چه کنیم تا در ماه رمضان دچار کم آبی بدن نشویم

سلامت /
شناسه خبر: 470049

ماه رمضان امسال هم مانند چند سال گذشته با گرمای هوا مصادف شده است از این‌رو توجه به نکاتی که مانع کم آبی بدن یا دهیدراتاسیون می‌شود بسیار ضروری است.

 

 

به گزارش ایران آنلاین دکتر محمد هاشمی مختصص بهداشت عمومی در این باره  می‌گوید: افرادی که به برخی از بیماری‌ها مانند دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، اختلالات کلیوی، سنگ کلیه، سیروز و نارسایی کبدی مبتلا هستند باید حتماً قبل از روزه گرفتن با پزشک معالج خود مشورت کنند و طبق نظر پزشک، رفتار کنند.

وی ادامه می‌دهد: در صورتی که فرد مشکل خاصی نداشته باشد و با اختلالات جدی مواجه نباشد می‌تواند روزه بگیرد، اما در طول ماه رمضان و زمان روزه‌داری باید به چند نکته مهم و اثر‌گذار توجه کند. اولین موضوع، رعایت الگوی مناسب تغذیه و استفاده از همه غذاهای موجود در هرم غذایی بر طبق اصول تغذیه‌ای است به این معنا که نباید در مصرف مواد غذایی تنوع و تعادل را فراموش کرد.

دکتر هاشمی با تأکید بر اهمیت حفظ آب بدن در طول روز می‌گوید: در ساعات بین افطار تا سحر باید به اندازه کافی آب و مایعات استفاده شود تا در طول روز بدن دچار کم آبی نشود. از آنجایی که بخش زیادی از آب نوشیده شده به شکل ادرار از بدن دفع می‌شود بهتر است با مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه که حاوی فیبر و آب فراوانی هستند به ماندگاری بیشتر آب در بدن کمک کنید.

این متخصص بهداشت عمومی توصیه می‌کند: با توجه به گرمای هوا، فرد روزه دار بهتر است برای پیشگیری از تبخیر آب بدن تا حد ممکن از حضور در محیط‌های گرم و زیر نور خورشید پرهیز کند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.