فارغ التحصیلان ما چه مهارتی دارند؟

اندیشه /
شناسه خبر: 410376

باید بدانیم در حوزه کارآموزی اجتماعی، متون درسی علوم انسانی چه ارتباطی با ضوابط و شاکله حوزه کارآمدی اجتماعی دارد؟ فارغ التحصیلان ما چه مهارتی دارند؟ به نظر می رسد فاصله زیادی میان متون درسی و دنیای اشتغال وجود دارد.

ایران آنلاین/ گروه اندیشه:

 حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی که با حضور اعضای این شورا و مدیران طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت برگزار شد، اظهار کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه کنیم این است که امسال طبق مصوبه هیئت امنای پژوهشگاه، سال پایان برنامه اول توسعه است؛ یعنی شورای بررسی متون در آستانه دور دوم برنامه توسعه خودش قرار دارد و ما فقط چند ماه فرصت داریم در خصوص برنامه دوم پنج سال آینده فکر و برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک به 25 سال از عمر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی می گذرد که حالا باید سعی کنیم به دغدغه ها و مسائل اجتماعی توجه کنیم و از خودمان بپرسیم آیا کتابَ‌های درسی و نظام دانشگاهی و کارکرد ما در این شورا باید مثل 25 سال گذشته باشد؟ توجه داشته باشیم شورای بررسی متون یک مرجع است نه یک جریان حاشیه ای. بنابراین ما باید بزرگترین چالش ها و مسائل اجتماعی که می تواند موضوع منابع درسی باشد را مورد توجه قرار دهیم. به نظر من فاصله زیادی میان متون درسی و دنیای اشتغال، کاهش بیکاری، نشاط و شادابی جامعه و ... وجود دارد که کارکردهای اجتماعی در متون درسی خالی به نظر می رسد و ما باید با تلاش و تحقیق بیشتر این خلاء‌ها را پر کنیم.

قبادی در پایان اظهار کرد: ما باید بدانیم در حوزه کارآموزی اجتماعی، متون درسی علوم انسانی چه ارتباطی با ضوابط و شاکله حوزه کارآمدی اجتماعی دارد؟ فارغ التحصیلان ما چه مهارتی دارند و چکار می کنند و ان شاءالله با تمرکز بیشتر روی این محورها، زنده تر و بالنده تر از قبل مسائل روز اجتماعی را تحلیل کنیم./ ایسنا

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.