پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left هالند برمی‌گردد، خبری از رونالدو نیست بازگشت

اشتیاق برای شروع دوباره لیگ برتر

هالند برمی‌گردد، خبری از رونالدو نیست

نخستین جام جهانی زمستانی با تمام اتفاقات جذابش به پایان رسید، دست لیونل مسی به جام قهرمانی رسید، مراکش شگفتی آفرید، انگلیس دوباره کم آورد و آلمان و بلژیک با حذف تحقیرآمیز از مرحله گروهی روبه‌رو شدند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، نخستین جام جهانی زمستانی با تمام اتفاقات جذابش به پایان رسید، دست لیونل مسی به جام قهرمانی رسید، مراکش شگفتی آفرید، انگلیس دوباره کم آورد و آلمان و بلژیک با حذف تحقیرآمیز از مرحله گروهی روبه‌رو شدند. حالا در آخرین روزهای سال، دوباره شور فوتبال برانگیخته می‌شود و بازی‌های پرهیجان لیگ برتر طلایه‌دار رقابت‌های باشگاهی است...
انگیزه مضاعف بچه غول نروژی
انگیزه ارلینگ هالند برای بازگشت به فعالیت در لیگ برتر در کلیپ اسکای اسپورتس در شروع دوباره این رقابت‌ها مشخص بود. مهاجم سیتی که به‌دلیل نرسیدن نروژ به جام جهانی، تورنمنت قطر را از دست داد، در این ویدیو از برنامه‌هایش در این مدت گفت: اگرچه این اشتیاق به شکلی اغراق شده در این فیلم نشان داده شد اما قطعاً شمه‌ای از واقعیت در آن وجود دارد و انگیزه‌ای که برای بازگشت به زمین فوتبال دارد. این مهاجم 22 ساله با گلزنی زنده است همان‌طور که با 23 گل در 18 بازی نخست برای سیتی این را ثابت کرد.
کمی قبل از وقفه جام جهانی، مصدومیت روند او را مختل کرد اما یک ماه فرصت داشته که خودش را به شرایط ایده‌آل برساند و این خبر ترسناکی برای مدافعان لیگ برتر است. لیدز از بخت بدش نخستین حریف سیتی است که هفتم دی ماه با این تیم روبه‌رو می‌شود و برای ساکت نگه داشتن او کار سختی در پیش دارد بخصوص که برای اولین بار به شهر محل تولدش برمی‌گردد.
اگر روند گلزنی‌اش را ادامه دهد، رکورد گلزنی محمد صلاح در یک فصل لیگ برتر را می‌شکند.

زندگی بعد از رونالدو
هالند جای کریستیانو رونالدو، چهره شاخص لیگ برتر در نیمه اول فصل را گرفت و در شروع دوباره این رقابت‌ها، فوق‌ستاره پرتغالی نیست که جایش را پس بگیرد.
رونالدوی 37 ساله پیش از سفر به قطر به‌شدت علیه منچستریونایتد موضع گرفت، او بعد از بیرون ماندن از ترکیب از اریک تن هاخ انتقاد و هیأت مدیره باشگاه را به خیانت متهم کرد. یونایتد هم چاره‌ای جز فسخ قرارداد رونالدو نداشت.
او در بخش ابتدایی فصل بیشتر باری روی دوش منچستریونایتد بود تا کمک این تیم و وقتی در میان بازیکنان ذخیره بود، تیم روان‌تر و پرتلاش‌تر بازی می‌کرد. با وجود این گل نزدن مشکل اصلی یونایتد بوده و اگر تن هاخ در ژانویه بازیکنی به تیمش اضافه نکند، کارش سخت‌تر می‌شود. محصول آکادمی باشگاه، آلخاندرو گارناچو، بعد از بازی درخشانش مقابل فولام شاید فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند، آنتونی مارسیال هم شرایط بدنی خوبی دارد ضمن اینکه مارکوس رشفورد هم دوباره می‌تواند شماره 9 شود. دوران جدید شیاطین سرخ شروع شده و اگر تن هاخ بتواند در تیمش تعادل ایجاد کند، می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرند.
بدترین وقفه برای آرسنال
وقفه لیگ برتر شاید در بدترین زمان ممکن برای آرسنال رخ داد که بهترین شروع تاریخش در لیگ برتر را تجربه کرد و در 14 بازی 12 پیروزی به دست آورد. توپچی‌ها در آخرین بازی خود قبل از جام جهانی با 2 گل در زمین ولورهمپتون به پیروزی رسیدند تا از باخت شوکه‌کننده و خانگی منچسترسیتی به برنتفورد بهره ببرند و با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار بگیرند. آنها برای اولین بار بعد از 15 سال کریسمس را در صدر جدول سپری می‌کنند اما این شاید نشانه خوبی نباشد.
آرسنال پنج بار در کریسمس صدرنشین بوده و در هیچ یک به قهرمانی نرسیده که آخرین آنها در فصل 2008-2007 بوده و خیلی از منتقدان هنوز درباره ماندن آرسنال در این جایگاه خوشبین نیستند. میکل آرتتا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و امثال گابریل مارتینلی، مارتین اودگارد و بوکایو ساکا را شکوفا کرده و بازیکنان جدید، گابریل ژسوس و ویلیام سالیبا هم به تیم کیفیت اضافه کرده‌اند.
اما آرتتا از تمام توان تیمش استفاده کرده و در ترکیب اصلی‌اش کمترین تغییر را در لیگ برتر داشته، این یعنی نداشتن عمق ممکن است در نهایت کار دست تیم بدهد. ژسوس در جام جهانی مصدوم شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. تاکهیرو تومیاسو و اولکساندر زینچنکو هم با آسیب‌دیدگی جزئی مواجه شده‌اند و باید دید آرسنال می‌تواند با استمرار مصدومیت‌ها خودش را در کورس قهرمانی حفظ کند. تیم آرتتا روحیه خوبی دارد و تماشای این تیم در صدر فوتبال انگلیس جذاب و هیجان‌انگیز است.
تمرین لیگ قهرمانان نیوکاسل
مثل تیم هیجان‌انگیز و باثبات آرسنال، شاگردان ادی هاو هم با قرارگرفتن در رتبه سوم جدول شگفتی آفریده‌اند. این روند خوب از مهر سال گذشته شروع شد که سعودی‌ها نیوکاسل را خریدند و مربی سابق بورنموث برای هدایت این پروژه بزرگ مورد اعتماد قرار گرفت و به خوبی پاسخ این اعتماد را داد.
نیوکاسل از ثروت خود عاقلانه استفاده کرد و بازیکنان بااستعدادی مانند برونو گیمارش و اسون بوتمن را به همراه بازیکنان آزموده شده‌ای مثل کایران تریپیر، نیک پوپ و دن برن جذب کرد.
هاو همچنین توانست بهترین بازی را از نفراتی مانند ژوئلینتون، میگل آلمیرون و‌ شان لانگستاف بگیرد که پیش از این در نیوکاسل عملکرد خوبی نداشتند. نیوکاسل تا اینجا تاتنهام و چلسی را شکست داده و از دو باشگاه منچستری تساوی‌های باارزش گرفته و حالا سهمیه لیگ قهرمانان آرزویی منطقی برای تیمی است که به طور مشترک بهترین عملکرد دفاعی را در اختیار دارد. سنت جیمز پارک دوباره خانه یکی از بهترین تیم‌های لیگ شده و بی‌صبرانه منتظر دیدن عملکرد تیم در سال جدید هستیم.
لیورپول بر می‌گردد؟
در تضاد کامل با آرسنال و نیوکاسل، لیورپول، قهرمان فصل 2020-2019 یکی از بدترین عملکردها در مقیاس خودش را داشته و از 14 بازی‌اش تنها شش برد به دست آورده. قرمزها فصل قبل در آستانه یک چهارگانه بی‌سابقه قرار گرفتند و آن تلاش‌های بی‌نظیر شاید رمق تیم را کشیده و بعد از تابستانی که تیم یورگن کلوپ، سادیو مانه را به بایرن‌مونیخ فروخت، مصدومیت‌ها گریبانگیر تیم شده‌اند.
جانشین او، داروین نونیس هنوز نتوانسته توانایی‌های خود را به‌عنوان یک بازیکن باثبات نشان دهد با آنکه در 18 بازی در رقابت‌های مختلف روی 9 گل مشارکت مستقیم داشته ضمن اینکه محمد صلاح هم هنوز با زوج جدیدش در خط حمله کاملاً منطبق نشده.
در عین حال، فابینیو هم با افت شدیدی مواجه شده که کلوپ را مجبور به تغییر فرمول برنده این سال‌هایش کرده ضمن اینکه امثال ویرجیل فان‌دایک، ترنت الکساندر آرنولد و جوردن هندرسون هم ثبات لازم را نداشته‌اند. در همین شرایط هم اگر لیورپول روزش باشد، یکی از بهترین تیم‌های انگلیس است همان طور که پیروزی یک بر صفر مقابل سیتی در اواخر مهر که به شروع بدون شکست تیم پپ گواردیولا در فصل پایان داد، این را نشان داد. قبل از تعطیلات جام جهانی هم تا حدی ریتم خود را پیدا کرده بودند.
لیورپول الان با تاتنهام رده چهارمی هفت امتیاز فاصله دارد و اگر فرم خوب خود را در روزهای سخت اول سال حفظ کند، می‌تواند دوباره به‌عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطرح شود.
رقابت شدید برای بقا
از مرداد تا آبان شش مربی در لیگ برتر اخراج شدند که نخستین آنها اسکات پارکر از بورنموث بود. او را بعد از باخت 9 بر صفر مقابل لیورپول برکنار کردند.
گری اونیل به طور موقت روی نیمکت تیم نشست و بعد مربی دائم شد اما این تیم همچنان و در آغاز سال 2023 نزدیک به منطقه سقوط است. این تیم شش امتیاز از تیم قعرنشین ولورهمپتون بیشتر دارد، ولورهمپتونی که کابوس سقوط را بعد از چهار سال حضور مؤثر در لیگ برتر جلوی چشم خود می‌بیند.
برونو لاژه تاوان نتایج ضعیفش با این تیم را داد و مربی سابق رئال مادرید، جولن لوپتگی از سویا آمد تا فرار بزرگ را رهبری کند. به دست آوردن مربی‌ای با جایگاه لوپتگی دستاورد قابل قبولی برای گرگ‌ها محسوب می‌شود و عجیب خواهد بود اگر این مربی اسپانیایی نتواند اوضاع تیم را سامان بخشد.
ساوتهمپتون با دو امتیاز بیشتر از آنها در رده نوزدهم قرار دارد و مربی سابق لوتون تاون، ناتان جونز موظف شده تیم را نجات بدهد بعد از آنکه رالف هاسن هاتل 10 روز مانده به شروع جام جهانی از ساوتهمپتون رفت. ناتینگهام فارست سومین تیم در منطقه سقوط است اما اورتون، وستهام، لیدز و لسترسیتی هم به‌شدت خطر را احساس می‌کنند چون فاصله تیم‌های سیزدهم تا هجدهم تنها چهار امتیاز است. نبرد برای سقوط نکردن شاید دراماتیک‌ترین در سال‌های اخیر باشد و همه تیم‌های در خطر باید نهایت تلاششان را بکنند تا فصل آینده در لیگ برتر باشند.

ZOOM

نیوکاسل تا اینجا تاتنهام و چلسی را شکست داده و از دو باشگاه منچستری تساوی‌های باارزش گرفته و حالا سهمیه لیگ قهرمانان آرزویی منطقی برای تیمی است که به طور مشترک بهترین عملکرد دفاعی را در اختیار دارد. سنت جیمز پارک دوباره خانه یکی از بهترین تیم‌های لیگ شده و بی‌صبرانه منتظر دیدن عملکرد تیم در سال جدید هستیم.

انتهای پیام/

mdi-tag لیگ جزیره mdi-tag انگلستان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11017
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۳۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو