سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left آغاز دوران تنش درون نهادی صهیونیست ها بازگشت

آغاز دوران تنش درون نهادی صهیونیست ها

منابع رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد ارتش این رژیم در یک تماس تلفنی بر سر حضور برخی افراد تندرو در کابینه بنیامین نتانیاهو خبر دادند.
دانلود

روزنامه ایران: به گزارش شبکه خبری المیادین، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی او را به دلیل دادن اختیارات وزارت امنیت و ارتش به افراطی‌های نژادپرستی مثل ایتامار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود و بتسلئیل اسموتریچ، رهبر حزب صهیونیسم دینی سرزنش کرد و از نتانیاهو خواست قبل از اتخاذ هرگونه اقداماتی موضع فرماندهان امنیتی و مسئولان ارتش را بشنود. وی همچنین از حملات سیاستمداران ائتلاف نتانیاهو به افسران ارتش شدیدًا ابراز نگرانی کرد.
اور هیلر، تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مکالمه نتانیاهو و کوخاوی پنجشنبه انجام شد. در این مکالمه درگیری لفظی میان دو طرف رخ داد و صدای فریاد کوخاوی شنیده می‌شد که به نتانیاهو گفت: «چرا حمایتت از ارتش اسرائیل را اعلام نکردی؟ من می‌خواهم هیچ تصمیم و قانونی درباره ارتش اسرائیل و اختیاراتش قبل از شنیدن موضع ارتش گرفته نشود.» یوسی یوشع، تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گفت: «ارتش اسرائیل در هرج و مرج قرار دارد. این مکالمه بعد از موافقت
بنی گانتس، وزیر جنگ صورت گرفت و این یعنی اظهارات کوخاوی موضع نهاد نظامی است. برای همین او خواهان توضیحاتی درباره اختیاراتی شد که به راستگرایان افراطی داده شده است.» این تماس پس از آن برقرار شد که بر اساس توافق‌های نتانیاهو با احزابی که با وی ائتلاف کرده‌اند، مسئولیت واحد هماهنگی فعالیت‌های دولت رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی و اداره مدنی کرانه باختری به وزیری در وزارت امنیت داده می‌شود که از سوی حزب صهیونیسم دینی تعیین خواهد شد. نیروهای گارد مرزی کرانه باختری نیز از فرماندهی ارتش به فرماندهی وزارت امنیت ملی منتقل خواهند شد. قرار است ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی باشد. تماس کوخاوی با نتانیاهو در حالی انجام شد که چنین اقدامی از سوی یک رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در چنین شرایطی بی سابقه است، چراکه در عرف رژیم صهیونیستی مسئولان نهاد نظامی با سیاستمداران یا نخست وزیر مکلفی که هنوز دولتش را تشکیل نداده تماس نمی‌گیرند.

دولت دیوانه
در همین حال گزارش‌ها حاکی است، اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به ریاست یائیر لاپید عصر دوشنبه تعهد داد تا زمان بازگشت دوباره به قدرت و لغو تمامی قوانین ضد دموکراسی که کابینه جدید تصویب می‌کند، علیه آن فعالیت کند. نتانیاهو نیز با انتشار ویدیویی در توئیتر خود از لاپید خواست قدرت را به شکل درست تحویل داده و از تحریک علیه کابینه نوپای او دست بردارد. به گزارش روزنامه رأی الیوم، یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در توئیتی نوشت: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف ضعیف‌ترین نخست وزیر است. دولت در آشوب و تنش است. این یک دولت راست‌گرا نیست؛ بلکه دولتی دیوانه است. ما هرگز به آرامش نخواهیم رسید و اسرائیل از داخل در حال فروپاشی است.»

بحران عربی
درگیری‌های داخلی در رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد و اوج گرفته است که در خارج از سرزمین‌های اشغالی نیز با بحران‌هایی مواجه است. در جدید ترین رویداد، مجلس شورای عمان به طرح توسعه قانون تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اقتصادی رأی داد. یعقوب الحارثی، نایب رئیس مجلس شورا پس از پایان جلسه عادی اظهار داشت که طرح جدید مستلزم گسترش دامنه تحریم است و علیه هر فرد که با رژیم صهیونیستی معامله کند، جرم‌انگاری می‌شود. بند اول قانون تحریم رژیم صهیونیستی تماس با نهادها یا شخصیت‌های این رژیم را مجاز نمی‌داند. به گفته محمد بن ابراهیم الزدجالی، رئیس کمیته قانونگذاری و حقوقی مجلس شورای عمان پیشنهاد اصلاح ماده یک فرمان سلطنتی درباره تحریم رژیم صهیونیستی توسط هفت نماینده مطرح شده است. در حالی شاهد تصویب قانون ضد اسرائیلی از سوی مجلس عمان هستیم که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود صلح این رژیم با عربستان به معنای پایان درگیری عربی- اسرائیلی خواهد بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال روزنامه «جوییش اینسایدر» درباره عادی‌سازی با عربستان مدعی شد: «صلح با عربستان به معنای پایان درگیری عربی - اسرائیلی خواهد بود.»
در مقابل ریاض بارها تأکید کرده است که هرگز تمایلی به عادی‌سازی ندارد و در تازه‌ترین اظهار نظر در این خصوص فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: «تا زمانی که مسأله فلسطین حل نشود، عربستان روابط خود را با اسرائیل هرگز عادی نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

حسین فاطمی
mdi-tag رژیم صهیونیستی mdi-tag بحران mdi-tag تنش mdi-tag تنش درون نهادی mdi-tag صهیونیست
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11114
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۳۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو