال اروپا می‌بینیم. این درست که او به ایران آمده است و باید تابع فرهنگ ما باشد اما نمی‌توان یک‌شبه فرهنگ خودمان را به یک فرد خارجی القا کنیم.»
مؤمنی افزود: «عکس‌العمل‌های ساپینتو در نیم‌فصل دوم کاملاً تغییر کرده و او از نظر رفتاری بهتر شده است. ساپینتو حدود 6 ماهی است که به ایران آمده است و عکس‌العمل‌های او در ابتدا با فرهنگ ما منافات داشت اما هرچه بیشتر در فضای فوتبال ایران قرار گرفت، رفتارش تغییر کرد و در واقع رفتارهایش به فرهنگ ما نزدیک‌تر شد. در آن صحنه ساپینتو با آرامش کامل در حال صحبت با داور بود که شیطنت تیم حریف باعث شد رفتارش تغییر کند. ساپینتو کار زشتی انجام نداد. او به این درک رسیده است که فوتبال ما چه روشی را دنبال می‌کند و می‌داند چه رفتارهایی باید انجام دهد. در واقع به او تعلیم داده شده که چگونه رفتار کند.»
او در ادامه بیان داشت: «مربیان زیادی به فوتبال ما آمدند و هرکدام از آنها رفتار متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند که البته این موضوع به دلیل تفاوت بسیار زیاد فرهنگ ما با فرهنگ کشورهای دیگر طبیعی است. ما به عنوان یک ایرانی با فرهنگ غنی باید شأن و شخصیت خود را به این مربیان و بازیکنان خارجی نشان دهیم، نه اینکه با مربیان درگیر و باعث شویم اینگونه حواشی را به وجود بیاوریم. یک برد و باخت نباید باعث تغییر رفتارمان شود و در واقع ارزش ندارد به خاطر یک برد یا باخت چنین رفتاری از خودمان نشان دهیم.»
این عضو هیأت مدیره استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا واکنش‌های ساپینتو باعث نمی‌شود استقلال به حواشی برود، گفت: «اینگونه نیست و رفتارهای او با جو فوتبال کشورمان سازگار شده است. ساپینتو از بعد فنی مربی خوبی است و عملکرد تیم در بازی‌های اخیر نشان‌دهنده این موضوع است. او می‌تواند براساس توانایی‌های بازیکنان از آنها در زمین استفاده کند. شرایط استقلال نسبت به نیم‌فصل اول بهتر شده است و امسال تیم ما می‌تواند دوباره قهرمان شود. رفتارهای ساپینتو سبب می‌شود بازیکنان با انگیزه بیشتری بازی کنند.»
مؤمنی در خصوص بازی بعدی استقلال با نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی افزود: «نفت تیم خوبی است و همیشه بازی سختی با این تیم داشتیم. مربی نفت تغییر کرده و در حال حاضر رضا عنایتی سرمربی این تیم شده است که البته در 2 بازی پیشین 2 تساوی گرفت. ما فصل گذشته هم در آزادی با این تیم مساوی کردیم و امتیاز کامل را کسب نکردیم. باید با اعتماد‌به‌نفس بیشتری به مصاف نفت برویم و بتوانیم آنها را شکست دهیم.»
او در خصوص رقابت استقلال در صدر جدول و قهرمانی این تیم بیان داشت: «بازی‌های دو هفته آینده اهمیت زیادی دارد. پرسپولیس در آینده با سپاهان بازی دارد و نتیجه این بازی برای استقلال مهم است. البته این موضوع به عملکرد تیم ما نیز بستگی دارد و باید بازی‌های پیش‌رو را با برد به پایان برسانیم.»
مؤمنی در مورد شایعه توافق اعضای هیأت مدیره باشگاه برای برکناری علی فتح‌الله‌زاده و همچنین تفاهمنامه مدیریت قبلی باشگاه و کاوه رضایی که بندهای عجیب و غریبی مانند حق مسکن و رضایت مدیرعامل در آن وجود دارد، اظهار داشت: «خبر برکناری فتح‌الله‌زاده از ریشه ساقط است و جای بحث ندارد. انتشار این اخبار بی‌دلیل نیست، می‌خواهند برای استقلال حاشیه‌سازی کنند تا نتیجه نگیرد و بیشتر درگیر حواشی باشد. سعی می‌کنیم از این حواشی دوری کنیم و بر اوضاع باشگاه مسلط باشیم. در خصوص کاوه رضایی باید بگویم او بازیکن ما نیست. این مسائل را باید از مدیران گذشته سؤال کرد. این بندها را کسانی که گذاشته‌اند باید پاسخ بدهند.»

گزارش600 هزار دلار قرارداد پایه به اضافه کلی بند و تبصره
رونمایی از قرارداد ریکاردو ساپینتو با استقلال
بستن قراردادهای عجیب با بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال، موضوعی است که این روزها خیلی‌ها مدیرعامل سابق را بابت آن سرزنش می‌کنند و این قراردادها باشگاه استقلال را با دردسری بزرگ روبه رو کرده است. به گزارش طرفداری، یکی از این قراردادها مربوط به ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال است که قراردادی 600 هزار دلاری با استقلال امضا کرده است. این قرارداد، بندهایی هم دارد که می تواند مبلغ دریافتی سرمربی پرتغالی را به شکل قابل توجهی بالا ببرد. در قرارداد ساپینتو بندی وجود دارد که در صورت رضایت مدیرعامل، او 100 هزار دلار دریافت می‌کند که این بند در همان ابتدای فصل فعال شده و قرارداد این سرمربی را به 700 هزار دلار رسانده است. اگر ساپینتو بتواند در پایان فصل استقلال را قهرمان لیگ برتر کند، 100 هزار دلار پاداش دریافت می‌کند و مبلغ قراردادش به 800 هزار دلار خواهد رسید. پاداش قهرمانی در جام حذفی 50 هزار دلار است که ساپینتو می‌تواند این مبلغ را هم به قراردادش اضافه کند. پاداش قهرمانی سوپرجام که فقط یک بازی است، 15 هزار دلار است که او با شکست نساجی این مبلغ را به حساب خودش اضافه کرد. طبق قرارداد ساپینتو با استقلال، این مربی بابت هر پیروزی 1500 دلار دریافت می‌کند، یعنی هر برد او برای آبی‌ها بیش از 60 میلیون تومان خرج بر‌می دارد. همچنین در قرارداد ساپینتو تبصره‌ای وجود دارد که هزینه اسکان به اضافه صبحانه، ناهار و شام این مربی برعهده باشگاه است.

انتهای پیام/

محمد محمدی‌سدهی
mdi-tag ریکاردو ساپینتو mdi-tag استقلال mdi-tag سرمربی mdi-tag لیگ برتر
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
14681
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۸:۵۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو