printlogo


شهریه مدارس

کد خبر: 473402تاریخ: 1398/3/2 12:30
شهریه مدارس
دریافت شهریه‌های عجیب و غریب در مدارس، همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده، اخیراً هم وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده «مدارس غیردولتی حق ندارند وجه خارج از الگوی شهریه از مردم مطالبه کنند».

با توجه به اینکه از قدیم می‌گویند «بی مایه فطیره» امروز می‌خواهیم چند راهکار به مدارس یاد بدهیم که بدون نقض قوانین و در حالی که هیچ وجهی از اولیا دریافت نمی‌کنند، جیب‌شان را خالی کنند. این تکنیک‌های دریافت وجه برای کلاس زبان خارجی و خلاقیت و این تیپ لوس بازی‌ها دیگر قدیمی شده. حتی دوره مجبور کردن اولیا به کمک داوطلبانه، با گرو نگه داشتن کارنامه هم به پایان رسیده، الان مدارس باید بروند سراغ یک سری روش مدرن، اولین پیشنهاد ما به مدارس بحث فرهنگی است. مدرسه‌ها باید یک منو برای اولیا طراحی کنند و بگویند اگر دی‌جی با اجرای زنده می‌خواهید، آنقدر پول بدهید، اگر یک نفر را می‌خواهید که پلی‌بک کند آنقدر، اگر هم فقط پخش موسیقی عادی مد نظرتان است یک پول دیگر. مسأله بعدی بحث پیشگیری است. به نظر ما مدارس بیایند نه فقط به اندازه شهریه مصوب، بلکه کمتر هم از اولیا پول بگیرند. یک ماه از سال تحصیلی که گذشت یک جلسه بگذراند و بگویند «متأسفانه این معاون مدرسه ما دست بزن داره! اگه می‌تونین یه پولی جور کنید اینو رد کنیم بره یکی دیگه بیاریم!» در این شرایط اولیا دو راه بیشتر ندارند، یا مثل بچه آدم پول را می‌دهند یا باید بچه‌شان را وسط سال تحصیلی ببرند یک مدرسه دیگر که آن‌هم خیلی عقلانی نیست. استفاده از تجارب افراد خبره برای خالی کردن جیب اولیا هم به نظر ما خیلی جواب می‌دهد. مدارس بیایند با همین مافیای کنکور و کتاب‌های کمک درسی یک تفاهمنامه همکاری ببندند، بعد از آن دیگر لازم نیست هیچ کاری انجام دهند. آنها خودشان بلدند یک جوری اولیا را به خاک سیاه بنشانند که آب از آب تکان نخورد. البته کماکان بهترین راه برای خالی کردن جیب اولیا، همان شیوه‌ای است که در صدا‌و‌سیما استفاده شده و جواب داده است. هر مدرسه بیاید برای خودش یک سامانه ستاره مربع تعریف کند و بگوید اگر می‌خواهید دانش‌آموزتان را در این مدرسه ثبت‌نام کنید باید حتماً در این سامانه عضو شوید. بعد هم یک حق عضویت ماهانه چند میلیون تومانی برای این سامانه تعریف کنند که اتوماتیک از حساب والدین کسر شود.


لینک مطلب: http://www.ion.ir/News/473402.html