ضرب الاجل ۳ماهه رگولاتوری به اپراتورها

دانش و فناوری /
شناسه خبر: 359742

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: میزان پایداری شبکه اپراتورهای تلفن همراه پس از قطعی ناگهانی برق پائین‌تر از حد استاندارد است و اپراتورها موظف هستند طی سه ماه آینده این مشکل را رفع کنند.

ایران آنلاین /مجید حقی با اشاره به بازدیدهای میدانی این سازمان از سایت‌های شبکه اپراتورهای تلفن همراه افزود: این سایتها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باطری‌های پشتیبان و سیستم تغذیه پایین‌تر از استاندارد قابل قبول هستند. این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگین برف، پدیده ریزگردها و ... باعث عدم پایداری شبکه تلفن همراه و نارضایتی مشترکان می‌شود.

وی افزود: بررسی رگولاتوری نشان می‌دهد درصدی از سایتها حتی توانایی تامین برق تا ۲ ساعت را نداشته‌اند، درصورتی که براساس استاندارد پس از قطعی برق، باید پایداری شبکه حداقل تا ۴ ساعت تامین شود.

معاون رگولاتوری با اشاره به ضرورت تامین پایداری شبکه تلفن همراه اپراتورها تصریح کرد: براساس نتایج بررسی، تذکر لازم برای رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طی سه ماه آینده شرایط استاندارد در سایتها را ارتقا دهند و رگولاتوری نیز پس از پایان مهلت سه ماهه، مجدداً سایت اپراتورها را به صورت میدانی ارزیابی می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین به منظور ارزیابی دقیق‌تر پایداری شبکه اپراتورها پس از رفع اشکالات موجود، مانورهای عملیاتی منطقه‌ای و استانی از سوی رگولاتوری انجام خواهد شد و نتایج حاصل از آن نیز در ارزیابی اپراتورها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.