پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left شیرینی ثبت رکوردهای بینظیر بازگشت

روز پتروشیمی، فرصتی برای مرور موفقیتهای گذشته

شیرینی ثبت رکوردهای بینظیر

دانلود

محمرضا حیدرزاده، مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پلیمرآریاساسول: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1392، روز هشتم دی‌ماه به عنوان روز صنعت پتروشیمی در تقویم رسمی کشور درج شد تا نشانی از اهمیت بی بدیل صنعت پتروشیمی برای اقتصاد کشور باشد. اهمیتی که در سالیان اخیر بیش از گذشته آشکار شده است. نقش مهم صنعت پتروشیمی در افزایش صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور بویژه در شرایط تحریم، بر همگان آشکار شده است. با این حال همچنان صنعت پتروشیمی جایگاهی به فراخور تاثیرگذاری استراتژیک خود در اقتصاد کشور نزد تصمیم گیران و تصمیم سازان پیدا نکرده و صرفا به عنوان صنعتی ارزآور شناخته می شود و همین امر موجب شده کمتر به جایگاه واقعی این صنعت در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی و به تبع آن اشتغالزایی و توسعه صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر واقف باشند. درحالیکه اگر صنعت پتروشیمی جایگاهی بالاتر و والاتر در سیاستگذاریها و تصمیمات استراتژیک مسئولان پیدا کند قطعا می تواند نقشی به مراتب مفیدتر از امروز به عنوان پیشران اقتصاد کشور، هم در توسعه صنایع کوچک، هم در اشتغالزایی وهم در ارتقای سهم صنعت پتروشیمی در صادرات ایفا کند.
در این میان هلدینگهای پتروشیمی به طور عام و شرکتهای پتروشیمی به طور خاص، هر یک با توجه به ماهیت محصولات تولیدی خود گامهای بلند و موثری در افزایش سهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور برداشته اند که شرکت پلیمر آریاساسول از این قاعده مستثنی نیست. پلیمر آریاساسول که یادگار مشارکت ایران و ساسول آفریقای جنوبی در اوایل دهه 1380 خورشیدی است طی بیش از یک دهه اخیر موفقیتهای فراوانی کسب کرده که موجب شده کارنامه ای درخشان از این شرکت ثبت شود. پلیمر آریاساسول بارها موفق به کسب عناوینی همچون صادرکننده نمونه، تولیدکننده نمونه، صنعت سبز و ... شده و در یک سال اخیر هم روند رشد شرکت پلیمر آریاساسول متوقف نشده تا این شرکت بتواند نقش تاثیرگذار خود را در پازل صنعت پیشروی پتروشیمی ایران توانمندتر از قبل ایفا کند.
با وجود چالشهای تحریم، امسال در شرکت پلیمر آریاساسول رکورد جدیدی در تولید ثبت کردیم تا اثبات شود رشد و پیشرفت، باور واقعی ماست و در عمل، به سمت تحقق آنچه به عنوان چشم انداز شرکت مشخص شده، یعنی سازمانی رقابتی در کلاس جهانی با سودآوری پایدار پیش می رویم. در شش ماهه نخست سال جاری، رکورد شش ماهه همه ادوار شرکت پلیمر آریاساسول با تولید 987 هزار تن محصول ثبت شد که نشان می دهد تولید این شرکت نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۶۰۰۰ تن افزایش داشته است. شرکت پلیمر آریاساسول در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۲۲۰۰۰ تن در واحد الفین و۴۰۰۰ تن در واحدهای پلیمری، بیشتر محصول تولید کرده است. این میزان افزایش تولید، با توجه به محدودیت در بازار مصرف داخلی اتیلن رقم خورده است، که آریاساسول توانست با جایگزینی صادرات اتیلن، بخشی از محدودیت فروش خود را جبران نماید. پلیمر آریاساسول همچنین تا نیمه آذرماه امسال 550 میلیون دلار در سامانه نیما عرضه کرده تا نقش خود را در تثبیت نسبی شرایط ارزی کشور در شرایط تحریم به خوبی ایفا کند و جایگاه خود را به عنوان معتبرترین صادرکننده محصولات پتروشیمی تثبیت کند.
کسب نشان برتر سومین اجلاس سراسری تعالی کیفیت، کسب عنوان صادر کننده نمونه ملی، کسب عنوان شرکت برگزیده در نهمین همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری با رویکرد مشتری مداری و همچنین کسب رتبه اعتباری بلند مدت AA برای دومین سال متوالی و کسب عنوان معتبرترین شرکت کشور برای سومین سال پیاپی توسط شرکت پلیمر آریاساسول در ماههای اخیر از دیگر برگهای زرینی است که در کارنامه پربار همکاران شریف ما در شرکت ثبت شده است تا اثبات کند شرکت پلیمر آریاساسول، با توانی بیش از گذشته در مسیر رشد پایدار قرار دارد.
روز پتروشیمی امسال، بهانه ای برای مرور مسیر گذشته شرکت و مهمتر از آن ترسیم چشم انداز پیش رو برای کسب موفقیتهای بیشتر و بیشتر است که با یاری همکاران شریف ما در آریاساسول حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

mdi-tag شرکت پلیمرآریاساسول mdi-tag پتروشیمی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11153
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۴:۳۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو