پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left از خدمت سربازی تا بازگشت مربی قهرمان بازگشت

در نیم فصل اول والیبال چه گذشت؟

از خدمت سربازی تا بازگشت مربی قهرمان

به بهانه آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال از فردا، بد نیست نگاهی داشته باشیم به آنچه در نیم‌فصل اول گذشت. ۱۳ هفته رقابت میان تیم‌های لیگ برتری که البته یکی از عجیب‌ترین ادوار خودش را پشت سر گذاشت و حالا بدون وقفه و فاصله‌ای، به دور برگشت متصل خواهد شد. نگاهی کوتاه به این ۱۳ هفته نکات و زوایای جالب و بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، به بهانه آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال از فردا، بد نیست نگاهی داشته باشیم به آنچه در نیم‌فصل اول گذشت. 13 هفته رقابت میان تیم‌های لیگ برتری که البته یکی از عجیب‌ترین ادوار خودش را پشت سر گذاشت و حالا بدون وقفه و فاصله‌ای، به دور برگشت متصل خواهد شد. نگاهی کوتاه به این 13 هفته نکات و زوایای جالب و بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

قهرمانی تیم عطایی در نیم فصل
دور رفت لیگ برتر والیبال با قهرمانی هراز آمل به پایان رسید. تیمی که از سه، چهار هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی‌اش را مسجل کرده و تا هفته ما قبل پایانی دور رفت هم طعم باخت را نچشیده بود. تیم بهروز عطایی در این فصل در شرایطی آنچنان پر ستاره و کهکشانی بسته نشده، که با اختلاف قابل توجهی نسبت به سایر تیم‌ها، سوم صدر جدول را از آن خود کرده و به این سادگی هم جایگاه خود را از دست نخواهد داد. رمز موفقیت عطایی شاید یکدست بودن تیم و جذب بازیکنانی باشد که همگی رابطه خوبی با او داشته و به دور از حاشیه‌سازی بازی می‌کنند. عطایی فعلاً توانسته در زمین، پاسخ بسیاری از حواشی بیرون زمین را بدهد و شایستگی‌هایش به‌عنوان سرمربی تیم ملی را در لیگ هم ثابت کند.

بازگشت مربی قهرمان
یکی از اتفاق‌های عجیب لیگ امسال، بیرون ماندن علیرضا طلوع کیان به‌عنوان سرمربی قهرمان فصل گذشته بود. مربی جوانی که شهداب رده هشتمی را در نیم فصل دوم لیگ گذشته تحویل گرفت و با غلبه بر همه تیم‌های خوب لیگ، قهرمان مسابقات کرد. جو مسموم مربیان در لیگ والیبال اما خیلی سریع این مربی جوان را در بحبوحه باشگاه‌های آسیا کنار گذاشت و تندروان به جای او روی نیمکت شهداب نشست.
در هفته‌های پایانی نیم فصل اول اما یک بار دیگر اتفاق سال گذشته تکرار شد. طلوع کیان یک بار دیگر از استان یزد فراخوانده شد تا یک تیم به هم‌ریخته در این استان را سر و سامان دهد. این بار نوبت ایفا سرام بود تا به خاطر جایگاه نهم لیگ و 7 باختی که متحمل شده، دست به تغییر بزند و با کنار گذاشتن مسعود آرمات، طلوع کیان جوان را روی نیمکت خود بنشاند. مربی که بیرون ماندنش برای همین 12 هفته هم یکی از اتفاق‌های تلخ نیم‌فصل اول بود.

حاشیه‌های خدمت امین!
از جمله حاشیه‌های نیم فصل اول که حسابی سر و صدا و کرد، ماجرای خدمت سربازی امین اسماعیل‌نژاد بود. ستاره چپ دست تیم ملی در نیمه نخست امسال که انتظار داشت به همین خاطر بخش باقیمانده دوران خدمتش بخشیده شود و بتواند راهی اروپا شود. اتفاقی که نیفتاد و او در نهایت مجبور شد راهی پاس گرگان، به‌عنوان یک تیم نظامی شود. اتفاقی به هیچ وجه به مذاقش خودش نیامد و ترجیح داد هفته‌ها بیرون بماند. حضور او با پیکان در باشگاه‌های جهان قدری از ناراحتی‌اش را کم کرد و حالا ماه‌های پایانی دوران خدمت را می‌گذراند.

ماجرای ناتمام نظرخواهی!
به تمام اتفاق‌های بی‌شماری که تنها در ایران شاهد آن هستیم، باید لیگ والیبال را هم اضافه کنیم. لیگی که شاید رکورد نظرسنجی و اجرای بیش از اندازه دموکراسی را شکسته باشد و برنامه باز برگزاری آن هر لحظه ممکن است دستخوش تغییر شود. در این میان شاید تعطیلی یکماهه لیگ، به‌عنوان مهم‌ترین اتفاق دور رفت، بدون هیچ‌گونه دخیل کردن تیم‌ها در تصمیم‌گیری انجام شد اما بارها و بارها از سیستم نامه‌نگاری تا پیامکی از باشگاه‌ها برای سیستم ادامه لیگ نظرسنجی شده. اتفاقی که هیچ بعید نیست باز هم شاهد آن باشیم و برای مراحل پایانی یک بار دیگر تکرار شود.

کفپوش پر حرف و حدیث
تصمیم فدراسیون برای مجهز کردن تمام سالن‌های میزبان لیگ برتر به کفپوش استاندارد، می‌توانست به یکی از بهترین اتفاق‌های امسال تبدیل شود. دستورالعملی که اجرای صد درصدی آن به نیم فصل دوم موکول شد و حالا برخی تیم‌ها به‌دلیل نداشتن کفپوش استاندارد نمی‌توانند در زمین خودی بازی کنند. با این حال همین اتفاق خوب هم حرف و حدیث‌های بسیاری در پی خود داشته و برخی معتقدند اصرار فدراسیون به طور کامل هم دلایل فنی ندارد و منافع مادی برخی افراد، در استانداردسازی سالن‌ها بی‌تأثیر نیست!

انتهای پیام/

mdi-tag والیبال mdi-tag بهروز عطایی mdi-tag امین اسماعیل‌نژاد
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11327
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو