سه‌شنبه، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left تنبلی عظیم در انتخاب سرمربی تیم ملی بازگشت

دل مدیران فدراسیون چه بزرگ است!

تنبلی عظیم در انتخاب سرمربی تیم ملی

در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران آنقدر تأخیر شده و حرف‌های ضد و نقیض بر زبان‌ها آمده است که برخی می‌پندارند این کار اصولاً سخت و بشدت زمانبر است حال آنکه چنین نیست و تأخیرهای زیاد و طولانی فدراسیون ما در این زمینه محصول عملکرد ضعیف این نهاد و رعایت نکردن اصول بدوی و بدیهی این کار است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران آنقدر تأخیر شده و حرف‌های ضد و نقیض بر زبان‌ها آمده است که برخی می‌پندارند این کار اصولاً سخت و بشدت زمانبر است حال آنکه چنین نیست و تأخیرهای زیاد و طولانی فدراسیون ما در این زمینه محصول عملکرد ضعیف این نهاد و رعایت نکردن اصول بدوی و بدیهی این کار است.
از زمانی که کنار گذاشتن مربی قبلی قطعی می‌گردد و بر سر آوردن یک مربی جدید اجماع می‌شود، انجام دادن بقیه کارها آنقدرها هم به گذشت زمان طولانی نیاز ندارد. کافی است گزینه‌های این پست مشخص باشند، روی آنها بحث و رایزنی شود، با یکی- دو نفری که از غربال اولیه می‌گذرند و به مرحله نهایی انتخاب می‌رسند، مصاحبه حضوری یا از طریق ای‌میل مذاکره شود و سپس براساس شرایط و مصالح موجود و آنچه گزینه‌های نهایی به‌عنوان برنامه کار خود ارائه داده‌اند، جمع‌بندی نهایی توسط هیأت رئیسه و کمیته فنی فدراسیون صورت گیرد و گزینه ارجح انتخاب و معرفی شود. شاید فرد معرفی شده گزینه «اصلح» نباشد ولی فردی که نامش می‌آید، لابد در میان گزینه‌های در دسترس و فاقد قرارداد با سایر کشورها بر دیگر کاندیداهای احراز این سمت رجحان داشته است. با توضیحات فوق بیشتر مشخص می‌شود فدراسیون فوتبال ما با هدایت توأم با میانه‌روی مهدی تاج چه تنبلی عظیمی در این امر داشته و چه توجیه‌های نه چندان واقعی‌ای را برای این سهل‌‌انگاری مضر کرده است.
یک سالی که آنقدرها هم یک سال نیست!
این بهانه که پرداختن به کارهای ضروری‌تر بحث انتخاب سرمربی تیم ملی را به تأخیر انداخته، بهانه قابل قبولی نیست زیرا هیچ یک از اموری که فدراسیون طی دو ماه و اندی سپری شده از زمان حذف یوزها از جام جهانی 2022 به آنها پرداخته، اموری حیاتی نبوده‌اند مگر اینکه دو، سه انتخاب و انتصاب داخل فدراسیون و حفظ یکی، دو سرمربی تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه (یا فوتسال) را مهم‌تر از انتخاب فردی بدانیم که باید هدایتگر تیم ملی بزرگسالان در جام ملت‌های آسیای 2023 باشد.
نکته دوم تأکیدی است که برخی مقام‌های فوتبال ما و دوستان بر «زمان داشتن» و دور بودن مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا دارند و می‌گویند: «یک سال تا آن موقع وقت باقی است، پس چرا عجله کنیم.» این قسمت از ماجرا هم به گونه‌ای غلط است زیرا اگر قرار باشد فدراسیون از خیر همکاری مجدد با کارلوس کی‌روش بگذرد (که بهتر است بگذرد و خود او هم پیام خداحافظی گذاشته است) و فرد دیگری را مصدر کار کند، یک سال فرصت کمترین مهلتی است که می‌توان به یک سرمربی جدید داد تا از هر جهت سوار کار شود و زوایای کار را دریابد و با اخت شدن با همه بازیکنان و تشخیص صلاح و مصلحت‌ها، راه موجود تا شروع پیکارها را بپیماید. اهمیت این موضوع و شدت این نیاز به حدی است که اگر سرمربی جدید ایرانی هم باشد و به تبع آن کاملاً با فضا و امکانات آشنا بوده و انس داشته باشد، باز هم یک سال زمان برای رسیدن به مناسب‌ترین جایگاه و بهترین بیلان‌های در دسترس زمان کافی و ایده‌آلی نخواهد بود و یکسری دستاوردها و راهبرد را نیمه تمام خواهد گذاشت. این را هم بدانیم که به لطف سرعت(!) دوستان در انجام امور و دقت آنها در تشخیص اولویت‌ها، فرصت یک سال مورد بحث هم کاهش یافته و چون شروع جام ملت‌های 2023 روز 24 ژانویه (مقارن با چهارم بهمن ماه 1402) تعیین شده، اینک به زمانی زیر یک سال رسیده‌ایم و فرصت باقی مانده تا شروع رقابت‌ها حدود 11 ماه و 20 روز است.
فصل پرداختن به انباشت‌ها
اگر هم صبر سران فدراسیون که ظاهراً پایان‌ناپذیر است، استمرار یابد و در نهایت انتخاب سرمربی جدید به بعد از عید نوروز موکول شود، هر کس که به سر کار آید، فقط 9 یا حداکثر 10 ماه وقت برای انجام کارهای لازم خواهد داشت. تازه، فراموش نکنیم که انباشت مسابقات برگزار نشده و باقی مانده از سال 1401 که طبعاً به بهار 1402 موکول خواهد شد، به حدی است که فرصت و مکانی برای تحرکات سرمربی جدید یوزها و برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی در طول فصل بهار باقی نخواهد گذاشت و مربی تیم ملی فقط از آخرین روزهای بهار و در اوایل تابستان فرصت رتق و فتق کارها را خواهد داشت و شروعی مؤثر در تاریخی زودتر از این برایش متصور نخواهد بود.

موضع نه تأیید نه تکذیب
مهدی تاج اخبار مرتبط با مورد نظر بودن هکتور کوپر آرژانتینی برای هدایت تیم ملی را تکذیب کرده و آن را خلاف واقعیت دانسته ولی او و همکارانش با اصرار شدید و لجاجت غریبی از اعلام رسمی نام کاندیداهای احراز این سمت خودداری کرده و حتی در قبال نام افرادی که دائماً در اخبار رسانه‌ها به آنها اشاره می‌شود، موضع «نه تأیید، نه تکذیب» را در پیش گرفته‌اند. قدیمی‌ها در توصیف فرد یا افرادی که در انجام دادن کارهای ضروری بیش از حد صبر می‌کنند و هیچ عجله‌ای به خرج نمی‌دهند، از ضرب‌المثل نغز و بسیار پرمعنای «دل‌اش خیلی بزرگ است» بهره می‌گیرند. حالا این وصف سران فوتبال ما از تاج و نبی و قنبرزاده گرفته تا افشاریان و البته آقای اصولی است که دل‌شان آنقدر بزرگ است که شاید در پاییز سال بعد هم بگویند: «کار انتخاب سرمربی تیم ملی در دست اقدام است و هر موقع قضیه قطعیت یافت و انتخاب نهایی انجام شد، اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد!»

انتهای پیام/

وصال روحانیروزنامه نگار
mdi-tag تیم ملی mdi-tag فوتبال mdi-tag سرمربی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
14318
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۴۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۰۹:۵۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو