جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left سپاهان زرد مایل به آبی! بازگشت

سپاهان زرد مایل به آبی!

باشگاه اصفهانی نقل و انتقالات شلوغی داشت. داسیلویرا، مظاهری، حسینی و نژادمهدی جدا شدند و احتمالاً مظاهری، رضایی و یک وینگر خارجی اضافه شوند
دانلود

به گزارش ایران آنلاین،‌ سپاهان پنجشنبه با برد یک بر صفر در قائمشهر توانست همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس صدرنشین باقی بماند. ژوزه مورایس در شروع فصل با نیت قهرمانی به اصفهان رفت و برای مربی پرتغالی هنوز این هدفی در دسترس است. فعالیت باشگاه اصفهانی در پنجره زمستانی هم نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند هیچ فرصتی را برای تقویت تیم‌شان از دست بدهند. هرچند در روزهای گذشته خروجی‌های سپاهان از ورودی‌ها بیشتر بودند، ولی آنها بیشتر بازیکنانی را از دست دادند که جای زیادی در ترکیب مورایس نداشتند.
ترمیم خط دفاع
رناتو داسیلویرا را باید مهم‌ترین جداشده سپاهان نامید. او 12 بازی متوالی در ترکیب اصلی بود، ولی از هفته سیزدهم روی نیمکت نشست و در چهار بازی آخر حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. مورایس اعتماد قبلی را به مدافع 31 ساله برزیلی نداشت و در هفته‌های گذشته زوج دانشگر – نیلسون جونیور را ترجیح می‌داد.
محمد نژادمهدی دیگر مدافع میانی جداشده سپاهان در ساعات گذشته است. او هم فرصت بازی چندانی در سپاهان نداشت و با جدایی از این تیم به فولاد پیوست.
گزینه مورایس برای تقویت قلب دفاع سیاوش یزدانی، مدافع اخراجی استقلال است. یزدانی بعد از نمایش ضعیف هفته گذشته مقابل سپاهان در اصفهان از سوی ساپینتو کنار گذاشته شد و باشگاه استقلال با حذف نامش از لیست می‌خواهد برای خرید بازیکنان جدید جا باز کند. این مدافع سابقه بازی در سپاهان را دارد و به‌عنوان بازیکن آزاد حتی می‌تواند بعد از بسته شدن پنجره هم با تیم اصفهانی قرارداد ببندد. او سابقه بازی در کنار دانشگر را هم دارد و احتمالاً گزینه سوم مورایس در قلب دفاع خواهد بود.
جدایی مظاهری
رشید مظاهری هم که با آمدن پیام نیازمند نیمکت‌نشین شده بود، ترجیح داد برای نیم‌فصل دوم به پیکان برود. سپاهان با حضور نیما میرزازاد به‌عنوان دروازه‌بان دوم نیازی به جذب دروازه‌بان جدید ندارد. نیازمند آماده خیال مورایس را راحت کرده است. این دروازه‌بان ملی‌پوش از هفته سوم جای مظاهری را در ترکیب اصلی گرفت و فقط در هفته هفتم به‌دلیل خستگی اردوی اتریش روی نیمکت نشست.
حفظ نورافکن
یکی از موفقیت‌های سپاهان در پنجره زمستانی حفظ امید نورافکن بود. از چند هفته قبل گفته می‌شد که نورافکن می‌خواهد در نیم‌فصل به پرسپولیس برود، ولی قابل انتظار بود که باشگاه اصفهانی مهره کلیدی‌اش را براحتی از دست ندهد.
نورافکن که در هفته‌های گذشته از دفاع چپ به هافبک میانی برگشته، یکی از بازیکنان کلیدی مورایس است. او در بازی با استقلال زننده گل اول سپاهان بود و پنجشنبه مقابل نساجی هم گل سه امتیازی تیمش را زد.
واگذاری نورافکن به رقیب می‌توانست یک اشتباه بزرگ مدیریتی باشد، ولی سپاهان امیدوار است با حفظ این هافبک آماده فاصله‌اش با پرسپولیس را کمتر کند.
تقویت خط حمله
مورایس در نیم‌فصل اول جای خالی یک مهاجم نوک به‌عنوان آلترناتیو مغانلو را احساس می‌کرد. آنها در شروع فصل به‌دنبال جذب بافه گومیس بودند که تلاش آنها به نتیجه نرسید و مورایس در بعضی از بازی‌ها مجبور شد در خط حمله از بازیکنان جوان و کم‌تجربه استفاده کند.
هرچند مغانلو در هفته‌های گذشته فرم خوبی پیدا کرده و آمار گلزنی‌اش را ارتقا داده، ولی سپاهان نمی‌تواند بدون یک مهاجم ذخیره مطمئن به کورس قهرمانی ادامه بدهد.
مهاجمان نوک باکیفیت زیادی در بازار فوتبال ایران وجود ندارد و ظاهراً گزینه سپاهان برای این پست کاوه رضایی است. او از تراکتور جدا شده و احتمال می‌رود بخواهد به استقلال برگردد، ولی در صورتی که این انتقال نهایی نشود، فرصت خوبی برای سپاهان است که او را جذب کند. رضایی مقطعی از نیم‌فصل اول را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و در بازگشت چندان آماده نبود، ولی در صورت بازگشت به فرم خوبش می‌تواند خرید فوق‌العاده‌ای برای سپاهان باشد.
در حال حاضر دانشگر، نورافکن و ریگی به‌عنوان استقلالی‌های سابق در ترکیب سپاهان بازی می‌کنند و با اضافه شدن یزدانی و رضایی، کلونی استقلالی‌ها در این تیم بزرگتر می‌شود.

شاید یک وینگر خارجی
گفته می‌شود مورایس درخواست کرده که یک وینگر خارجی هم برای نیم‌فصل دوم اضافه شود و نام این بازیکن را هم به باشگاه داده است. جدایی داسیلویرا به سپاهان اجازه می‌دهد که بتواند یک بازیکن خارجی دیگر به فهرست اضافه کند. الویس کامسوبا در شروع فصل با سر و صدای زیادی به سپاهان پیوست، ولی این وینگر استرالیایی ناموفق بود. او هیچ گل و پاس گلی نداشت تا بتدریج نیمکت‌نشین شود. مورایس در هفته‌های گذشته احمدزاده و علی‌نژاد را در پست وینگر ترجیح داده است. محمدرضا حسینی دیگر وینگر سپاهان است که در نیم‌فصل اول دقایق بازی کمی داشت و ترجیح داد به گل‌گهر برود.

انتهای پیام/

mdi-tag سپاهان mdi-tag ژوزه مورایس
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
13879
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۳۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو