جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی واگذار می‌شود بازگشت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تصرفی واگذار می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تعیین تکلیف و واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در محدوده یا حریم شهرهای استان خبر داد.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آئین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اظهار داشت: متصرفان اراضی ملی در استان اصفهان اعم از حقیقی و حقوقی که در محدوده یا حریم شهرها و شهرک ها قبل از یکم فروردین ماه ۱۳۹۴ نسبت به احداث بنا و بهره‌برداری در این اراضی اقدام کرده اند می توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی نسبت به تکمیل مدارک جهت دریافت سند اقدام کنند.

قاری قرآن در خصوص شرایط واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی اذعان داشت: اراضی که بنای ساختمانی با مصالح با دوام درآنها احداث شده مشمول این آیین نامه است و آن دسته از اراضی که در آنها ساختمان‌های پیش ساخته، دیوارکشی، غرس اشجار و زراعت به عمل آمده از شمول این آیین نامه خارج است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عرصه تصرفی نباید از چهار برابر سطح اشغال بنای احداثی بیشتر باشد افزود: واگذاری عرصه به متصرفان در صورتی مجاز است که اعیان آن تا زمان واگذاری مورد بهره برداری باشد و همچنین با طرح های مصوب شهری که شامل داخل محدوده و حریم شهرها می شود و تا زمان واگذاری به تصویب مراجع قانونی ذی صلاح رسیده مطابقت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از متصرفین صرفاً نسبت به یک قطعه زمین امکان بهره مندی از این آیین نامه را دارند و علاوه بر این افرادی می توانند از امتیاز موضوع این آیین نامه استفاده کنند که خود یا همسر آنها از دولت یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

قاری‌قرآن در خصوص زمان تصرف اراضی اعلام کرد: ملاک تعیین زمان تصرف اراضی، تصاویر ماهواره ای و هوایی اخذ شده از سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است.

وی در خصوص قیمت گذاری اراضی مورد تصرف گفت: اراضی تصرفی فوق به افراد واجد شرایط تا سقف مشخص شده در این آیین نامه به قیمت منطقه ای و مازاد بر آن به قیمت کارشناسی روز واگذار می‌شود همچنین در صورت واجد شرایط نبودن، اراضی تصرفی با رعایت نصاب مقرر به قیمت کارشناسی واقعی روز به آنها واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: عرصه اعیانی‌های تجاری و خدماتی نیز به نرخ کارشناسی واقعی روز واگذار می‌شود و در خصوص اعیانی های صنعتی که عرصه آن در مناطق مسکونی واقع شده است مشروط به رعایت مقررات زیست محیطی، واگذاری به نرخ قیمت واقعی کارشناسی روز و اخذ اجرت المثل ایام تصرف انجام می‌پذیرد.

وی در خصوص مالکین مشاعی بنای احداثی در عرصه تصرفی بیان داشت: اعلام کتبی تمام مالکین براساس تقسیم نامه در دفاتر اسناد رسمی ضروری است.

قاری‌قرآن تاکید کرد: متقاضیان مشمول این آیین نامه، تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت دارند با در دست داشتن مدارک لازم به ادارات راه و شهرسازی مراجعه تا پس از تشکیل پرونده اقدامات لازم جهت واگذاری عرصه تصرفی انجام شود.

انتهای پیام/

mdi-tag اراضی ملی mdi-tag اصفهان mdi-tag سازمان راه و شهرسازی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
10092
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۵۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو